Gå til innhold

Er det så upassende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt syk, veldig kjedelig. Har 2 barn på 12 og 5 år. Ettersom jeg ikke er i form ba jeg 12 åringen om å gå på butikken en tur for å handle middag og lørdagsgodt til seg og søsteren. Lillesøster ville gjerne bli med, og storebror hadde veldig lyst å ha henne med. Butikken ligger 150m fra der vi bor, litt trafikk, men ikke «kaos» heller. Jeg sa ja til det for første gang. 

Når de kom hjem sa storebror at han overhørte en familie på butikken som snakket om at han var vel altfor liten til å gå på butikken med et så lite barn. Ellers hadde han fått mye positiv oppmerksomhet av særlig de eldre. Både han og lillesøster var veldig stolte. 

Var det uansvarlig/feil av meg å la han få ta med lillesøster?

Anonymkode: d3fd3...a31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud, han er 12 år! Da jeg var 12 passet jeg lillebroren min på 1 år.. folk idag pakker ungene inn i plast, ikke bry deg.

Anonymkode: ad76c...443

Skrevet

Nei, 12-åringer kan ta det ansvaret. Det er helt OK.

Skrevet

Mine gikk i butikken alene da de var 5.  Min datters venninne fikk ikke lov til å handle aleme før hun var 13. Foreldre er forskjellige.

Anonymkode: 5ad6f...7a1

Skrevet

Min sønn på 7 tar den elektriske sparkesykkelen til butikken, som ligger en kilometer unna. 

Skrevet

Nei, 12- åringen er gammel nok til å ha ansvar for 5-åringen.

Anonymkode: f65b6...347

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...