Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #1 Skrevet 11. juni 2020 Eller er det fremdeles stengt? Anonymkode: 51f68...2aa
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #2 Skrevet 11. juni 2020 Sverige er fortsatt stengt, ja. Så idiot som de har vært håper jeg det blir det til over nyttår. Anonymkode: 483e5...b56
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #3 Skrevet 11. juni 2020 Det har aldri vært stengt, men du må sitte i karantene når du kommer hjem. Anonymkode: 58a50...bb4
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #4 Skrevet 11. juni 2020 Drar du dit gjelder ikke reiseforsikringen. Du og de med deg må være hjemme i karantene i 10 dager. Jeg håper at folk ikke er så idiotiske at de drar til Sverige nå, skjuler det/bryter karantenene og tar med seg smitte hjem igjen! Anonymkode: 91425...725
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #5 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sverige er fortsatt stengt, ja. Så idiot som de har vært håper jeg det blir det til over nyttår. Anonymkode: 483e5...b56 Det har aldri vært stengt til Sverige Anonymkode: 469ac...1d5
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 Du kan fint reise, men må 10 dager i karantene når du reiser hjem. Anonymkode: 117da...073
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #7 Skrevet 11. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Drar du dit gjelder ikke reiseforsikringen. Du og de med deg må være hjemme i karantene i 10 dager. Jeg håper at folk ikke er så idiotiske at de drar til Sverige nå, skjuler det/bryter karantenene og tar med seg smitte hjem igjen! Anonymkode: 91425...725 Kjenne mange som har tenkt til å dra til Sverige nå i sommer siden de har matallergier fordi utvalget i Sverige er ekstremt mye større, og prisene mye lavere. De belager seg på å være i karantene etterpå. Siden kjøpesentrene ved grensen mer eller mindre er tomme for tiden anser de ikke smittefaren som så veldig høy og tar sjansen Anonymkode: b6f2a...dc1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #8 Skrevet 11. juni 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan fint reise, men må 10 dager i karantene når du reiser hjem. Anonymkode: 117da...073 Ja, uten lønn, sykepe ger eller andre ytelser og regnet som skulk hvis du skulle vært på jobb. I tillegg ingen reiseforsikkring. Anonymkode: bf326...d39
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #9 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, uten lønn, sykepe ger eller andre ytelser og regnet som skulk hvis du skulle vært på jobb. I tillegg ingen reiseforsikkring. Anonymkode: bf326...d39 Man kan ta feriedager, eller hjemmekontor dersom man har mulighet til det. Anonymkode: b6f2a...dc1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #10 Skrevet 11. juni 2020 Mange jeg kjenner skal til Sverige og så tar de 10 siste dager av karantenen i ferie. karantene er jo ikke så strengt lenger heller. Lov å dra i butikk og alt mulig jo Anonymkode: 6e616...caf
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #11 Skrevet 11. juni 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mange jeg kjenner skal til Sverige og så tar de 10 siste dager av karantenen i ferie. karantene er jo ikke så strengt lenger heller. Lov å dra i butikk og alt mulig jo Anonymkode: 6e616...caf De jeg kjenner som skal dra har ingen planer om å dra på butikken, men bestille det de trenger på nett og få levert på døren Anonymkode: b6f2a...dc1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #12 Skrevet 11. juni 2020 Om du skal dit bare for egen del har du 10 dager karantene etterpå, og kan heller ikke gå på jobb. Er det jobbreise kommer du i karantene ti dager på fritiden, men får lov til å dra på jobben (også ved hjelp av kollektivtrafikk - forstå poenget med fritidskarantene den som kan..). Det er varslet at kommer nye retningslinjer for reiser i Norden i morgen. Håper de åpner for reiser til Sverige på lik linje med Danmark, tull at naboland ikke kan ha åpne grenser. Anonymkode: c523d...d18
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #13 Skrevet 11. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om du skal dit bare for egen del har du 10 dager karantene etterpå, og kan heller ikke gå på jobb. Er det jobbreise kommer du i karantene ti dager på fritiden, men får lov til å dra på jobben (også ved hjelp av kollektivtrafikk - forstå poenget med fritidskarantene den som kan..). Det er varslet at kommer nye retningslinjer for reiser i Norden i morgen. Håper de åpner for reiser til Sverige på lik linje med Danmark, tull at naboland ikke kan ha åpne grenser. Anonymkode: c523d...d18 Jeg håper ikke at de åpner for Sverige uten karantene ved hjemkomst, er for mye smitte der. Man kan ikke dra på jobb, nei, men det er KUN den personene som har vært i Sverige som havner i karantene, ikke resten av familien. Det vil si, dersom mor eller far har mulighet til å gjøre jobben sin fra hjemmekontor så kan de avtale hjemmekontor med sin overordnede 10 dager etter hjemkomst før de drar. Anonymkode: b6f2a...dc1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #14 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: karantene er jo ikke så strengt lenger heller. Lov å dra i butikk og alt mulig jo Anonymkode: 6e616...caf Er denne påstanden tatt ut av løse lufta, eller står det et sted? Familien min var nettopp i karantene, og man kan være på egen tomt, gå en tur hvis man kan sørge for tilstrekkelig avstand og gjøre nødvendige ærender i matbutikk og på apotek. Så må man satse på at folk har en samvittighet og en følelse av ansvar og ikke gjør mer. Anonymkode: cba00...bf0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #15 Skrevet 11. juni 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg håper ikke at de åpner for Sverige uten karantene ved hjemkomst, er for mye smitte der. Man kan ikke dra på jobb, nei, men det er KUN den personene som har vært i Sverige som havner i karantene, ikke resten av familien. Det vil si, dersom mor eller far har mulighet til å gjøre jobben sin fra hjemmekontor så kan de avtale hjemmekontor med sin overordnede 10 dager etter hjemkomst før de drar. Anonymkode: b6f2a...dc1 Mørketallene på smitte i Norge er store, jeg tror ikke forskjellen egentlig er veldig stor. Det er bare at de har feiler totalt med å beskytte sine eldre, dermed får de høy dødelighet. Og jo, om man har vært på arbeidsreise er det kun karantene på fritiden. Regjeringen sa først at de åpnet for arbeidsreiser uten karantene, men de hadde «glemt» å si at du likevel må i karantene på fritiden din. Anonymkode: c523d...d18
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #16 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mørketallene på smitte i Norge er store, jeg tror ikke forskjellen egentlig er veldig stor. Det er bare at de har feiler totalt med å beskytte sine eldre, dermed får de høy dødelighet. Og jo, om man har vært på arbeidsreise er det kun karantene på fritiden. Regjeringen sa først at de åpnet for arbeidsreiser uten karantene, men de hadde «glemt» å si at du likevel må i karantene på fritiden din. Anonymkode: c523d...d18 Jo, selvfølgelig, men jeg snakket om reise til Sverige som ikke var jobbrelatert. Anonymkode: b6f2a...dc1
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #17 Skrevet 11. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, selvfølgelig, men jeg snakket om reise til Sverige som ikke var jobbrelatert. Anonymkode: b6f2a...dc1 Ja, men hvis du leser hva jeg skrev så beskrev jeg begge deler i det innlegget du kommenterte😊 Anonymkode: c523d...d18
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #18 Skrevet 11. juni 2020 5 hours ago, Anonym bruker said: Eller er det fremdeles stengt? Anonymkode: 51f68...2aa får svar imorgen om det åpner eller ikke, krysser fingene at de åpner ❤️ Anonymkode: ff9ba...8a0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #19 Skrevet 11. juni 2020 EU pusher på for åpning i Schengen nå, så det er lov å håpe at det er de skal si på den varslede pressekonferansen i morgen. Anonymkode: c523d...d18
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #20 Skrevet 11. juni 2020 Du har alltid mulighet til å dra alle steder du vil 🙄🙄🙄 Anonymkode: 6bfd6...f68
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2020 #21 Skrevet 11. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mørketallene på smitte i Norge er store, jeg tror ikke forskjellen egentlig er veldig stor. Det er bare at de har feiler totalt med å beskytte sine eldre, dermed får de høy dødelighet. Så rart at du sitter på en kunnskap ingen andre har tilgang til... klart det er mer smitte der! Dødelighet og smitterate går hånd i hånd. Ikke vær naiv. Anonymkode: 6bfd6...f68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå