Gå til innhold

Besøk utendørs under reisekarantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et dilemma angående jobbreise. Jeg booket et møte i utlandet da regjeringen åpnet for forretningsreiser i Norden. Men de hadde jo «glemt» å spesifisere at man kommer i karantene på fritiden.. Jeg har tatt antistofftest som viser at jeg har hatt corona allerede og har antistoffer, men forstår det som at jeg fremdeles må i karantene på fritiden min?

Jeg hadde invitert noen venner noen dager etter hjemreise (før regjeringen gikk tilbake på det de allerede har sagt). Så spørsmålet blir da: kan vi sitte ute? Og jeg har to meter avstand? Mannen ordner maten?

Gjestene er ikke i risikogruppen og sier jeg er hysterisk, men jeg ønsker ikke å bryte reglene.

Anonymkode: 573c1...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du bør følge reglene og avlyse denne gangen.

Anonymkode: 876bf...699

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Du bør følge reglene og avlyse denne gangen.

Anonymkode: 876bf...699

Men så vidt jeg forstår er reisekarantene en mildere form for karantene? Så lenge man kan holde to meter avstand ser det ut til å være ok?

Anonymkode: 573c1...e01

Skrevet

Jeg hadde avlyst, hadde ikke hatt samvittighet om jeg hadde smitts noen. Det er fortsatt ingen som kan slå fast at du ikke kan bli smittet flere ganger, når ingen kan det hadde jeg ikke tort. 

Det hadde sikkert gått helt greit, selv om gjesteneyns det var greit, men min samvittighet hadde ikke syns det var griet. 

Anonymkode: 016cc...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...