Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Har i flere år slitt m hoftene, i leddet på en måte. At det er sårt å gå, som om beinet inni hopper ut av ledd og føles ut som om jeg skal klappe sammen, som om jeg ikke klarer å holde meg oppreist. så verker det i perioder, spesielt inni der og noen ganger bak som når jeg ligger. Smertene er helt klart verst fremme mellom hofte og mage. Det blir bare verre men har gode perioder. Trening med elipse hjelper noe de dagene jeg ikke har så vondt. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: b955a...bad
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Jeg ville besøkt en manuellterapeut. De har lengst utdanning på bare disse tingene, og kan henvise til røntgen, spesialister og det som trengs. En lege har ledd og muskler som en liten del av sin utdanning og er ikke eksperter på dette, men det er en manuellterapeut. Jeg har fått veldig god hjelp selv. https://www.manuellterapi.no/infoside/behandling/ Anonymkode: 5619c...d1f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Jeg ville oppsøkt kiropraktor, de har langt mer kompetanse og erfaring i å undersøke slike tilstander. I tillegg kan kiropraktor henvise videre til ev. røntgen eller MR om det anses som nødvendig. Min erfaring er at manuellterapeuter, som hun over nevner, ofte ikke har gode resultater på problemer i området du har, Hi. Jeg har forsøkt begge deler. Jeg er helseutdannet selv, men jeg hadde heller valgt en naprapat fremfor en manuellterapeut, har langt bedre erfaring med naprapater. Ulempen med naprapater er at de ikke kan henvise deg til ev. røntgen eller MR, men de samarbeider ofte tett med leger eller andre som kan. Det du har kan være hva som helst, en låsning i bekkenet som har gitt deg muskelspenninger og dermed smerter i området, eller "bare" muskelspenninger, eller det kan være du har slitasje i hoften. Dyktige terapeuter finner ut av dette. Anonymkode: 49df3...b91
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg ville oppsøkt kiropraktor, de har langt mer kompetanse og erfaring i å undersøke slike tilstander. I tillegg kan kiropraktor henvise videre til ev. røntgen eller MR om det anses som nødvendig. Min erfaring er at manuellterapeuter, som hun over nevner, ofte ikke har gode resultater på problemer i området du har, Hi. Jeg har forsøkt begge deler. Jeg er helseutdannet selv, men jeg hadde heller valgt en naprapat fremfor en manuellterapeut, har langt bedre erfaring med naprapater. Ulempen med naprapater er at de ikke kan henvise deg til ev. røntgen eller MR, men de samarbeider ofte tett med leger eller andre som kan. Det du har kan være hva som helst, en låsning i bekkenet som har gitt deg muskelspenninger og dermed smerter i området, eller "bare" muskelspenninger, eller det kan være du har slitasje i hoften. Dyktige terapeuter finner ut av dette. Anonymkode: 49df3...b91 Og jeg har veldig god erfaring med manuellterapeut med tilsvarende smerter, så det vil nok variere etter hvem man er hos, uavhengig av om de er kiropraktor, manuellterapeut eller noe annet. Anonymkode: 7cbaf...86c
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og jeg har veldig god erfaring med manuellterapeut med tilsvarende smerter, så det vil nok variere etter hvem man er hos, uavhengig av om de er kiropraktor, manuellterapeut eller noe annet. Anonymkode: 7cbaf...86c Ja, det er helt klart forskjell fra terapeut til terapeut, det finnes gode og dårlige i alle leire. Sjekk litt rundt der du bor, Hi, og snakk med andre som du kjenner om de har erfaring med noen som sies å være dyktig på det området du sliter med, enten det er manuellterapeut, kiropraktor eller naprapat. Anonymkode: 49df3...b91
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Her finnes kun fysio, lege og kiropraktor i området 😅 Anonymkode: b955a...bad
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her finnes kun fysio, lege og kiropraktor i området 😅 Anonymkode: b955a...bad Da er jeg ikke i tvil, da hadde jeg valgt kiropraktor. Bedre til å undersøke og med samme henvisningsrettigheter som legen. Husk at en manuellterapeut er en fysioterapeut med spesialisering, så kanskje det finnes der likevel? Uansett, gå etter en terapeut som har et godt rykte på seg. Mulig du uansett vil trenge fysioterapeut for øvelser, men jeg ville begynt hos kiropraktor i tilfelle det er noe som bør sjekkes med rtg. eller MR. Håper du finner ut av det Ps - jeg hadde slike smerter i flere år, en kombinasjon av kiropraktor, masse tøyninger og riktig trening fikk meg smertefri Anonymkode: 49df3...b91
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 Så godt å høre :):) Anonymkode: b955a...bad
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 Jeg går til kiro for smerter i hofte. Litt tøying og bøying og et lite knepp, så er det bra i noen måneder. Hadde jeg vært flink til å trene eller gjøre øvelser hjemme, hadde det kanskje holdt lenger. Anonymkode: f8e40...8f9
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 Manuellterapeut. De er virkelige behandlere, slik at du kan bli ordentlig god igjen. Hadde aldri i verden gått til kiropraktor! Anonymkode: 5d38c...e95
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Har i flere år slitt m hoftene, i leddet på en måte. At det er sårt å gå, som om beinet inni hopper ut av ledd og føles ut som om jeg skal klappe sammen, som om jeg ikke klarer å holde meg oppreist. så verker det i perioder, spesielt inni der og noen ganger bak som når jeg ligger. Smertene er helt klart verst fremme mellom hofte og mage. Det blir bare verre men har gode perioder. Trening med elipse hjelper noe de dagene jeg ikke har så vondt. Noen som har opplevd dette? Anonymkode: b955a...bad Bekkenløsning eller låsning? Anonymkode: a9f5a...caf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Manuellterapeut. De er virkelige behandlere, slik at du kan bli ordentlig god igjen. Hadde aldri i verden gått til kiropraktor! Anonymkode: 5d38c...e95 Jeg gikk til kiropraktor for bekkenlåsning. Han utførte et mirakel på en time. Anonymkode: a9f5a...caf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville oppsøkt kiropraktor, de har langt mer kompetanse og erfaring i å undersøke slike tilstander. I tillegg kan kiropraktor henvise videre til ev. røntgen eller MR om det anses som nødvendig. Min erfaring er at manuellterapeuter, som hun over nevner, ofte ikke har gode resultater på problemer i området du har, Hi. Jeg har forsøkt begge deler. Jeg er helseutdannet selv, men jeg hadde heller valgt en naprapat fremfor en manuellterapeut, har langt bedre erfaring med naprapater. Ulempen med naprapater er at de ikke kan henvise deg til ev. røntgen eller MR, men de samarbeider ofte tett med leger eller andre som kan. Det du har kan være hva som helst, en låsning i bekkenet som har gitt deg muskelspenninger og dermed smerter i området, eller "bare" muskelspenninger, eller det kan være du har slitasje i hoften. Dyktige terapeuter finner ut av dette. Anonymkode: 49df3...b91 Når hoftekammen kjennes kronisk betent ut når den blir tatt på, hva tenker du det kan skyldes? Anonymkode: a9f5a...caf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Må egentlig si at jeg ikke fatter hvorfor det enda holdes fast ved det utdaterte systemet med å bare gi rekvisisjon til og henvise til fysioterapeut. Har fått fantastisk hjelp av både naprapat, kiropraktor og manuell terapeut. Mens jeg har prøvd fire fysioterapeuter og opplevd at tre trykket tommelen mot "triggerpunkt" og ba meg løfte på ben eller arm uten at det noensinne hjalp, og en var en uproff ekstremt alternativ dame. Anonymkode: a9f5a...caf
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gikk til kiropraktor for bekkenlåsning. Han utførte et mirakel på en time. Anonymkode: a9f5a...caf Ja jøss! Nettopp derfor ville jeg ALDRI ha gått til en kiropraktor. Heller seriøs behandling slik at man kan bli ordentlig god med øvelser, enn å få utført «mirakler» (men stadig måtte dra tilbake). Har aldri opplevd en eneste person som ikke må tilbake støtt for å få ny behandling hos en kiropraktor. Anonymkode: 5d38c...e95
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #16 Skrevet 9. juni 2020 Jeg går til kiropraktor, fordi min erfaring er at han straks klarer å se hva problemet egentlig er, og behandler det. Så er det opp til meg å gjøre noe med problemet. Han gir meg øvelser (som jeg er veldig dårlig på å følge opp) og forklarer hvorfor jeg har vondt. Min mor, som ventet på ny hofte og slet med smerter, fikk god hjelp for smertene med hjelp av kiropraktoren. Men han kunne jo ikke helbrede en utslitt hofte... Mine barn har fått veldig god hjelp for betennelse i hofte og betent hæl. Etter første fødsel slet jeg med tinnitus. To behandlinger hos kiropraktoren så var det borte (20 år siden, har ikke kommet igjen). Jeg anbefaler virkelig kiropraktor, og min erfaring er at han kan hjelpe med det meste av muskulære vondter. Ikke bare rygg, men armer, bein, hofter og føtter også. Anonymkode: d5e1a...878
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2020 #18 Skrevet 9. juni 2020 Det høres litt ala det jeg har. Sliter også med hoftene pga en prolaps så jeg overkompenserer. Får store smerter i sidene ved for mye bevegelse, og på de verste dagene må jeg bare ty til senga fordi jeg ikke kommer opp. Her måtte jeg rett og slett trenes opp med riktige øvelser. Flere av de øvelsene jeg trodde hjalp viste seg å bare gjøre ting mye verre. Anonymkode: 61279...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå