Gå til innhold

Utbetalt pr mnd 60000, til sammen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir litt over 12000 kroner i måneden med 20 års nedbetalingstid og dagens rente (i følge dnbs lånekalkulator). Man må vel anta at renta kommer til å gå opp, men det burde gå greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 6 barn. Et lån på 3,2. Utbetalt 44 000... Det går rundt.. nedbetalingstid 30 år

Anonymkode: c96f9...4aa

Hvorfor i alle dager har dere fått så mange barn når dere har så lite inntekt??

Anonymkode: 5e35c...b11

Det går jo rundt uten problemer. Så hva er problemet mener du?

Anonymkode: c96f9...4aa

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også ufør, får 18.000 utbetalt, mannen 42.000. 45 og 49 år gammel. Vi har 2 barn hvorav et går i SFO. Vi har et lån på 2,8 men 2 husholdninger da mannen pendler og betaler 7.000 for hybel i tillegg. Og vi har 2 biler i tillegg. Vi lever nøkternt og jeg har lært å ignorere å sammenligne meg med andre, ellers blir jeg fryktelig misunnelig. Der har ofte arv eller forskudd på arv rullet inn, 2 fulle stillinger med tilsvarende lønn, huset er nedbetalt, hos noen har ungene flyttet ut. De har frihet til reise, pusse opp, helgeturer m.m.

For all del, vi har det greit og jeg syns 2,5 i lån over 20 år burde gå helt fint. Det er 10.500 i avdrag i måneden og rente er jo så lav at bare prisstigning vil spise den opp.

Anonymkode: 4dc83...5fc

Altså, du er ufør, men familien din har likevel to biler og leier hybel i tillegg til å eie hus.. Det er rett og slett provoserende at du skriver at du må jobbe med deg selv for å ikke være misunnelig på andre. Våkn opp fra bobleplasten og se deg litt rundt i resten av verden!

Anonymkode: f6a21...6b7

Skrevet

Jeg har utbetalt 36 000,- og har 2,1 i lån. Det går fint. Har råd til ferie også. 😊

En voksen ett barn og en hund. (Og bil)

Anonymkode: a3155...696

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, du er ufør, men familien din har likevel to biler og leier hybel i tillegg til å eie hus.. Det er rett og slett provoserende at du skriver at du må jobbe med deg selv for å ikke være misunnelig på andre. Våkn opp fra bobleplasten og se deg litt rundt i resten av verden!

Men kanskje det er dét de har råd til også da. Ingen ferie, planlegge matinnkjøp ikke shoppe klær til seg selv osv. Det hun nevner er selvsagt «luksus» men om det er dette de bruker penger på og ikke mer så må man kanskje jobbe litt med seg selv ved ferietid osv. 😊 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men kanskje det er dét de har råd til også da. Ingen ferie, planlegge matinnkjøp ikke shoppe klær til seg selv osv. Det hun nevner er selvsagt «luksus» men om det er dette de bruker penger på og ikke mer så må man kanskje jobbe litt med seg selv ved ferietid osv. 😊 

De har 60.000 måneden, da skal du planlegge ganske dårlig for å ikke ha råd til ferie altså. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har 60.000 måneden, da skal du planlegge ganske dårlig for å ikke ha råd til ferie altså. 

Men kostnadene for bolig er ganske høy da. I tillegg blir det jo to husholdninger med mat siden mannen er borte i uka. Hun sier ikke noe om hva pengene går til annet enn at de lever nøkternt. Kanskje hun har mye kostnader knyttet til helse. Poenget var jo bare at det var en unødvendig kommentar å komme med, det hun skrev var da ikke så provoserende?

Skrevet (endret)

De fleste i Norge har gode liv på tross av uførhet og arbeidsledighet. De aller fleste eier egen bolig og opparbeider seg verdistigning.

Til HI, tror dere greier dette helt fint.

Endret av Nyttårs barn
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men kostnadene for bolig er ganske høy da. I tillegg blir det jo to husholdninger med mat siden mannen er borte i uka. Hun sier ikke noe om hva pengene går til annet enn at de lever nøkternt. Kanskje hun har mye kostnader knyttet til helse. Poenget var jo bare at det var en unødvendig kommentar å komme med, det hun skrev var da ikke så provoserende?

Ikke provoserende kanskje, men jeg følte faktisk også at den stakk litt. Vi har ca 45 000 inn i måneden (to voksne og ett barn) og ingen utsikt til forbedringer. Det går bra, vi kan reise på ferie og jeg føler meg ikke "fattig" til daglig, men vi har ikke stort hus og to biler. Mange har mye mindre enn oss, og da er det ikke så rart at noen reagerer.

Skrevet
På 10.6.2020 den 8.02, Anonym bruker skrev:

Ja, uten problem. Jeg tjener alene 550 000,- i året, betjener ett lån på 2,7 mill uten problemer. Sparer i tillegg. 

Anonymkode: cbabf...6b7

Hvpr mye betaler du på huslån i mnd?

Anonymkode: fe831...3f3

Skrevet

Alene med 2,05 mill i lån. 3 barn. Utbet 38 000 i mnd. Går bra. Sparer mellom 5-11 tusen i mnd. Nedbet på 25 år

Jeg er veldig sparsommelig da, føler vi har god råd ift at jeg alltid har penger på konto. Vi drar på ferie, vi kjøper det vi vil ha, men handler ikke unødvendig ting. 

Anonymkode: 486fd...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...