Gå til innhold

Hver gang jeg blir nervøs....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da slår magen seg vrang.Hvordan kan det ha seg?Fikk blant annet en tlf ang noe ekkelt og ti minutter etterpå satt jeg på do🤷🏼‍♀️hva er grunnen egentlig?rare kropper

Anonymkode: f2176...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det parasympatiske nervesystemet (som styrer muskulatur og annet som ikke kan viljestyres, som tarmer feks) påvirkes av stress. 

Å måtte tisse og/eller bæsje er en klassisk reaksjon på stress.

Anonymkode: 3580e...9b2

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det parasympatiske nervesystemet (som styrer muskulatur og annet som ikke kan viljestyres, som tarmer feks) påvirkes av stress. 

Å måtte tisse og/eller bæsje er en klassisk reaksjon på stress.

Anonymkode: 3580e...9b2

Og enda verre blir dette når man blir redd for nettopp å fise eller gjøre på seg blandt folk 😅 hvis man blir slik av sosial angst. 

Anonymkode: 3f3e1...56f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da slår magen seg vrang.Hvordan kan det ha seg?Fikk blant annet en tlf ang noe ekkelt og ti minutter etterpå satt jeg på do🤷🏼‍♀️hva er grunnen egentlig?rare kropper

Anonymkode: f2176...2d5

Jeg får også det. Er det riktig ille, kaster jeg opp, men vanligvis må jeg sette meg på do og kan få fryktelig diaré. 
Tror det har med adrenalinet å gjøre, eller et annet stresshormon. Den glatte tarmmuskulaturen reagerer spontant. Det er ikke uten grunn at det heter "skite i buksene av skrekk". Soldater og sjøfolk gjorde det når de var i livsfare.

Anonymkode: d8dde...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...