Gå til innhold

6 åringen klarer ikke si K og G.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Desse lydene blir D og T. Logoped har nettopp kommet inn i bilde. Fikk og ein anbefaling om å bruke ei teskje og legge fremme på tunga slik at det blir bakre del av tunga som løftes opp og ikke den fremste delen. Skal begynne på skolen til høsten, vil jo at det skal løsne snart. Hvordan blir det f.eks å lære å lese når han ikke sier K og G riktig. Noen som har erfart gode tips?

Anonymkode: 3f7ee...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en gutt i min sønns klasse med samme problem. Det gikk gradvis over i løpet av de første to årene på skolen. 
Ingen mobbing, barna ble bare vant til at x snakket sånn, og tenkte ikke over det. 
Lesing er ikke noe problem, barnet lærer bokstaver og knekker lesekoden uavhengig av uttale. 

Senk skuldrene og slapp av, det ordner seg😊

Anonymkode: 9378c...902

Skrevet

Vi fikk ulike spill fra logopeden som hjalp veldig 👏 

Ble kvitt det ganske fort når vi begynte med det. 

Anonymkode: 79c65...547

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk ulike spill fra logopeden som hjalp veldig 👏 

Ble kvitt det ganske fort når vi begynte med det. 

Anonymkode: 79c65...547

Hvilke spill?

Skrevet

Min sønn gjorde også det fram til 2.-3.-klasse. Det bedret seg. Men har du sjekka hørselen? Dersom man har nedsatt hørsel, evt at vann eller forsteina ørevoks tetter igjen, så kan disse lydene forveksles.

Anonymkode: cd126...3a3

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn gjorde også det fram til 2.-3.-klasse. Det bedret seg. Men har du sjekka hørselen? Dersom man har nedsatt hørsel, evt at vann eller forsteina ørevoks tetter igjen, så kan disse lydene forveksles.

Anonymkode: cd126...3a3

Han fikk dren på mandag som var. Væske i ørene. Går kanskje litt tid før hørsel bedres? HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...