Gå til innhold

Bli eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet inn på videreutdanning innen helse til høsten som har medført at jeg må velge om jeg skal si opp eller ikke. Skal jeg beholde jobben jeg har og kjenner, men som ikke ikke er relevant for videreutdanningen? Eller skal jeg si opp og prøve å finne en helgestilling/ekstra vakter (noe jeg nesten garantert får) i en jobb som er mer relevant for utdanningen?

Et alternativ er at jeg beholder jobben jeg har nå frem til jeg er ferdig med første semester og så eventuelt få foten innenfor når jeg er i praksis, for da å kapre en helgestilling der. 

Må bestemme meg ganske snart på grunn av oppsigelsestiden på jobben jeg har i dag.

Anonymkode: ad64f...00b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke søke permisjon fra jobben du har nå da for å ta videreutdanning? Da har du den å falle tilbake på om noe går skeis ila utdanningsbiten eller du ikke får ny og bedre jobb likevel. 

Anonymkode: 3327a...4a8

Skrevet

Mange steder kan man søke utdanningspermisjon uavhengig om utdanningen er relevant med den jobben man har.
Men dersom du gjør det bør du først sjekke om du under en slik permisjon får lov til å jobbe et annet sted som er relevant for utdanningen.

Veldig fint å ha noe å falle tilbake på i tilfelle man finner ut at den utdanningen ikke er noe for deg

Anonymkode: 2977b...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...