Gå til innhold

Litt lei kommentarene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt lei av mine arbeidskolleger. Jeg har ett godt forhold til sjefen. Når hun har fri, så sier hun at jeg tar litt ansvar. Hun kunne ha spurt de andre, men de tar ikke ansvaret uansett. Men jeg har hørt de snakke om meg. De baksnakker meg og kaller meg for sjef nr 2. Jeg er ikke sjef, men jeg tar ansvar når jeg får beskjed om det. 

Anonymkode: 97118...770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i det. Sure megger har null innflytelse på ditt liv. 

Anonymkode: 9488b...ed9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Drit i det. Sure megger har null innflytelse på ditt liv. 

Megger ja...det er riktig ord 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt lei av mine arbeidskolleger. Jeg har ett godt forhold til sjefen. Når hun har fri, så sier hun at jeg tar litt ansvar. Hun kunne ha spurt de andre, men de tar ikke ansvaret uansett. Men jeg har hørt de snakke om meg. De baksnakker meg og kaller meg for sjef nr 2. Jeg er ikke sjef, men jeg tar ansvar når jeg får beskjed om det. 

Det lyser misunnelse lang vei her. Ikke bry deg om det. 

Anonymkode: 46ec8...ae2

Skrevet

Nesten alle har noen ting som nevnes som et litt litt småmorsomt trekk. Jeg har en søster som ikke kan passe tiden, aldri, men hun er veldog dyktig til det hun gjør. At hun kommer for sent, eller sensasjonelt kommer tids nok, blir altid småmedd av. Likevell er hun svært respektert. Sån er det med de fleste. Såpass må man faktisk tåle.

Anonymkode: ca5bc...8fc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten alle har noen ting som nevnes som et litt litt småmorsomt trekk. Jeg har en søster som ikke kan passe tiden, aldri, men hun er veldog dyktig til det hun gjør. At hun kommer for sent, eller sensasjonelt kommer tids nok, blir altid småmedd av. Likevell er hun svært respektert. Sån er det med de fleste. Såpass må man faktisk tåle.

På hvilken måte etter dette relevant for hi? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte etter dette relevant for hi? 

Min søster får kommentarer på forsentkomming. Hi får kommentarer på sjefing. Samme greia. Ikke noe å bry seg om.

Skrevet

De er nok misunnelige. 
men dag sier du «sjef nr 2, altså meg, ønsker dere en god helg» eller gir en annen beskjed. Så blir noen kanskje tatt på senga om hva de har sagt bak din rygg. 

fortsett det gode forholdet med din sjef og ta ansvaret, tydelig at du gjør en god jobb, du er en god ansatt Og kollega for din sjef. De andre er ikke akkurat gode kollegaer. 

Anonymkode: 1d501...fad

Skrevet

Umodne purker. Jeg hadde sagt i fra til sjefen også. Kanskje hun kan gjøre det mer formelt at du er leder når hun er borte. Slik adferd er så usmakelig og ble adresseres umiddelbart. 

Anonymkode: 0bef6...37e

Skrevet

Har noen utfordringer rundt dette på jobben hos oss også. Hos oss har stengeansv ansvaret når sjefen går hjem og når sjefen er borte har den som åpner ansvart og sender det videre til den som stenger. Jeg har hatt noen runder for det er mange som gjør som de vil når sjefen går eller han har fri. Jeg ba sjefen om å gi beskjed til alle før han tar fri at den og den har ansvaret og rapporterer til han. Det har fungert veldig bra, litt slappe er de enda, men helt anderledes. Nå er det straks sommer og jeg overtar ansvaret hvertfall en mnd, regner nesten med han forlenger ferien med litt pappaperm om været holder seg og ting går glatt på jobb. 

Anonymkode: f3834...565

Skrevet

Å gud de må bare være glade for at du gidder å ta ansvar. Mindre ansvar på de andre, mindre jobb for dem 😄 😄 Jeg har en jobb uten hovedansvar. Det har ei anna ei her. Det som er irriterende er at det er så mange omstendigheter rundt henne hele tiden. Hun feiler alt mulig og er vel i det store og det hele overarbeidet. Men hun klarer ikke å si ifra til sjefen! Derfor blir det stort sett mange sykemeldinger, hjemmekontor-løsninger osv. Da blir det automatisk mer arbeid på oss andre. Og DET irriterer meg. At hun er så veik at hun ikke kan ta det med sjefen, og stikker heller av med halen mellom beina og overfører problemet på oss. Derfor blir hun nok snakket litt om her på jobb. Det kan ofte være en grunn for det......

Anonymkode: 9c5a8...d2c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri skjønt folk som ikke klarer å komme på tiden. Er en ting om man har vanskelige barn som er grunnen til at du blir litt sen, eller at man er uheldig å forsover seg, men ellers kan jeg ikke fatte det. Virkelig ikke. 

Skrevet

Du får si: «Alle kan velge å ta ansvar når situasjonen krever det», når du hører kommentarer om sjef nr. 2. 

Anonymkode: 0972b...cc8

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri skjønt folk som ikke klarer å komme på tiden. Er en ting om man har vanskelige barn som er grunnen til at du blir litt sen, eller at man er uheldig å forsover seg, men ellers kan jeg ikke fatte det. Virkelig ikke. 

Jeg har også vanskelig for å forstå det, men oenget er at hun er en flott person og dyktig i jobben sin selv om hun har en side vi ler litt av og noen ganger irriterer oss over.

Alle mennesker har sider man liker og noen sider ma  ikke liner så godt. Jeg kjenner ingen som er helt perfekte. Det må vi bare godta og stole på at golk rundt oss respekterer oss og liker oss på tross av våre litt irriterende eller sære sider.

Det er vanlig å prate om venner, familie og kolegaer. At ikke alt som bøir sakt er ros og nesegrus beundring må vi tåle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...