Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 .. naboen flytter en TV ut på terrassen hver finværskveld. Men når klokka er over elleve og de ser på action film med høy lyd, da kjenner jeg at jeg blir rimelig irritert. Har soveromsvindu mot dem, og må jo ha vindu åpent i varmen. Kan bare glemme å sove nå. F... 😡😡 Anonymkode: 04e81...75c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Be dem om å ta med tv'en inn så dere kan få sove. Om de ikke vil det, minn dem på at klokken har bikket 23 og at det da skal være ro iflg. loven. Og hjelper ikke det, ta en telefon til politiet. Hvis politiet har kapasitet til det så tar de slike oppdrag også. Anonymkode: b7fe9...4d0
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Gi beskjed da? Skal være stille kl 23 på kvelden Anonymkode: 6ff1a...c4a
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #5 Skrevet 13. juni 2020 6 timer siden, TinaK 1990 skrev: Naboen kan ta på hodetelefoner Ja, det hadde vært lurt. Men de sitter der hele familien på 4, og kommenterer høylydt (må jo overdøve TV...) i tillegg. Anonymkode: 04e81...75c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #6 Skrevet 13. juni 2020 Men har du prøvd å si fra, istedenfor å ligge og irritere deg? Anonymkode: 60e75...a08
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #7 Skrevet 13. juni 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: .. naboen flytter en TV ut på terrassen hver finværskveld. Men når klokka er over elleve og de ser på action film med høy lyd, da kjenner jeg at jeg blir rimelig irritert. Har soveromsvindu mot dem, og må jo ha vindu åpent i varmen. Kan bare glemme å sove nå. F... 😡😡 Anonymkode: 04e81...75c Når det er fint og varmt må folk få nye sommerkveldene ute. Du får heller sove med propper i ørene hvis du virkelig ikke greier sove med lyd rundt deg. Eller flytte. Ikke mange dager per år en kan kose seg ute med varme kvelder. Anonymkode: 55c01...161
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det hadde vært lurt. Men de sitter der hele familien på 4, og kommenterer høylydt (må jo overdøve TV...) i tillegg. Anonymkode: 04e81...75c Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #9 Skrevet 13. juni 2020 Du får starte dagen med hopping på trampolinen kl. 07.00. Det er jo fint vær, da må man nyte været og være ute fra tiiidlig om morgenen. Anonymkode: 6b4c6...909
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #10 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Nja, litt shady den der. Snakke litt ute etter kl 23 ok, men høylydt skravling, leing osv, ikke ok, og iallfall hensynsløst, med mindre man har spurt naboen om lov. Og spesielt hvis det er vanlig ukedag. Og så kommer det jo an på om det er hver kveld eller om det er ett par, tre ganger pr sommer. Her har vi naboer som tar seg en skikkelig fest til fem, seks om morgenen, sånn ett par ganger om sommeren. Det er noe dritt, men vi tåler det, siden det er så sjelden. Men når han og dama hadde for vane å starte grilling kl 23 om kvelden og i forbindelse med det, ble skravling, fliring, huing osv til tolv ett i ukedager, da sa vi fra. Grill gjerne, men snakk rolig da, når folk skal sove og på jobb. Anonymkode: eb87d...6e7
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #11 Skrevet 13. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Nei, det er egentlig ikke lov om man snakker og ler så høyt at man forstyrrer naboene. Klokken 23.00 skal lydnivået ned, ferdig med det. Og det er forskjell på å sovne til folk som snakker og små ler litt og folk som konkurrerer om å snakke høyest og som med jevne mellomrom bryter ut i høylydt latter. Litt må man tåle når man bor lett, men enda mer må man ta hensyn til andre når man bor tett. Anonymkode: 37c97...0ba
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #12 Skrevet 13. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Når det er fint og varmt må folk få nye sommerkveldene ute. Du får heller sove med propper i ørene hvis du virkelig ikke greier sove med lyd rundt deg. Eller flytte. Ikke mange dager per år en kan kose seg ute med varme kvelder. Anonymkode: 55c01...161 Dette er jo bare din subjektive mening. Det finnes lover og regler mot støy, og om man ikke ønsker eller klarer å forholde seg til dem, så må man flytte til et sted hvor man ikke er en plage for folk rundt seg. Det er ikke en menneskerett å bo i tettbebygde strøk og lage sine egne regler rundt støy. Anonymkode: bf098...e5c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #13 Skrevet 13. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Vanlig prating er en ting. Men en actionfilm med masse skyting, skikkelig høyt, det er noe heeelt annet. Anonymkode: 04e81...75c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #14 Skrevet 13. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Når det er fint og varmt må folk få nye sommerkveldene ute. Du får heller sove med propper i ørene hvis du virkelig ikke greier sove med lyd rundt deg. Eller flytte. Ikke mange dager per år en kan kose seg ute med varme kvelder. Anonymkode: 55c01...161 Har ikke noe i mot det. MEN nå har de TV’n skikkelig høyt på, og de ser visst en action film, for den skytinga er fryktelig høy. Anonymkode: 04e81...75c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #15 Skrevet 13. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Kl 23 er ikke tidlig. Og vanlig prating er helt greit. Hadde dette vært en gang i ny og ne - men tv’ er ute stort sett hver kveld. Og jeg skjønner ikke at de må ha den så høyt på. Må ha egen TV skikkelig høyt for å overdøve når jeg har vinduer åpne. Anonymkode: 04e81...75c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #16 Skrevet 13. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Skal være ro etter kl 23. Anonymkode: 9b5a7...856
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #17 Skrevet 13. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Handler heller ikke om å tåke lyd. Men det finnes regler for sånt. Anonymkode: 04e81...75c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #18 Skrevet 13. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva hvis de hadde sittet der uten tv og skravlet og ledd, det er jo lov? Alle folk rundt kan ikke avslutte sine liv bare fordi en gretten nabo skal legge seg tidlig og ikke tåler lyd?? Du bor på feil sted tenker jeg, finnes hus uten naboer tett innpå... Anonymkode: 55c01...161 Kl 23 er ikke tidlig hvis man skal opp i 5-6 tida. Ikke fatter jeg poenget med å dra med seg tv-en ut, heller. Utviklingen viser at egoismen vokser seg stadig større her til lands. Alt handler om meg, meg, meg og mine. Å ta hensyn er for svært mange utdatert, gammeldags og forkastelig. Dette er en utvikling som virkelig har skutt fart de siste årene, i takt med høyrevridningen av politikken. Anonymkode: 0bee4...0ed
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #19 Skrevet 13. juni 2020 Å prate og le vanlig må være lov. Skaff deg aircondition og lukk vinduet. Anonymkode: 48146...046
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2020 #20 Skrevet 15. juni 2020 På 13.6.2020 den 20.30, Anonym bruker skrev: Å prate og le vanlig må være lov. Skaff deg aircondition og lukk vinduet. Anonymkode: 48146...046 Leste du innlegget? Handlet IKKE om å prate og le vanlig. Anonymkode: 04e81...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå