Gå til innhold

Svigermor som drar til Sverige hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor (og nei, det har ikke noe å si at det er svigermor, hadde reagert likt om det hadde vært min mor) bor ikke så langt fra grensen til Sverige. Nå viser det seg at hun har vært å handlet i Sverige som før hele den tiden man har hatt koronatiltak.

Som hun sier, hun er nå bare i huset sitt uansett, og ikke mye ute blant folk. I praksis er hun i karantene hele tiden uansett (ja, hun er og handler i butikken, men det er visstnok lov).

Når er det meningen at mannen og ungene skal besøke henne, er ikke snakk om å holde 1 m avstand når de er der, og de skal overnatte der noen netter (jeg skal jobbe, og må bli hjemme).

Kjenner jeg virkelig ikke har lyst til at de skal dra, men på den andre siden, butikkene i Sverige er nesten folketomme så sjansen er egentlig ikke så stor for å på dra seg smitte der.

Hvordan hadde dere reagert, er det bare jeg som er hysterisk?

Anonymkode: d61d7...9ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jvis det er over 10 dager siden sost hun dro, så ok. Hvis det er kortere tid så nei.

Anonymkode: ef4d7...55d

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jvis det er over 10 dager siden sost hun dro, så ok. Hvis det er kortere tid så nei.

Jeg er ikke sikker på om det vil være det, mannen spurte om det når han fikk vite hun var over hele tiden.
Svaret han fikk var at "hun skulle prøve". Det kom visst litt an på dagsformen når hun orker å dra.

HI

Skrevet

Jeg synes du er hysterisk

Anonymkode: 6fa33...00b

Skrevet

Prinsipielt er jeg enig med deg. 

Hun virker utrolig egoistisk. 

Anonymkode: 39f59...2fb

Skrevet

Er det lov å ha gjester mens man er i karantene? Hvis ikke, må det jo være greit å si nei.

Anonymkode: 48acc...9a0

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det lov å ha gjester mens man er i karantene? Hvis ikke, må det jo være greit å si nei.

Anonymkode: 48acc...9a0

Godt poeng, det må jeg sjekke ut.

HI

Skrevet

Forskriften er ikke så detaljert, men man skal holde en avstand på 2 meter, ingen kroppskontakt eller kontakt med sekreter fra andre når man er i reisekarantene. Kanskje greit å si til henne at hvis hun er smittet og smittesporingen viser at hun ikke har overholdt karantenen, er det straffbart. 

Anonymkode: e2bbe...763

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forskriften er ikke så detaljert, men man skal holde en avstand på 2 meter, ingen kroppskontakt eller kontakt med sekreter fra andre når man er i reisekarantene. Kanskje greit å si til henne at hvis hun er smittet og smittesporingen viser at hun ikke har overholdt karantenen, er det straffbart. 

Anonymkode: e2bbe...763

Det er nå en ting, men ville du tatt sjansen?
Er ikke om det er straffbart jeg spurte om

Skrevet

Hadde blitt null besøk herfra. Rett og slett for å vise henne at valgene hennes får følger. Hun velger å gjøre noe ulovlig. Dere velger å ikke støtte det og ikke ta risikoen. Hun velger dere bort, ikke motsatt.

Anonymkode: f8471...ea1

Skrevet

Hun har ikke drept noen. Alt hun har gjort er å dra til Sverige for å handle. Hun er fortsatt barnas bestemor.

Anonymkode: 856ae...6c8

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har ikke drept noen. Alt hun har gjort er å dra til Sverige for å handle. Hun er fortsatt barnas bestemor.

Hun har gjentatte ganger brutt norsk lov både ved å dra og handle i Sverige og ved å ikke respektere karantene i etterkant - og satt andres liv og helse i fare.

Det er ikke noe å bagatellisere, det er et faktum.

Skrevet

Jeg bryter norsk lov når jeg kjører ut av en rundkjøring uten å blinke først. Burde alle som har kjørt litt over fartsgrensen eller har svingt uten å blinke først, bli fratatt barna sine?

Det er ikke snakk om å gjøre noe ondt, ondsinnet, slemt, mot noen. Det er bare snakk om å ha handlet et par ganger i Sverige. Noe flere millioner av oss har gjort i mange år før henne. Det er ikke ondskapsfullt altså. Det er ikke snakk om mord. Det er bare snakk om å kjøpe mat for å overleve.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bryter norsk lov når jeg kjører ut av en rundkjøring uten å blinke først. Burde alle som har kjørt litt over fartsgrensen eller har svingt uten å blinke først, bli fratatt barna sine?

Det er ikke snakk om å gjøre noe ondt, ondsinnet, slemt, mot noen. Det er bare snakk om å ha handlet et par ganger i Sverige. Noe flere millioner av oss har gjort i mange år før henne. Det er ikke ondskapsfullt altså. Det er ikke snakk om mord. Det er bare snakk om å kjøpe mat for å overleve.

Jeg forstår du forsøker å trolle litt. Hvis ikke så kan jeg anbefale deg å følge med i media og det de har skrevet de siste månedene om koronavirus, covid-19 og nødvendigheten av å stenge ned samfunnet for å hindre tusenvis fra å dø av denne sykdommen ...

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har gjentatte ganger brutt norsk lov både ved å dra og handle i Sverige og ved å ikke respektere karantene i etterkant - og satt andres liv og helse i fare.

Det er ikke noe å bagatellisere, det er et faktum.

Hun har jo ikke brutt loven.
Man har lov til å handle mat og gå på apoteket selv om man er i karantene så lenge man holder avstand og vaser hendene.
Ellers så har hun holdt seg for seg selv

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har lov til å handle mat og gå på apoteket selv om man er i karantene så lenge man holder avstand og vaser hendene.

HI

Å få besøk er ikke å holde seg for seg selv.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår du forsøker å trolle litt. Hvis ikke så kan jeg anbefale deg å følge med i media og det de har skrevet de siste månedene om koronavirus, covid-19 og nødvendigheten av å stenge ned samfunnet for å hindre tusenvis fra å dø av denne sykdommen ...

Hvor mange har dødd av at hun har vært på shoppingtur i Sverige?

Hvis jeg ønsket å trolle ville jeg ha gjort som deg, anklaget henne for å spre død og fordervelse her i landet.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

En som tar så lett på den situasjonen landet har vært i og som frivillig, hyppig og gjentatte ganger oppsøker et lande med såpass stor smittebelastning hadde jeg ikke stolt på overholder karantenen, eller at hun er ærlig på når hun var der sist.

Hadde uansett vært uaktuelt å dra til henne med barn.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Å få besøk er ikke å holde seg for seg selv.

Er derfor jeg ikke har lyst til at de besøker henne, men som jeg også skrev, det hun handler er det folketomt så veier litt for og i mot.
Barna her ikke sett henne siden januar, så det vil være første besøket på flere måneder

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange har dødd av at hun har vært på shoppingtur i Sverige?

Hvis jeg ønsket å trolle ville jeg ha gjort som deg, anklaget henne for å spre død og fordervelse her i landet.

Poenget er at folk kan ha dødd. Eller de kan komme til å dø. Fordi folk ikke overholder de reglene som er satt for å beskytte befolkningen.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at folk kan ha dødd. Eller de kan komme til å dø. Fordi folk ikke overholder de reglene som er satt for å beskytte befolkningen.

Du overdriver. Hun er barnas bestemor. Ingen grunn til at barna ikke skal treffe henne.

Hun har ikke gjort noe ondsinnet som fortjener noen slags straff. Tvertimot har hun holdt seg for seg selv.

Hadde hun hatt symptomer, vært syk, så ville det vært en sak. Men hun er så pass gammel at det er hun som vil dø av corona, ikke barna. Så det er hun som er i fare når familien er på besøk, ikke omvendt.

Du kan ro ned nå.

Skrevet

Send mann og barn. Kanskje kan de alle reise til Sverige og så får dere litt mat også? Hvis mannen får fri 10 dager etter de kommer hjem fra Sverige da.

Anonymkode: 2f6aa...0b9

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Send mann og barn. Kanskje kan de alle reise til Sverige og så får dere litt mat også? Hvis mannen får fri 10 dager etter de kommer hjem fra Sverige da.

Han har ferie, men vi har planer som ikke er forenelig med karantene dagene etter de kommer hjem, og ikke snakk om han hadde fått ha med ungene over.

Hadde vært lettere om han ikke hadde hatt ferie siden han har hjemmekontor likevel

Skrevet

Det er ikke ulovlig å dra til Sverige, selv om enkelte hevder at hun har brutt norsk lov. Så lenge hun overholder karantenen hun blir ilagt, står hun fritt til å reise. 

Jeg hadde ikke brydd meg. 

Anonymkode: 457ec...256

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har ferie, men vi har planer som ikke er forenelig med karantene dagene etter de kommer hjem, og ikke snakk om han hadde fått ha med ungene over.

Hadde vært lettere om han ikke hadde hatt ferie siden han har hjemmekontor likevel

Jeg ville sendt de uansett. Faren for at noen smittes ved å handle i tom butikk i Sverige (hvor det nesten bare er nordmenn) er mindre enn sjansen for å bli smittet i en full butikk i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...