Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barna til min samboer 60%. Mor har funnet seg en mann, etter det har det lille samarbeidet vi fikk til blitt borte. Barna kan komme hjem og si noe sånt som: mamma og ..... sier at du skal stjele oss fra mamma. ..... sier at han er utdannet til visse ting, som vi vet han ikke er. (Ja vi vet han ikke er det) De setter seg ned med barna og forteller om ting som er mellom mor og far, altså ting de er uenige om, eller om bidrag osv. Faren deres er ubrukelig osv. Mor har alltid snakket far ned, roper og skriker i tlf foran barna. Men etter hun ble sammen med denne mannen har det blitt verre. Han står  til og med å lyver til oss foran barna, sånn at barna føler de må være på hans side og må lyve til oss. For så å kalle barna lystløynere. Vi vet ikke nå hvor de bor. Vi har hørt fra sikker kilde at de har flyttet et godt stykke unna. Dette har ikke vi fått vite. Barna sier ikke no. Fordi de får ikke lov å si det. Sånn har det vært med andre ting også. 

Ungene sluker hva de sier og gjør, det er fasiten til alt i dems verden. Vi har ikke sagt noe særlig på ting fordi vi ikke vil uroe barna mer. Men de ødelegger vårt forhold til barna, når barna da tror på alt de sier.

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 68d17...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familievernkontoret. Om mor og samboer ikke skjerper seg, bør far gå for full omsorg!

Skrevet
1 minutt siden, Hengebukksvinet skrev:

Familievernkontoret. Om mor og samboer ikke skjerper seg, bør far gå for full omsorg!

Har vært der flere ganger. Hjelper ikke. Til og med før hun ble sammen med han. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da ville jeg som sagt gått for full omsorg. Hvor gamle er barna? De skal jo høres over en viss alder, 

Skrevet
5 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Da ville jeg som sagt gått for full omsorg. Hvor gamle er barna? De skal jo høres over en viss alder, 

De er lojale til mor. Hun har jobbet de bra disse åra. Vi er redde for å si noe som skal skape mer utro og fortvilelse for barna. Snakker samboeren med mor om noe får barna høre det. Snakker sambo med barna får mor høre det og lager en annen "sannhet." Så barna stoler blindt på dem og ikke oss. 

Skrevet

Dette hadde jeg prøvd og tatt veien til retten og hatt hovedomsorgen, barna vil få det bedre hos far her tror jeg

Anonymkode: f5378...15a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva ville dere gjort? 

Tenker at så lenge det er du som tat tak i dette, og ikke mannen din, som tross alt er barnas far, så tyder det på at det ikke er vits å gjøre noe. Det vil bare gjøre vondt verre å blande seg inn, fordi da umyndiggjør man far enda mer enn han er umyndiggjort fra før. Les; han overlater ting til damene.

Sier ikke at det de gjør er riktig, men du bygger strengt tatt opp under bildet av at han er ubrukelig, når du påtar deg denne saken.

Så svaret er, at jeg ville overlatt dette til mannen. 

Anonymkode: 16e5f...479

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde jeg prøvd og tatt veien til retten og hatt hovedomsorgen, barna vil få det bedre hos far her tror jeg

Anonymkode: f5378...15a

Han har hovedomsorgen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenker at så lenge det er du som tat tak i dette, og ikke mannen din, som tross alt er barnas far, så tyder det på at det ikke er vits å gjøre noe. Det vil bare gjøre vondt verre å blande seg inn, fordi da umyndiggjør man far enda mer enn han er umyndiggjort fra før. Les; han overlater ting til damene.

Sier ikke at det de gjør er riktig, men du bygger strengt tatt opp under bildet av at han er ubrukelig, når du påtar deg denne saken.

Så svaret er, at jeg ville overlatt dette til mannen. 

Anonymkode: 16e5f...479

Hæ? Hvor står det at det er jeg som tar tak og ikke far? Jeg har aldri snakket med moren til barna om dette. Det var typen til mora som kom på døra vår og ville prate dritt. Som å kalle ungene lystløynere osv. 

Det er min sambo som har vært utallige ganger på fvk. Og ingenting hjelper. 

Selv om folk spør her inne, betyr ikke det at det er de som påtar seg noe som helst. Man spør og lufter ting. 

Skrevet

Jeg ville tatt opp samtalene med mor og mors samboer. Og så tatt opp det dere får på tape på fvk, bl.a. det at hennes samboer kaller barna lystløgnere og ev. andre uakseptable ting.

Ville etterpå gått til retten.

Anonymkode: b48a1...ff1

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville tatt opp samtalene med mor og mors samboer. Og så tatt opp det dere får på tape på fvk, bl.a. det at hennes samboer kaller barna lystløgnere og ev. andre uakseptable ting.

Ville etterpå gått til retten.

Og jeg ville spurt bv om råd, for det mor og mors samboer driver med er manipulering av ungene, og det er skadelig. Jeg ville også snakket med fagpersoner for å få vurdert om barna kan trenge samtaler med fagfolk for å greie å forholde seg til den manipuleringen de blir utsatt for. Det mor og mors samboer gjør er svært skadelig for ungene, spesielt når ungene kommer så i skvis mellom dem og dere og de må lyve eller holde tilbake naturlig og viktig informasjon til far og deg.

Disse ungene blir skadet!

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Han har hovedomsorgen.

hele da, og moren bare får anhver helg og en dag, eller mindre.

Er ikke bra at mor holder på slik, ikke for barnas del eller noen

Skrevet
På 11.6.2020 den 10.20, Anonym bruker skrev:

Barnevern. 
Det de driver med er omsorgssvikt. Barna skal ikke holde på hemmeligheter for foreldrene.

Anonymkode: 405e9...1c8

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnevern. 
Det de driver med er omsorgssvikt. Barna skal ikke holde på hemmeligheter for foreldrene.

Jeg også mener det. Men vi har spurt instanser og div. Det er alvorlig det de gjør, men de ser ikke på det som direkte omsorgssvikt. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også mener det. Men vi har spurt instanser og div. Det er alvorlig det de gjør, men de ser ikke på det som direkte omsorgssvikt. 

Hvilke instanser? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...