Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #1 Skrevet 9. juni 2020 Jeg fikk meg nylig fit bit og syns det er kjekt p følge med på både mengde fysisk aktivitet, søvn osv. Jeg er ganske overrasket over kaloritellingen på fit biten. Jeg forbrenner tudeligvis veldig lite på et døgn. Jeg er ikke spesielt tung (50kg) og skjønner jo at man forbrenner mindre jo lettere man er (vanligvis?), men syns det virker rart at jeg på en vanlig da (kontorjobb, men aktiv ettermiddag/kveld - løper stort sett en mil om dagen) så er det så vidt jeg kommer over 2000 kcal. Jeg driver ikke og teller kalorier eller noe sånt, men syns det var så lite. Jeg har tredemølle hjemme og løper på den når været er dårlig, og den registrerer kaloriforbruk ift kg jeg skriver inn, og jeg ser at denne teller nesten 200 kcal mer enn fit biten, dvs når jeg løper i en times tid på møllen på ca 11,5 km/t teller møllen rundt 600 kcal mens fit biten teller rett over 400. Syns det var veldig stor forskjell...er det virkelig sånn at det kan varierer såpass mye fra person til person som har samme vekt? Regner jo med fit biten er mest korrekt siden den måler puls også, men syns det er rart st jeg skal måtte være såpass aktiv for å forbrenne så lite som 2000 kcal på en dag (er ikke mye i ro etter jobb selv utenom løpingen). Anonymkode: a89c3...fce
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #2 Skrevet 9. juni 2020 Jeg ville holdt en knapp på at fitbiten tar feil. Selv merker jeg at den er høyst ustabil mtp puls. Jeg går mest (løper en gang iblant), og har sett at når jeg drar på skikkelig i en oppoverbakke og merker blodsmak i munnen, så registrerer fitbiten 88 i puls. Samtidig har jeg lagt merke til at når jeg f.eks knyter skoene mine, har jeg ... 104. Eller når jeg tusler rolig ned en bakke ... 135. 🤷♀️ Anonymkode: f27ed...ba0
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #3 Skrevet 9. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville holdt en knapp på at fitbiten tar feil. Selv merker jeg at den er høyst ustabil mtp puls. Jeg går mest (løper en gang iblant), og har sett at når jeg drar på skikkelig i en oppoverbakke og merker blodsmak i munnen, så registrerer fitbiten 88 i puls. Samtidig har jeg lagt merke til at når jeg f.eks knyter skoene mine, har jeg ... 104. Eller når jeg tusler rolig ned en bakke ... 135. 🤷♀️ Anonymkode: f27ed...ba0 Oj, såpass?😳 Har ikke fulgt så mye med på akkurat pulsmålingene så langt, men kanskje jeg skal begynne med det😅 Anonymkode: a89c3...fce
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville holdt en knapp på at fitbiten tar feil. Selv merker jeg at den er høyst ustabil mtp puls. Jeg går mest (løper en gang iblant), og har sett at når jeg drar på skikkelig i en oppoverbakke og merker blodsmak i munnen, så registrerer fitbiten 88 i puls. Samtidig har jeg lagt merke til at når jeg f.eks knyter skoene mine, har jeg ... 104. Eller når jeg tusler rolig ned en bakke ... 135. 🤷♀️ Anonymkode: f27ed...ba0 Sånn er min fitbit også. Men jeg leste om det en plass (usikker hvor, kan sikkert googles). Og fant ut at pulsmåling rundt håndledd har en forsinkelse. Skal man ha et nøyaktig mål, må man ha pulsmåler rundt brystet, altså nærmest hjertet. Anonymkode: 0c999...239
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er min fitbit også. Men jeg leste om det en plass (usikker hvor, kan sikkert googles). Og fant ut at pulsmåling rundt håndledd har en forsinkelse. Skal man ha et nøyaktig mål, må man ha pulsmåler rundt brystet, altså nærmest hjertet. Anonymkode: 0c999...239 Ahhh...makes sense i grunn☺️ Anonymkode: a89c3...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå