Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #1 Skrevet 12. juni 2020 Bestevenninnen min og jeg har kjent hverandre i 10 år. Aldri så mye som kranglet en gang. Vi ble enig forrige uke om å ha venninne kveld i kveld. Vi skal lage hjemmelaget pizza +litt annen snacks, og ble enig om at jeg skulle legge ut og at hun skulle vippse meg halve beløpet. Da jeg nå sendte henne meldingen om at hennes del blir 150kr (!), svarte hun at det ble mer enn hun hadde regnet med og at hun da velger å ikke komme. Jeg spurte om hun mente fult alvor. Til det svarte hun ja på. Så sa jeg videre at dette var en avtale vi hadde blitt enig om. Hun svarte at hun hadde tenkt over at hun egentlig mente at jeg burde betale alt siden det var hos meg. Om det spiller noen rolle, inviterte jeg ikke i seg selv, vi snakket om det og ble enig at det skulle være hos meg. For ordens skyld: Å dekke hennes 150kr er selvsagt ikke et problem i seg selv, men jeg mener det er spesiell oppførsel. Jeg spurte om det er noe annet som foregår i livet og om hun har det bra, men alt er fint. Vi er altså i 30 årene. Hun sa hun komme om jeg betale alt, ikke ellers. Forstå det den som kan. Hva ville dere sagt i en slik situasjon? Anonymkode: 633e8...a7c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #2 Skrevet 12. juni 2020 Hadde sagt at hun oppførte seg som en drittunge. 150 er mer enn det hun hadde regnet med? Skeptisk... Hun er ikke 14 år. Anonymkode: 2ed84...0ef
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #3 Skrevet 12. juni 2020 Jeg tror faktisk jeg hadde trekt meg litt fra vennskapet. Det var skikkelig smålig. Hun hadde gått fra venn til bekjent. Anonymkode: 4188f...0b5
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #4 Skrevet 12. juni 2020 Hmm, jeg er sannelig ikke sikker. Jeg synes det er veldig spesielt å be om 150 kr når du skal ha en venninne på besøk, så alt der har jeg falt av lasset. Det ville jeg aldri gjort. Men dere har tydeligvis en tradisjon for å dele utgiftene hver gang dere er sammen og da er jeg enig med deg i at det er merkelig å trekke seg etter at du har handlet. Jeg tenker at om hun ikke har penger til å betale 150 kr når hun er i 30-årene og burde ha en ryddig økonomi så er det noe som er galt. Hun sier hun har det bra, men det må være noe hun ikke forteller. Om hun ikke har 150 kr er vel det pinlig å fortelle kanskje? Jeg tenker at vennskapet deres avgjør, hvor mye betyr hun for deg, hvor mye gir dette vennskapet for deg, hvor viktig er det å beholde det. Hvor mye empati har du med henne om hun har det vanskelig å ikke tør fortelle? Anonymkode: 2e432...384
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #5 Skrevet 12. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hmm, jeg er sannelig ikke sikker. Jeg synes det er veldig spesielt å be om 150 kr når du skal ha en venninne på besøk, så alt der har jeg falt av lasset. Det ville jeg aldri gjort. Men dere har tydeligvis en tradisjon for å dele utgiftene hver gang dere er sammen og da er jeg enig med deg i at det er merkelig å trekke seg etter at du har handlet. Jeg tenker at om hun ikke har penger til å betale 150 kr når hun er i 30-årene og burde ha en ryddig økonomi så er det noe som er galt. Hun sier hun har det bra, men det må være noe hun ikke forteller. Om hun ikke har 150 kr er vel det pinlig å fortelle kanskje? Jeg tenker at vennskapet deres avgjør, hvor mye betyr hun for deg, hvor mye gir dette vennskapet for deg, hvor viktig er det å beholde det. Hvor mye empati har du med henne om hun har det vanskelig å ikke tør fortelle? Anonymkode: 2e432...384 Jeg ba ikke om 150 kr. Vi snakket sammen. Hun spurte om vi ikke skulle ha en venninnekveld og om vi kunne ha det hos meg. Jeg sa ja. Vi ble enig om hva vi skulle spise osv og hun foreslo at vi kunne dele regningen på to. Så ble vi enig om det. 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anonymkode: 633e8...a7c
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #6 Skrevet 12. juni 2020 Da får hun handle neste gang, eller? Det må da være mulig å finne en løsning uten at hele vennskapet skal avbrytes. Det er tydelig at hun har trangere økonomi enn du tror, med mindre hun er kjent for å være en gjerrigknark? At man er over 30 betyr ikke nødvendigvis at man har "alt på stell"... Anonymkode: 22140...569
Himmel og hav Skrevet 12. juni 2020 #7 Skrevet 12. juni 2020 Jeg ville sagt at det er leit at hun velger å ikke komme, og så hadde jeg invitert noen andre og tenkt at folk som oppfører seg så merkelig trenger jeg ikke å omgås så ofte.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #8 Skrevet 12. juni 2020 Jøss, skulle tro venninnen din var 15 år. er hu virkelig venninne med den oppførselen ? Hadde tenkt mitt og bare innsett at vi har vokst fra hverandre ... Anonymkode: 3044c...cb1
Gjest Skrevet 12. juni 2020 #9 Skrevet 12. juni 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ba ikke om 150 kr. Vi snakket sammen. Hun spurte om vi ikke skulle ha en venninnekveld og om vi kunne ha det hos meg. Jeg sa ja. Vi ble enig om hva vi skulle spise osv og hun foreslo at vi kunne dele regningen på to. Så ble vi enig om det. Anonymkode: 633e8...a7c Jøss. Det er jo frekt, nå har du handlet inn og greier, til et måltid som det ikke blir noe av. Er hun koronablakk eller noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2020 #10 Skrevet 12. juni 2020 Det var spesielt, så spesielt at jeg tenker det må ligge noe annet bak selv om hun sier nei. Dere har vært bestevenner i 10 år uten noe som helst sånn type oppførsel før? Anonymkode: 76b49...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå