Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #1 Skrevet 10. juni 2020 Her er situasjonen min: Mannen går fra meg og jeg må kjøpe meg bolig selv. Egenkapital har jeg. Fremdeles usikkert hvordan vi gjør det med barna. Jeg har ikke verdens beste lønn, men er lån på opp mot 1.7 mener jeg selv at jeg skal klare. De lånekalkulatorene jeg finner på nett sier at jeg ikke får lån i det heletatt. Noen her som har fått boliglån som separert? Hvor mye har du barna? Et kjapt tilleggsspørsnål til slutt, har jeg krav på noen form for støtte om jeg ender opp med barna? Er så redd for at barna automatisk går til han siden han tjener mye mer enn meg og det blir han som sitter med huset vi har nå😔 Anonymkode: 0309a...87f
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #2 Skrevet 10. juni 2020 Du må snakke med de i banken, ring og avtal en time med saksbehandler. Du får nok lån, men de vil snakke med deg om budsjetter, forbruk osv. Det er ikke den som tjener mest som får barna mest, mange ting som spiller inn der. Men det beste er jo om dere to blir enige så det ikke blir nødvendig med rettssak. Om du skal ha barna mest får du bidrag, en ekstra barnetrygd og særfradrag på skatten. Du kan få gradert overgangsstønad, støtte til barnepass og bostøtte, men disse stønadene er behovsprøvd så det kommer an på hva du tjener. Hvor gamle er barna? Om dere skal ha barna 50/50 skal de fortsatt forsørges etter evne, så om han tjener mye mer enn deg kan det godt hende han skal betale bidrag selv om dere har barns halvparten hver. Anonymkode: 5f82a...acc
Optatium Skrevet 10. juni 2020 #3 Skrevet 10. juni 2020 Jeg tjener 550.000 og 1,5 mill i egenkapital. Har lån på 2,5 pluss 350.000 i studielån. Måtte i mer enn en bank, men fikk lån med medlånetager. Har to barn 100%.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 Han har ca 150 000 mer i året enn meg. Barna er i tidlig barneskolealder. Hi Anonymkode: 0309a...87f
Merdee Skrevet 10. juni 2020 #5 Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Her er situasjonen min: Mannen går fra meg og jeg må kjøpe meg bolig selv. Egenkapital har jeg. Fremdeles usikkert hvordan vi gjør det med barna. Jeg har ikke verdens beste lønn, men er lån på opp mot 1.7 mener jeg selv at jeg skal klare. De lånekalkulatorene jeg finner på nett sier at jeg ikke får lån i det heletatt. Noen her som har fått boliglån som separert? Hvor mye har du barna? Et kjapt tilleggsspørsnål til slutt, har jeg krav på noen form for støtte om jeg ender opp med barna? Er så redd for at barna automatisk går til han siden han tjener mye mer enn meg og det blir han som sitter med huset vi har nå😔 Anonymkode: 0309a...87f Hvor mye lønn får du hver måned? Og hvor gammel er yngste barn? Avhengig av inntekt kan Husbanken gi startlån.
Ennai Skrevet 11. juni 2020 #6 Skrevet 11. juni 2020 (endret) Føler med deg❤️ Endret 11. juni 2020 av Ønsker*Drømmer*Håper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå