Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Hun er litt over 3 år og har aldri likt å tegne. Kjenner jeg er så nervøs at jeg er helt søvnløs. Skal utredes pga dårlig språk og uro i kroppen. Er så redd for diagnoser som utviklingshemming og autisme. Er så leit viss hun ikke samarbeider med de som skal teste henne noen som har vært gjennom lignende og har noen trøstende ord? Anonymkode: 2d6e5...65d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er litt over 3 år og har aldri likt å tegne. Kjenner jeg er så nervøs at jeg er helt søvnløs. Skal utredes pga dårlig språk og uro i kroppen. Er så redd for diagnoser som utviklingshemming og autisme. Er så leit viss hun ikke samarbeider med de som skal teste henne noen som har vært gjennom lignende og har noen trøstende ord? Anonymkode: 2d6e5...65d Noen unger vil ingenting på tester. Slik er det. Min nå femåring nektet plent å la seg følges opp av helsestasjonen fra hun var to. De kunne bare GLEMME å få et ord ut av henne. Kaste ball så sto hun med armene rett ned og de bare kastet rett på henne. De tok mitt ord for at hun var normalt utviklet. Nå snakker hun som en foss da. Vil ikke datteren din så vil de vel forsøke igjen. Anonymkode: 0ec6f...f6e
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Selv om barnet skal utredes så er jo ikke sikkert at barnet har diagnosen likevel. Sønnen min ble utredet for asperger å jeg var helt sikkert på at han hadde det,ettersom han omtrent hadde alle tegnene i bok på autisme. Han fikk ikke diagnosen å sett i ettertid så ser jeg at det var riktig. Anonymkode: 12bb7...ecf
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selv om barnet skal utredes så er jo ikke sikkert at barnet har diagnosen likevel. Sønnen min ble utredet for asperger å jeg var helt sikkert på at han hadde det,ettersom han omtrent hadde alle tegnene i bok på autisme. Han fikk ikke diagnosen å sett i ettertid så ser jeg at det var riktig. Anonymkode: 12bb7...ecf Godt å høre at de ikke alltid finner noe:) Hun har blomstrer i utviklingen den siste tiden, noe barnehagen også sier, men likevel er jeg veldig nervøs for dette. Anonymkode: 2d6e5...65d
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er litt over 3 år og har aldri likt å tegne. Kjenner jeg er så nervøs at jeg er helt søvnløs. Skal utredes pga dårlig språk og uro i kroppen. Er så redd for diagnoser som utviklingshemming og autisme. Er så leit viss hun ikke samarbeider med de som skal teste henne noen som har vært gjennom lignende og har noen trøstende ord? Anonymkode: 2d6e5...65d Slapp helt av! Jeg har 2 til testing i disse dager. Ene ble henvist med Autisme spekter, ADHD +++ Det er ingen av de to første som henviseren var sikker på! Han samarbeider ikke på noe som helst, men testene går fremover likevel. De leser barnet ut i fra hva de ikke viser interesse for, ikke bare hva de greier på tester! Han andre samarbeider på alt og der kommer det små hint om en haug med diagnoser, men ikke noe sikkert ennå. Om du får en diagnose eller flere, så jobber du med det, utifra det. Om du ikke får diagnose så jobber du videre med PPT og andre instanser i kommunen. Lykke til! Anonymkode: 0fd00...aec
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt å høre at de ikke alltid finner noe:) Hun har blomstrer i utviklingen den siste tiden, noe barnehagen også sier, men likevel er jeg veldig nervøs for dette. Anonymkode: 2d6e5...65d Så bra det går litt fremover Her var det 3 års mareritt i barnehagen. Når han begynte på skole og ble trygg,så forsvant alle tegne på asperger. Anonymkode: 12bb7...ecf
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Prøv å ikke engste deg, de er profesjonelle og de er ikke ute etter å finne feil på henne. De klarer å skille mellom barn som har utfordringer og diagnoser og barn som ikke har lyst å tegne eller ikke er i humør til å samarbeide, er sjenerte og har en dårlig dag. En autismediagnose f.eks settes ikke etter et kort besøk og en test hvor hun er litt motvillig, det er en lang prosess med tester, skjemaer dere skal fylle ut, samtaler med dere og observasjoner. Det er mange kriterier som skal fylles over tid før de evt setter en diagnose. Og dersom hun får en diagnose så er det til det beste i det lange løp både for henne og for dere fordi det gir tilgang til hjelp og rettigheter. Hilsen mamma til et barn som har en autismediagnose. Anonymkode: dc16b...0c6
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #8 Skrevet 13. juni 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun er litt over 3 år og har aldri likt å tegne. Kjenner jeg er så nervøs at jeg er helt søvnløs. Skal utredes pga dårlig språk og uro i kroppen. Er så redd for diagnoser som utviklingshemming og autisme. Er så leit viss hun ikke samarbeider med de som skal teste henne noen som har vært gjennom lignende og har noen trøstende ord? Anonymkode: 2d6e5...65d Du er redd for diagnoser? Altså, hvis de stiller en diagnose som er feil, så blir hun likevel ikke autist av det... 🙄 Anonymkode: 17c90...104
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #9 Skrevet 13. juni 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er redd for diagnoser? Altså, hvis de stiller en diagnose som er feil, så blir hun likevel ikke autist av det... 🙄 Anonymkode: 17c90...104 Er da ikke så merkelig at man er redd for at barnet skal få en diagnose? Hele prosessen synes jeg er skummel. Anonymkode: 2d6e5...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå