Gå til innhold

Forkjølelse i disse koronatider

Anbefalte innlegg

Skrevet

7.åringen har begynt å blir snufsen/hes. Er det bare å ringe sjefen å si at jeg må være hjemme med sykt barn siden all normal sykdom blir tolket som Korona i disse tider. Eller er det håp om skole i morgen når han ellers ikke er redusert? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle forkjølelsessymptomer nå skal tolkes som om det er korona, så han skal være hjemme.

Du bør også kontakte fastlege eller kommunens koronatelefon og få ham testet for korona - det oppfordres sterkt om at folk må gjøre dette nå!

Anonymkode: 713c1...743

Skrevet
1 time siden, 081013 skrev:

7.åringen har begynt å blir snufsen/hes. Er det bare å ringe sjefen å si at jeg må være hjemme med sykt barn siden all normal sykdom blir tolket som Korona i disse tider. Eller er det håp om skole i morgen når han ellers ikke er redusert? 

Han må bli hjemme. Men med slike symptomer kan han da være hjemme alene?

Skrevet
9 minutter siden, Merdee skrev:

Han må bli hjemme. Men med slike symptomer kan han da være hjemme alene?

7 åringen hjemme en hel dag alene?

Anonymkode: 11f23...089

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvorfor ikke??

Anonymkode: ba0ea...a00

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, med mobil. Så lenge han ikke er verre enn det du beskriver.

Skrevet
2 minutter siden, Merdee skrev:

Ja, med mobil. Så lenge han ikke er verre enn det du beskriver.

Hvis man jobber 10 min unna hjemme, så er det sikkert greit nok noen timer før en del 7 åringer. For mange tar det minst 1 time å komme seg hjem, hvis man er heldig med buss/ tog, da er det ikke en løsning man bør gå for. Jeg hadde aldri gjort det mot mitt barn. 

Anonymkode: 3feec...ddb

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man jobber 10 min unna hjemme, så er det sikkert greit nok noen timer før en del 7 åringer. For mange tar det minst 1 time å komme seg hjem, hvis man er heldig med buss/ tog, da er det ikke en løsning man bør gå for. Jeg hadde aldri gjort det mot mitt barn. 

Anonymkode: 3feec...ddb

Ser nå at det er en 7-åring og ikke en 7-klassing. Da er jeg enig i at det selvfølgelig er helt uaktuelt å la barnet være syk alene hjemme.

Endret av Merdee
Skrevet
11 minutter siden, Merdee skrev:

Det er ikke en 7- åring, det er en 7.- klassing....

Jeg tolket det som 7-åring også, at HI har trykket på punktum istedenfor bindestreken. Merkelig å skrive 7.åring om 7.-klassing.

Uansett, få ungen testet. Det er ikke krav om at man må ha feber lenger, for å bli testet.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tolket det som 7-åring også, at HI har trykket på punktum istedenfor bindestreken. Merkelig å skrive 7.åring om 7.-klassing.

Uansett, få ungen testet. Det er ikke krav om at man må ha feber lenger, for å bli testet.

Var jeg som leste feil, korrigerte svaret mitt over 5 sekunder etter jeg skrev det.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvorfor ikke??

Anonymkode: ba0ea...a00

Jeg tolket det som en unge på 7 år, derfor jeg reagerte. 

Skrevet

Om han er 7 år blir du hjemme med han. Han skal ikke på skolen i morgen ! 

Anonymkode: 22e5b...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...