Gå til innhold

Blir mødrene mer dømt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det kommer til annen vær helg så ser jeg ofte at mødrene blir mere dømt en en far når det kommer til ute drikking annen vær helg når barnet er med den andre forelderen.  

Mødrene blir som oftest dømt, Og blir sett som uansvarlig når hun er ute og drikker når barnet er med far. Mens når far er ute og drikker så sier ingen noe.. 

Hvorfor skal mødrene bli mere dømt en far? Far er jo like mye far som mor er mor uansett om far har bare annen vær helg?

Har dere opplevd og få slike kommentarer av andre?

Og ja jeg er 23 år så er ung hehe..

Anonymkode: 6f2e3...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mødre blir alltid dømt hardere. Sånn er det tydeligvis bare i vårt samfunn. Har smertelig fått erfare det i 15 år nå. Gjelder ikke bare det du beskriver, men absolutt alt som involverer barn. Reiser du mye i jobben? Gidder du ikke bake ørten kaker til avslutninger? Er du for sliten til å sitte på foreldremøte akkurat i dag? Gratulerer, du er en elendig mor. Om fedrene gjør det samme, er det derimot helt innafor.

Anonymkode: bc3e1...85e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mødre blir alltid dømt hardere. Sånn er det tydeligvis bare i vårt samfunn. Har smertelig fått erfare det i 15 år nå. Gjelder ikke bare det du beskriver, men absolutt alt som involverer barn. Reiser du mye i jobben? Gidder du ikke bake ørten kaker til avslutninger? Er du for sliten til å sitte på foreldremøte akkurat i dag? Gratulerer, du er en elendig mor. Om fedrene gjør det samme, er det derimot helt innafor.

Anonymkode: bc3e1...85e

Sant? folk forventer liksom mer om mødrene.. mens fedrene slipper unna som de beste fedrene..

Anonymkode: 6f2e3...8e7

Skrevet

Absolutt! Når barnefaren velger å drikke på nyttårsaften så er det bare kommentarer om at han må jo få kose seg. Det var min tur til å ha småen på nyttårsaften men jeg innviterte far til å feire med oss,han takket nei noe som selvsagt er helt greit.

Men året etterpå skulle far ha barnet på nyttårsaften å jeg takket nei tilbudet om.å feire dagen med de ettersom jeg hadde planer. Da fikk masse reaksjoner fra bekjente og venner om alkohol er visst viktigere enn barnet mitt. Blir så forbanna! Drikker nesten aldri så hadde sett frem til en jentekveld på nyttåraften.

Anonymkode: ab571...cce

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mødre blir alltid dømt hardere. Sånn er det tydeligvis bare i vårt samfunn. Har smertelig fått erfare det i 15 år nå. Gjelder ikke bare det du beskriver, men absolutt alt som involverer barn. Reiser du mye i jobben? Gidder du ikke bake ørten kaker til avslutninger? Er du for sliten til å sitte på foreldremøte akkurat i dag? Gratulerer, du er en elendig mor. Om fedrene gjør det samme, er det derimot helt innafor.

Anonymkode: bc3e1...85e

Folk som skulkar foreldremøte ser eg skeivt på uansett kjønn. Men du har nok heilt rett i at mødre blir dømt hardare enn fedre for dei fleste forseelsar. 

Anonymkode: b8231...d02

Skrevet

Kvinner og jenter blir alltid målt mot en høyere moralsk standard enn menn og gutter. 

Anonymkode: 19f9e...3d1

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mødre blir alltid dømt hardere. Sånn er det tydeligvis bare i vårt samfunn. Har smertelig fått erfare det i 15 år nå. Gjelder ikke bare det du beskriver, men absolutt alt som involverer barn. Reiser du mye i jobben? Gidder du ikke bake ørten kaker til avslutninger? Er du for sliten til å sitte på foreldremøte akkurat i dag? Gratulerer, du er en elendig mor. Om fedrene gjør det samme, er det derimot helt innafor.

Anonymkode: bc3e1...85e

Sutring.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som skulkar foreldremøte ser eg skeivt på uansett kjønn. Men du har nok heilt rett i at mødre blir dømt hardare enn fedre for dei fleste forseelsar. 

Anonymkode: b8231...d02

Jeg går ikke på foredremøter, da jeg har kraftig allergi mot parfyme. Og her bader jo flere av foreldrene i parfyme. Så det går ikke. Betyr jo virkelig ikke at jeg er en mindre engasjert mor.

Anonymkode: 09dcf...7e3

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går ikke på foredremøter, da jeg har kraftig allergi mot parfyme. Og her bader jo flere av foreldrene i parfyme. Så det går ikke. Betyr jo virkelig ikke at jeg er en mindre engasjert mor.

Anonymkode: 09dcf...7e3

Jaja, men då skulkar du ikkje og blir ikkje sett skeivt på av meg. Men folk eg veit ikkje har slike grunnar berre ikkje gidd/hugsar... 

Anonymkode: b8231...d02

Skrevet

Mødre blir dømt hardt av andre mødre, ikke av folk flest. Jeg tror det er fordi mødre som ikke har den samme muligheten er litt misunnelige på den delen med å være alene (og ikke de andre), og dermed er det lettere å dømme enn å innrømme misunnelse

Anonymkode: 0bba3...714

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sant? folk forventer liksom mer om mødrene.. mens fedrene slipper unna som de beste fedrene..

Anonymkode: 6f2e3...8e7

Enig. En mann trenger bare være en helt middels forelder, eller under middels om så. Hver minste ting han gjør uten konas hjelp, kvalifiserer til sjampanje og laurbærkrans.

Anonymkode: 8e39f...de1

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, men då skulkar du ikkje og blir ikkje sett skeivt på av meg. Men folk eg veit ikkje har slike grunnar berre ikkje gidd/hugsar... 

Anonymkode: b8231...d02

Jeg går ikke på sånne møter, fordi det er kjedelig, lite produktivt og gjør absolutt null for mitt barns livskvalitet. Jeg vil heller få neglene trukket ut med tang enn å sitte på de møtene og høre folk skvaldre om hvilke spill ungene får lov å spille og hvilke gummistøvler som er tettest. Møteplagere over hele fjøla.

Anonymkode: 8e39f...de1

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går ikke på sånne møter, fordi det er kjedelig, lite produktivt og gjør absolutt null for mitt barns livskvalitet. Jeg vil heller få neglene trukket ut med tang enn å sitte på de møtene og høre folk skvaldre om hvilke spill ungene får lov å spille og hvilke gummistøvler som er tettest. Møteplagere over hele fjøla.

Anonymkode: 8e39f...de1

😂😂😂

Jeg reiser hvis jeg kan, i tilfelle det dukker opp noe viktig. Men som regel er det kanskje 10 minutter med informasjon som er greit å få med seg, og så er det 1,5 time med diskusjoner mellom et par foreldre som liker å hører sin egen stemme, og som skal få alle til å mene det samme som de 🙄 Og så spør de de samme spørsmålene gang på gang. "Dette har rektor allerede sagt noe om, det hjelper ikke å stille spørsmålet på 10 forskjellige måter, svaret er fortsatt det samme!" 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0cf9b...18f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg går ikke på sånne møter, fordi det er kjedelig, lite produktivt og gjør absolutt null for mitt barns livskvalitet. Jeg vil heller få neglene trukket ut med tang enn å sitte på de møtene og høre folk skvaldre om hvilke spill ungene får lov å spille og hvilke gummistøvler som er tettest. Møteplagere over hele fjøla.

Anonymkode: 8e39f...de1

Då ser eg skeivt på deg. Det er nyttig å vite kva andre foreldre seier til ungane sine om spel ol. (gummistøvlar ikkje så viktig, men kjem nok desverre med.)  sjølv om eg sjølvsagt er einig i at det av og til er tortur. Det får ein berre halde ut. Også går det an å spørre læraren som leiar møtet om ein kan halde seg til tema. 

Anonymkode: b8231...d02

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Då ser eg skeivt på deg. Det er nyttig å vite kva andre foreldre seier til ungane sine om spel ol. (gummistøvlar ikkje så viktig, men kjem nok desverre med.)  sjølv om eg sjølvsagt er einig i at det av og til er tortur. Det får ein berre halde ut. Også går det an å spørre læraren som leiar møtet om ein kan halde seg til tema. 

Anonymkode: b8231...d02

Nei, det er ikke nyttig. Jeg og de andre foreldrene har NULL til felles, annet enn at vi fikk barn i 2009. Vårt verdisyn er ekstremt ulikt, og jeg akter ikke å endre mitt.
 

Læreren driter i møtets innhold, det MÅ du da vite... 🙄 Møtene avholdes fordi reglene sier at man skal. Ikke fordi noen trenger eller ønsker det.

Anonymkode: 8e39f...de1

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂

Jeg reiser hvis jeg kan, i tilfelle det dukker opp noe viktig. Men som regel er det kanskje 10 minutter med informasjon som er greit å få med seg, og så er det 1,5 time med diskusjoner mellom et par foreldre som liker å hører sin egen stemme, og som skal få alle til å mene det samme som de 🙄 Og så spør de de samme spørsmålene gang på gang. "Dette har rektor allerede sagt noe om, det hjelper ikke å stille spørsmålet på 10 forskjellige måter, svaret er fortsatt det samme!" 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0cf9b...18f

Nettopp. Og siden de 10 minuttene med info lett kunne få plass i en e-post, venter jeg heller på referatet.

Anonymkode: 8e39f...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...