Gå til innhold

Utrolig lei av barnevernet nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krisiter meg så mye dere vil, bryr meg ikke, tror jeg er langt i fra den eneste som misliker barnevernet sterkt. Invandering av privatliv, rasisme og  trusler om omsorgsovertakelse, jeg er møkk lei.  Og få en skikkelig saksbehandler som faktisk gjør jobben sin i bv er som og vinne lotto.. Jeg er ikke narkoman eller voldelig er bare en sjenert person som ble tatt for gitt hos bv.

Og de skulle oppfinne sine egne «diagnoser» som de gjorde hos  meg som ble «apatisk». Jeg har mistet hele tilliten til bv etter alt de har gjort mot meg. De er der for og «hjelpe» men isteden så ødelegger de mer en det de hjelper. Og i denne epedimien med corona er jeg ganske redd for kontakt med andre folk, Nå blir jeg sikkert kalt «vanskeligt», «dårlig mor». Siden jeg ber saksbehandleren om og vente til det blir litt bedre men da sier saksbehandleren at «coronaviruset aldri vil forsvinne» som gjør meg litt bekymret at hun ikke viser hensyn. Jeg tror at i denne epedimien så er bv ganske desperate siden det er  mindre bekymrings meldinger osv..

Anonymkode: defc3...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krisiter meg så mye dere vil, bryr meg ikke, tror jeg er langt i fra den eneste som misliker barnevernet sterkt. Invandering av privatliv, rasisme og  trusler om omsorgsovertakelse, jeg er møkk lei.  Og få en skikkelig saksbehandler som faktisk gjør jobben sin i bv er som og vinne lotto.. Jeg er ikke narkoman eller voldelig er bare en sjenert person som ble tatt for gitt hos bv.

Og de skulle oppfinne sine egne «diagnoser» som de gjorde hos  meg som ble «apatisk». Jeg har mistet hele tilliten til bv etter alt de har gjort mot meg. De er der for og «hjelpe» men isteden så ødelegger de mer en det de hjelper. Og i denne epedimien med corona er jeg ganske redd for kontakt med andre folk, Nå blir jeg sikkert kalt «vanskeligt», «dårlig mor». Siden jeg ber saksbehandleren om og vente til det blir litt bedre men da sier saksbehandleren at «coronaviruset aldri vil forsvinne» som gjør meg litt bekymret at hun ikke viser hensyn. Jeg tror at i denne epedimien så er bv ganske desperate siden det er  mindre bekymrings meldinger osv..

Det har ikke vært færre bekymringsmeldinger etter at Coronaen kom altså. 

Anonymkode: ae6fb...741

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke vært færre bekymringsmeldinger etter at Coronaen kom altså. 

Anonymkode: ae6fb...741

Tuller du?

Har du ikke fulgt med i det hele tatt?

Dette er jo en av de aller største problemene med et nedstengt samfunn!

https://www.klartale.no/norge/undersoker-ferre-barn-utsatt-for-vold-1.1691050

https://forskersonen.no/kronikk-meninger-samliv/hjemmeisolasjon-og-karantene-na-er-mange-sperret-inne-med-en-voldelig-partner/1666276

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/K3m3XG/coronatiltakene-barnevernet-faar-faerre-bekymringsmeldinger

Dette er bare en bitteliten del av det som har blitt skrevet de siste månedene. 

Anonymkode: e1e4e...3d4

Skrevet

Det heter EPIDEMI. Og forsåvidt er det ikke en epidemi, det er en pandemi, verdensomspennende. Og du bør samarbeide med bv, de er der for å hjelpe.

Anonymkode: c9bd6...e82

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det lave smittetall i Norge så du har ingen god grunn til å be din saksbehandler om å vise hensyn og utsette arbeidet hun skal gjørr. Bruker du Corona som begrunnelse slik smittesituasjonen er vil sannsynligvis bli vurdert som negativt for din sak.

Anonymkode: a19a5...f3c

Skrevet

Hva er du lei av? At barnevernet sørger for at barnet ditt har det bra? 

Barnevernet trenger ikke å lag seg falske saker for å ha nok å bedrive, altså. 

Anonymkode: bea6e...811

Skrevet

Jeg er helt sikker på at det både er slitsomt og vondt å være i en situasjon hvor barnevernet er involvert mot din vilje, det kan jeg sympatisere med. Når du derimot trekker meningsløse konklusjoner uten noe som helst hold i, da mister du meg og flere med meg.

Bv er ikke én organisme som sitter i tripper etter å ta barn fra hjemmene sine. Bv er en institusjon med mennesker ansatt for å passe på at flest mulig barn har det så godt som de fortjener. Og konspirasjonsteorier er et rødt flagg.

Anonymkode: 8704d...5f8

Skrevet

Jeg vet hvor trasig BV kan være. Jeg ble meldt for en ting, og når de også så hvor vanskelig det var å løse det som var problem så visste de ikke hva de skulle gjøre. De begynte dermed å plukke på andre unødvendige ting. Var såå lei tilslutt og glad da de endelig innså de var overflødige og forsvant. 

Anonymkode: 7fcfc...70e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt sikker på at det både er slitsomt og vondt å være i en situasjon hvor barnevernet er involvert mot din vilje, det kan jeg sympatisere med. Når du derimot trekker meningsløse konklusjoner uten noe som helst hold i, da mister du meg og flere med meg.

Bv er ikke én organisme som sitter i tripper etter å ta barn fra hjemmene sine. Bv er en institusjon med mennesker ansatt for å passe på at flest mulig barn har det så godt som de fortjener. Og konspirasjonsteorier er et rødt flagg.

Anonymkode: 8704d...5f8

Kan vær dere ikke har vært i situasjon som meg eller at dere ikke har hatt bv innblandet i deres liv, hadde en venninne som var slik som de fleste i denne tråden helt til hun fikk bv i seg etter en bekymrings melding. Da forstod hun hvordan det føles, Bv er der for å ikke ta barn? de har tatt masse barn som har det godt faktisk godt i  hjemmet sitt. Jeg har hatt en sakshbehandler som var rasistisk mot meg og mente at barnet ikke burde være i et sted (mitt hus) der folk snakker annet språk en norsk.. Men heldigvis fikk hun sparken etter å ha gjort det samme mot andre som ikke er norske. Den andre skulle gå for omsorgsovertakelse siden hun mente barnet ikke så «nokk på meg». Så jeg har bare dårlige erfaringer med de..

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det lave smittetall i Norge så du har ingen god grunn til å be din saksbehandler om å vise hensyn og utsette arbeidet hun skal gjørr. Bruker du Corona som begrunnelse slik smittesituasjonen er vil sannsynligvis bli vurdert som negativt for din sak.

Uansett hvilken grunn du har om du er sykmeldt elns eller får påvist corona tar de det uansett negativt, Kan jeg spørre deg, har du noen gang vert med bv?

Skrevet

Er vanskeligt og sammerbeide med bv når de selv ikke sammerbeider. Og truer med omsorgsovertakelse om du ikke er med på deres ønske.  Jeg mener de kunne godt ha gått til fylkesmannen og tatt omsorgen for barnet mitt for lenge siden etter de var så «bekymra», så jeg vet ikke va som stod i veien for at de ikke gjorde det? og truet med familiesenteret flere ganger og retten.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er tullete og lite pedagogisk av henne å påstå at korona aldri vil forsvinne, men samtidig tenker jeg at du ikke kan isolere deg og st du må ha tillit til at de ivaretar smittevern på en god måte.

Anonymkode: 553b4...7f0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker at det er tullete og lite pedagogisk av henne å påstå at korona aldri vil forsvinne, men samtidig tenker jeg at du ikke kan isolere deg og st du må ha tillit til at de ivaretar smittevern på en god måte.

Men korona vil jo ikke forsvinne. Det er jo derfor det jobbes med å finne en vaksine. 

Det er jo ikke slik at plutselig en dag er korona viruset forduftet fra jorden. Vi må lære oss å leve med det. 

Anonymkode: da7f4...d32

Skrevet

Hvordan du skriver, skjønner jeg godt at de er i bilde

Anonymkode: b9951...cff

Skrevet

Jeg kan til en viss grad forstå skepsisen. Vi ble meldt til barnevernet, med god grunn. Var innom 3 forskjellige behandlere (pluss to som var med hele veien) pga forskjellige «avdelinger» innad i systemet. De er flinke til å stille spørsmål som potensielt sette deg i et dårlig lys, om du ikke er kjapp i hodet og ser hva de gjør. De kan og stille det vi anser som «feil» spørsmål til ungene for å ha noe på foreldrene. Jeg ble beskyldt for å ikke være god nok på å vise «de rette» følelsene gitt situasjonen vi sto oppi. Jeg forklarte meg godt om hvorfor det var sånn, og da lot de det ligge. Hadde jeg ikke klart det ville de nok spunnet videre på den ballen. Vi har spilt med åpne kort hele veien, snakket åpent foran ungene, sagt ja til alle møter, men takket nei til et tilbud de ga, uten noe problem nettopp fordi vi forklarte hvorfor vi ikke anså det som nødvendig. 

hadde vi ikke vært såpass oppegående og ressurssterke så hadde nok saken endt anderledes. De avsluttet saken etter 8 mnd. 

Anonymkode: 8a5c8...22e

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hvilken grunn du har om du er sykmeldt elns eller får påvist corona tar de det uansett negativt, Kan jeg spørre deg, har du noen gang vert med bv?

Ja, min eksmann meldte meg til barnevernet da han ikke fikk det akkurat som han ville. Det ble gjennomført ett møte med kun meg, og ett besøk i hjemmet hvor de observerte meg og barnet så ble saken avsluttet uten noen negative merknader på meg som mor.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan til en viss grad forstå skepsisen. Vi ble meldt til barnevernet, med god grunn. Var innom 3 forskjellige behandlere (pluss to som var med hele veien) pga forskjellige «avdelinger» innad i systemet. De er flinke til å stille spørsmål som potensielt sette deg i et dårlig lys, om du ikke er kjapp i hodet og ser hva de gjør. De kan og stille det vi anser som «feil» spørsmål til ungene for å ha noe på foreldrene. Jeg ble beskyldt for å ikke være god nok på å vise «de rette» følelsene gitt situasjonen vi sto oppi. Jeg forklarte meg godt om hvorfor det var sånn, og da lot de det ligge. Hadde jeg ikke klart det ville de nok spunnet videre på den ballen. Vi har spilt med åpne kort hele veien, snakket åpent foran ungene, sagt ja til alle møter, men takket nei til et tilbud de ga, uten noe problem nettopp fordi vi forklarte hvorfor vi ikke anså det som nødvendig. 

hadde vi ikke vært såpass oppegående og ressurssterke så hadde nok saken endt anderledes. De avsluttet saken etter 8 mnd. 

Hvilken hod grunn ble dere meldt på om dere er så oppegående og ressurssterke da?

Skrevet

De skal hele tiden spør hvor vi reiser, og når vi sa at vi skulle flytte da begynte hun og spørre om det var for å bo nærmere søstra mi. Gjør ting uten og snakke med meg fyst, tar sine egne rettigheter til presonlige ting. 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan du skriver, skjønner jeg godt at de er i bilde

Anonymkode: b9951...cff

Enig i det, men du skriver ikke helt korrekt selv heller.

Anonymkode: fa51a...927

Skrevet
På 9.6.2020 den 17.28, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hvor trasig BV kan være. Jeg ble meldt for en ting, og når de også så hvor vanskelig det var å løse det som var problem så visste de ikke hva de skulle gjøre. De begynte dermed å plukke på andre unødvendige ting. Var såå lei tilslutt og glad da de endelig innså de var overflødige og forsvant. 

Anonymkode: 7fcfc...70e

Hva var det ekte problemet da? 

Anonymkode: b80ff...d0b

Skrevet
På 9.6.2020 den 17.57, Anonym bruker skrev:

Er vanskeligt og sammerbeide med bv når de selv ikke sammerbeider. Og truer med omsorgsovertakelse om du ikke er med på deres ønske.  Jeg mener de kunne godt ha gått til fylkesmannen og tatt omsorgen for barnet mitt for lenge siden etter de var så «bekymra», så jeg vet ikke va som stod i veien for at de ikke gjorde det? og truet med familiesenteret flere ganger og retten.

Hvor gammel er du, og hvor gammel er barnet ditt? Og har du noen diagnoser? 

Skrevet
På 9.6.2020 den 18.48, Anonym bruker skrev:

Hvilken hod grunn ble dere meldt på om dere er så oppegående og ressurssterke da?

Vi hadde i en lang periode slitt i ekteskapet, noe som resulterte i at mannen min gikk løs på meg i etter vi hadde vært på en fest. Han har aldri før noensinne vist sånne tendenser og han starta rett i behandling etterpå. Som var helt avgjørende, selvsagt, for at barnevernet ikke har vært mer pågående enn de var. Hadde et supert samarbeid med de selvom jeg tidvis syntes det var vanskelig når jeg opplevde at de dro frem «problemer» som ikke var et problem. 

Skrevet

Min psykolog sendte bekymringsmelding pga det jeg fortalte om mannen min (slet med utbrenthet pga psykisk vold). Jeg håpet de kunne hjelpe, men det eneste det førte til, var at mannen min fikk høre alt jeg hadde sagt i fortrolighet til psykologen min og jeg levde i et helvete etterpå. 
De innhentet masse informasjon, invaderte privatlivet vårt og greide ikke en gang å kommunisere ordentlig med barna våre. 

Det fremgikk aldri noen vurdering, og de gjennomførte ikke ting de sa de skulle gjøre (rustest av mannen bl.a.). Vi hadde sikkert 10 forskjellige saksbehandlere. 
De ødela mer enn de hjalp for oss. 

Anonymkode: 27966...c01

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min psykolog sendte bekymringsmelding pga det jeg fortalte om mannen min (slet med utbrenthet pga psykisk vold). Jeg håpet de kunne hjelpe, men det eneste det førte til, var at mannen min fikk høre alt jeg hadde sagt i fortrolighet til psykologen min og jeg levde i et helvete etterpå. 
De innhentet masse informasjon, invaderte privatlivet vårt og greide ikke en gang å kommunisere ordentlig med barna våre. 

Det fremgikk aldri noen vurdering, og de gjennomførte ikke ting de sa de skulle gjøre (rustest av mannen bl.a.). Vi hadde sikkert 10 forskjellige saksbehandlere. 
De ødela mer enn de hjalp for oss. 

Anonymkode: 27966...c01

Var det ikke bedre å gå, da... 

Det er jo mannen din du bør være sur på, ikke BV.

Skrevet
På 9.6.2020 den 18.35, Anonym bruker skrev:

Har hatt samme opplevelse. Mye forutinntatthet som preger spørsmålene og fortolkningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...