Gå til innhold

Hvor mye kan jeg kjøpe hus for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener i underkant av 470000kr i året, fast jobb. Jeg har ca 650.000kr i egenkapital. Jeg har tre barn.

Skal selvsagt ta kontakt med banken. Erkjennelsen på at jeg skal flytte for meg selv kom i natt. 

Anonymkode: d2cc3...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gitt at du ikke har annen gjeld vil jeg tippe du kan kjøpe for 2,5 mill. Jeg har samme lønn som deg, men mer EK, og har 2 mill i lån, det er litt i overkant. Banken har sikkerhet i leilighet verdt 3,5 mill (kjøpte. den for 2,7). I tillegg har jeg en hytte verdt 1,5 mill.

Anonymkode: d2742...aa3

Skrevet

Jeg har 400.000 kr i studielån. Bor i Bergen, her får man ikke tre etterhvert større unger inn i noe til 2,5 eller mindre. Mest verdige løsning for ungene er å forbli i forholdet 👹 Selv om han kaller meg de grusomste ting og ikke er videre grei med mitt eldste særkullsbarn.  

Skrevet

Inkludert studielån er maks huslån for deg 1 950 000. Da kan du kjøpe en bolig inntil 2,6 mill med egenkapitalen. Det er inntekten som begrenser for deg, ikke egenkapital. 

Anonymkode: d3686...c15

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inkludert studielån er maks huslån for deg 1 950 000. Da kan du kjøpe en bolig inntil 2,6 mill med egenkapitalen. Det er inntekten som begrenser for deg, ikke egenkapital. 

I de fleste banker får man vel litt fratrekk for barn og evt bil og.

Anonymkode: 0be82...960

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I de fleste banker får man vel litt fratrekk for barn og evt bil og.

Jeg skrev maks. Dvs at det er øvre grense. Ingen her kan svare på hva eksakt de enkelte bankene ender opp med å tilby. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev maks. Dvs at det er øvre grense. Ingen her kan svare på hva eksakt de enkelte bankene ender opp med å tilby. 

Sorry, det var ment som en tilleggsopplysning til hi, ikke som kritikk til deg

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, det var ment som en tilleggsopplysning til hi, ikke som kritikk til deg

Jeg som skal beklage, var litt krass i formuleringen 🙈 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 400.000 kr i studielån. Bor i Bergen, her får man ikke tre etterhvert større unger inn i noe til 2,5 eller mindre. Mest verdige løsning for ungene er å forbli i forholdet 👹 Selv om han kaller meg de grusomste ting og ikke er videre grei med mitt eldste særkullsbarn.  

Det skal du ikke være så sikker på. Jeg vokste opp slik til jeg ble 14 år. Var stebarnet og hørte mamma bli kalt alt mulig og fikk selv mitt. For å ikke gjøre livet til mamma enda verre klistret vi på oss noen smil og latet som vi hadde det fint, vi barna, men det er helt jævlig å vokse opp sånn, HI! Da mamma omsider tok til vettet og flyttet, var det til en liten leilighet et stykke unna der vi bodde (Bergen dette også), en slitt leilighet av en helt annen stander enn jeg var vant med og hvor min søster og jeg måtte dele rom. Jeg var SÅ lykkelig! Om vi måtte, kunne jeg bodd i et bøttekott! Søsteren min følte det samme, og det var jo hennes far. Alt var bedre enn sånn som det var, den daglige psykiske terroren var utmattende. Så tenk deg godt om HI, det er slett ikke sånn at det alltid er best for barna at foreldrene bor sammen, eller at barn trenger et perfekt bosted. Det beste for barna er trygghet, ikke bare for seg, men også for en forelder som ikke har det godt.

Anonymkode: 53564...cbb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da må du heller leie, hvis du ikke har råd til å kjøpe. For du kan ikke sitte å se på at han er stygg mot barnet ditt.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg som skal beklage, var litt krass i formuleringen 🙈 

👍

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du må vel ikke bo i sentrum. Flytt til utkanten eller en av nabokommunene. Der får du mye mer for pengene. Helt vanlig å pendle litt til jobb.

Anonymkode: bb2e0...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...