Gå til innhold

Må nesten le litt...😉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigerinne sendte ofte sånne meldinger:  Kan jeg spørre deg om en tjeneste? 

Men hun sier ikke hvilken tjeneste. Hva skal jeg svare da? Kan jo ikke nekte henne å spørre 😂😂

Anonymkode: 26206...8bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er grei som bare ler av det, jeg hater sånne folk. Ville svart «det kommer an på hva og når». 

Anonymkode: ce0f7...930

Skrevet

Sånne som den om å le, eller sånne som den om tjeneste?

Anonymkode: 33fb2...054

Skrevet

Hva er problemet? 

Anonymkode: bc55f...6bf

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min svigerinne sendte ofte sånne meldinger:  Kan jeg spørre deg om en tjeneste? 

Men hun sier ikke hvilken tjeneste. Hva skal jeg svare da? Kan jo ikke nekte henne å spørre 😂😂

Er det ikke bare å svare ja eller nei da?

Anonymkode: 52040...bde

Skrevet

"Bare å spørre, det, så ser jeg om jeg har anledning eller ikke :) "

Er ikke verre enn som så.

Anonymkode: fbf33...2b7

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Bare å spørre, det, så ser jeg om jeg har anledning eller ikke :) "

Er ikke verre enn som så.

Synes bare det er litt rart å spørre om det er greit at hun kan spørre om en tjeneste 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes bare det er litt rart å spørre om det er greit at hun kan spørre om en tjeneste 

Det er mye som vi sier på norsk som er rart.

"Nei men Anne, er det deg?!"

"Nei men Anne, er du her?!"

Anonymkode: fb927...d6f

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare en talemåte, mange som bruker lignende. Noen har bare et upresist språk, noen er usikre på seg selv og ønsker ikke å være en byrde for andre, noen prøver å være høflig. Vet om flere som gjør dette, ikke noe å gjøre noen sak ut av, bare svar som jeg skrev over.

Skrevet

Spørre er lov. Et ja er ikke garantert. 

Anonymkode: 3ed9f...d47

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare en talemåte, mange som bruker lignende. Noen har bare et upresist språk, noen er usikre på seg selv og ønsker ikke å være en byrde for andre, noen prøver å være høflig. Vet om flere som gjør dette, ikke noe å gjøre noen sak ut av, bare svar som jeg skrev over.

Nettopp!  Det er jo bare en måte å innlede en samtale på. Kanskje føles det også bedre enn å plutselig sende en melding med et spørsmål av typen "Kan du kjøre meg til byen om en time? Petter har stukket av med bilen."  Sånne ting kan jo komme litt brått på, og med "Kan jeg spørre deg..." så får man i alle fall et varsel om at nå kommer det et spørsmål om en tjenste. Jeg foretrekker faktisk akkurat det. 

Anonymkode: b73d3...6e8

Skrevet

Verre med sånne som spør: "Er du hjemme på onsdag?"

Svarer jeg ja kan jeg ikke lyve meg unna om neste spørsmål er noe jeg ikke vil ;)

Anonymkode: df146...6e9

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Verre med sånne som spør: "Er du hjemme på onsdag?"

Svarer jeg ja kan jeg ikke lyve meg unna om neste spørsmål er noe jeg ikke vil ;)

Anonymkode: df146...6e9

Enig 😀😀 Jeg er hjemme, men ikke sikkert at jeg vil ha besøk eller noe akkurat da 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...