Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Jeg er så sliten, ikke av barnet men av alle tankene som er for gutten min har det tøft. Han har de 2 siste mnd vært heilt ekstremt sint, frustrert og lei seg opp til flere ganger i uken. Han tar alt ut på meg hjemme stort sett, men de merker forskjellen på skolen og Sfo også. . Det kan ikke fortsette sånn som dette, føler jeg mister sønnen min! Han har også søvn problemer, i dag våknet han 05.00, så når klokka var 18:50 så var han klar for å legge seg-da hadde han vært sint siden 17:30. Til vanlig legger han seg ca 20.00, våken en plass mellom 4:30-7, merker godt de dagene han våkner før 6! Jeg trur søvn har mye av skylden til at ting er vanskelig nå, men det må ligge mer bak. Jeg selv er sliten fra før av så vurderer å be om ei sykemelding så vi kan sammen finne ut hva som kan gjør det bedre, er det teit eller forståelig? Føler at all min tolmodighet og energi blir brukt opp på jobb, merker at jeg ikke lenger er så tolmodig på jobb heller.. Anonymkode: 9c55c...aed
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Hvordan har han det sosialt? Blir han mobbet? Blir han utestengt? Jeg kjenner en gutt som utagerte ekstremt, og han fikk også all skyld fordi han slo, sparket etc. Noen år senere kunne mitt barn og flere fortelle hvordan flere barn fremprovoserte volden, men passet på å rope høyt da han traff. Så så det ut som om han var den slemme, mens de andre gikk fri og fikk trøst. En type mobbing som ofte ikke oppdages, og som kan være vanskelig å sette ord på for det barnet som mobbes. Anonymkode: 7a450...31f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Han har mange gode venner, har alltid vært en sosial type. Det han sir selv er at han alltid får skylden noe som også stemmer for han er den som bare blir stille og klarer ikke forklare sin side. Læreren han har hatt (fikk ny midlertidig lærer nå etter skolen åpnet etter corona) har vært veldig påpasselig der å gjort en veldig god jobb, men føler ikke det er like bra følgt opp nå. Han skulle aldri leke med en i klassen igjen for han hadde sagt at han gråt så ofte. Skal snakke med Sfo i morra. Han blir nok mer terga for at han skal reagere med gråt. Anonymkode: 9c55c...aed
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #4 Skrevet 9. juni 2020 Vi hadde en slik runde med vår nå tiåring da hun var ni. Varte i seks måneder. Det var et helvete med alt. Så var det som å skru av en bryter og nå er hun en fryd. Snill og grei. Det sto på som verst i brytningen mellom å være barnslig og leke med leker til å totalt miste interessen for leker. Nå begynner hun å få pupper, behåring og utflod. Tror bare hun slet med å være stor på en fot og liten på den andre. Nå har hun landet i inngangen til tenåringslivet og er svært harmonisk. Anonymkode: 6d91e...f65
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #5 Skrevet 9. juni 2020 Ja, dette må dere komme til bunns i sammen. Ny lærer kan være en del av forklaringen. Ta noen dager fri sammen, prøv å roe ned og se hva du kan finne ut. Anonymkode: 51403...ff6
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #6 Skrevet 9. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, dette må dere komme til bunns i sammen. Ny lærer kan være en del av forklaringen. Ta noen dager fri sammen, prøv å roe ned og se hva du kan finne ut. Anonymkode: 51403...ff6 Enig i dette. Det er en tråd om et annet barn som utagerer, les den. Der kommer flere med historier om hva de ble utsatt for, hvordan de ikke fikk satt ord på ting, og at de i stedet utagerte. Heter noe med «jævlig ungdomstid». Anonymkode: 79a82...5a2
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #7 Skrevet 9. juni 2020 Men er det ikke nå det skal være litt vanskelig? Når man er 6, 8, 10 år eller noe. Anonymkode: e700b...15b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men er det ikke nå det skal være litt vanskelig? Når man er 6, 8, 10 år eller noe. Anonymkode: e700b...15b Litt vanskelig? Her er det åpenbart at gutten har det svært vondt. Det kan være mobbing, det kan være overgrep, det kan være hva som helst. Da skal foreldrene komme til bunns i dette, fordi det klarer ikke barn å gjøre selv. De klarer ikke sette ord på det, de behøver hjelp til å få det forklart at det ikke er deres skyld. I den andre tråden var det gode eksempler på hvordan barn blir truet på livet for å ikke si ting. De ble fortalt at det var deres egen skyld, at de var ekle. Dette må voksne være klar over, i stedet for å tro at det ikke gjelder sitt barn. Jo, mobbing og overgrep kan ramme alle barn. Anonymkode: 79a82...5a2
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men er det ikke nå det skal være litt vanskelig? Når man er 6, 8, 10 år eller noe. Anonymkode: e700b...15b Hadde han vært litt vanskelig så hadde det vært heilt greit, men når guttene er totalt forandret og sliter med noe så må jeg finne ut hva. Anonymkode: 9c55c...aed
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Litt vanskelig? Her er det åpenbart at gutten har det svært vondt. Det kan være mobbing, det kan være overgrep, det kan være hva som helst. Da skal foreldrene komme til bunns i dette, fordi det klarer ikke barn å gjøre selv. De klarer ikke sette ord på det, de behøver hjelp til å få det forklart at det ikke er deres skyld. I den andre tråden var det gode eksempler på hvordan barn blir truet på livet for å ikke si ting. De ble fortalt at det var deres egen skyld, at de var ekle. Dette må voksne være klar over, i stedet for å tro at det ikke gjelder sitt barn. Jo, mobbing og overgrep kan ramme alle barn. Anonymkode: 79a82...5a2 Takk skal sjekke den Anonymkode: 9c55c...aed
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #11 Skrevet 9. juni 2020 Hvis det startet for 2mnd siden, så startet det vel midt i nedstengingen, kan det være årsaken? En 9- åring får med seg mye, men de forstår ikke alt. Har selv en 10- åring som også reagerte veldig på alle forandringene, men det gikk seg heldigvis til. Anonymkode: 322de...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå