Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Bor i samme hus med foreldrene mine.. Vi har kranglet med faren min veldig ofte, han blir sur for hva som helst og han truet hele tiden at han er lei av meg og moren min og skal flytte for seg selv.. Jeg fatter ikke hvordan moren min tenker til tiders.. Han har sagt at han ikke vil ha noe med henne og gjøre (siden moren min ikke er sex lyst noe sånt) og at hun har bare masse problemer og samme med meg.. Og at han er lei av problemer.. For fire dager siden var han så bestemt at han skulle flytte og sa at han ville bli ringt om han fikk den leiligheten han var og sjekket. disse fire dagene sov han i stua mens moren min sov oppe alene på soverommet. Jeg er enda sur for at moren min er så naiv og blir manipulert av faren min.. Jeg ser at han prøver og manipulere meg og til og tenke at han skal «forandre» seg og at det ikke blir flere krangler.. etter alt det faren min sa den dagen så synes jeg det har blitt veldigt ubehagelig for meg og være i samme rom. I Disse fire dagene latet han som ingenting hadde skjedd.. Om det var meg hadde jeg hivet mannen ut av huset om jeg ble behandla slik, men moren min er bare veldig ( Å stakkars osv..), Hun sier at hun ikke bryr seg men jeg vet at hun ikke vil gi slipp på han.. men jeg synes heller ikke dette er særlig synt for oss. Han sier ingen vil bo med meg ikke han ikke søsteren min.. dette er sant. Han sier UTROLIG sårende ting når han er sur på meg. Og han liker og bli sur på meg for ingenting og da mener jeg UTROLIG sur.. Han vet at jeg ikke har det så godt men allikevel gjør han det. Men moren min lar faren min manipulere henne på alt.. beklager for at tråden ble så lang, men måtte lufte det ut ei plass Anonymkode: ddbde...a71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Hvor gammel er du? Anonymkode: d6d5e...2f4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er du? Anonymkode: d6d5e...2f4 19 Anonymkode: ddbde...a71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: 19 Anonymkode: ddbde...a71 Jeg tror ikke det er sunt for deg å bo hjemme særlig mye lengre, hvis faren din er stygg i munnen mot deg. Anonymkode: d6d5e...2f4
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Hvor lenge har dere bodd i Norge? Hvilket land kommer dere fra? Anonymkode: 8b15f...793
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 Du er voksen, det er på tide at du flytter ut. Anonymkode: 457aa...ca9
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har dere bodd i Norge? Hvilket land kommer dere fra? Anonymkode: 8b15f...793 fra andre kant av landet men jeg har bodd i norge hele live mitt Anonymkode: ddbde...a71
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Jeg skjønner du er såret. Det er aldri hyggelig å bli dårlig behandlet av en forelder. Er det mulig for deg å flytte ut? Så slipper du å stå midt oppi alt dramaet men heller bygge opp ditt eget liv og selvtillit. Moren din er voksen. Det er godt mulig hun er naiv i forhold til din far men trolig er det lite du får gjort. Hun er voksen å har tatt ett valg i forhold til din far. Du er også akkurat blitt voksen nå må du ta ditt valg. Bli i dritten å bli såret og utafor, eller finne fin egen lykke. Jeg har selv vært oppvokst med en psykisk syk og tidvis voldelig mor. Jeg drømte alltid om barn og min egen familie som ung. Jeg flyttet ut som ung og sårbar 16-åring. Jeg var usikker på meg selv og hadde dårlig selvtilliten. Sakte bygget jeg opp meg selv, fikk gode karakterer og startet på studier. Det var skummelt å gjøre alt alene men jeg klarte det å jeg er så stolt. Jeg er den første i min familie med baclorgrad faktisk! Ikke at det er så mye men det betyr mye for meg. Tenk på deg selv og din psykiske helse. Livet ditt har så vidt begynt. Ikke la noen behandle deg som dritt verken familie eller venner. Du er verdt noe og du er bra nok. Anonymkode: f695e...589
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: fra andre kant av landet men jeg har bodd i norge hele live mitt Anonymkode: ddbde...a71 Beklager, men pga måten du skriver på i innleggene dine trodde jeg bare dere hadde vært her noen få år og ikke kjente til hvilke støtteordninger som finnes. Anonymkode: 8b15f...793
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 Jeg har selv en far og mor som ligner veldig på det du beskriver. De er fortsatt gift, og ekteskapet like giftig. Dette er ikke noe du får gjort noe med. Det beste du kan gjøre er å skape ditt eget liv og ha litt avstand. Du kan selvfølgelig ha kontakt, men du trenger ikke bo sammen dem eller besøke de lenge av gangen. For meg var det enormt befriende å flytte så tidlig jeg kunne. Dro til utlandet og studerte. Anbefaler deg det samme! Mange muligheter: folkehøyskole, jobb og bo på hybel, studer etc. Det er ikke sunt for deg å bli boende og involveres i dine foreldres problemer. Du skal heller ikke trenge å høre så stygge ting fra faren din. Han kommer neppe til å forandre seg, så beskytt deg selv ❤️ Anonymkode: 2e2c8...052
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 Veldig liten sjanse for at noen av foreldrene dine kommer til å endre seg. Det er godt mulig de drar frem det verste i hverandre, kanskje er pappaen din dominerende, kanskje er mammaen din naiv, ikke vet jeg. Men de har vært sammen i mange tiår, og vet vel ikke om annet noen av dem. De kommer nok til å fortsette sammen. Det du må gjøre er å bryte ut. Du er voksen, du må leve ditt eget liv. Flytt hjemmefra. Studer. Jobb. Vær sammen med venner. Gled deg over livet og fremtiden som ligger der full av blanke ark som du kan fylle. Det er ikke din jobb å passe på dem, det må de ta ansvar for selv. Anonymkode: eb35f...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå