Gå til innhold

To tenåringer i båt alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 13 har blitt invitert på båttur med kompisen på 13 som har fått egen båt med 9 hk. Kompisen er vokst opp med båt og har fått god opplæring. Han har regler og avtaler etc og får kjøre alene/med en venn uten voksne tilstede. Selvsagt med redningsvest. 

Dette er i et område med andre båter og masse hytter. Jeg har dialog med moren.

Hadde dere sagt ja? 

Anonymkode: 97fea...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje? Men kriteriet er at skal være lite vind, de skal følge avtaler og ikke kjøre andre steder enn avtalt.

Skrevet

??

Skrevet

Ja

Men nå er mine barn som kompisen til sønnen din, de har vokst opp med båt og kjenner farvannene rundt her. 

Mine barn har fått båt med 9,9 hester til konfirmasjonen. 

Anonymkode: 4b6d7...f96

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min på 13 har blitt invitert på båttur med kompisen på 13 som har fått egen båt med 9 hk. Kompisen er vokst opp med båt og har fått god opplæring. Han har regler og avtaler etc og får kjøre alene/med en venn uten voksne tilstede. Selvsagt med redningsvest. 

Hadde dere sagt ja? 

Vi vokste opp i båt og brukte tilsvarende motor da jeg var fra ca 10-11 år. Jeg hadde sagt ja.

Skrevet

Hi her! Ok. Det er 9,9 ja. Da sier jeg ja såfremt det ikke er storm i kastene 😀😀

Skrevet (endret)

Selv vokst opp med båt. Så ja... såfremt det er relativt stille på sjøen og de bruker vest. Hadde selv egen båt fra rundt 11-12....

Endret av ulenissen
Skrevet
On 6/9/2020 at 9:23 PM, Anonym bruker said:

Hadde dere sagt ja? 

Ja det hadde jeg

Anonymkode: d947d...d64

Skrevet

Kommer jo ann på hvor båtvandte de er, her er det vanlig at ungene har egen båt fra 5 års alderen som de er ute og fisker med. Men vi bor på ei øy.

Anonymkode: 33ab7...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...