Gå til innhold

Er utmattelse en ny epidemi? Jeg er redd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler «alle» er så slitne at de ikke fungerer lenger. Som om en ny sykdom har kommet. Folk er utslitt etter det de før kunne bli med på ting etterpå. Ikke bokstavelig talt alle altså, men da jeg var ung var det ikke så mye. 
Det virker som det øker på med ME, Fatigue osv... har blitt overrasket mange en gang. Folk som ser oppegående ut, så får jeg vite at de har ME. 
Jeg får angst så fort jeg er ekstra sliten en dag. I dag sovnet jeg litt etter jobb. Ikke i 1 time en gang, men ble liksom bare litt sliten og dagen har ikke vært hard en gang. Går liksom bare og venter på at det blir min tur. 

Anonymkode: c7c4b...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og grunnen til at jeg er redd er fordi det er et helt forferdelig kjedelig liv å ikke kunne være med på ting. Jeg har vært der, men det er mange år siden, og hadde naturlige forklaringer. Men jeg var 16, rævva kosthold, viste ikke hvor viktig vitaminer og mineraler var. Klarte ikke komme meg ut av senga (nei jeg stod ikke videregående året), sov nesten hele tiden. Fikk små lysglimt. Da var jeg motivert og prøvde å holde fast ved den. Så en fremtid, at jeg ville gjøre skolen med gode karakterer, fikk plutselig mye energi men da var det selvfølgelig sengetid. Ville få meg jobb og kunne delta på ting. Men morgenen kom, skolen startet og jeg var igjen limt til senga hele dagen. Det er grusomt å ha det slik.

Anonymkode: c7c4b...81d

Skrevet

Ein blir jo veldig sliten av å gå å bekymre seg. Men det høyrest jo nesten ut som om du har hatt ein depresjon? Elles er det vanleg å vere ekstra sliten ein gang i blant. 

Skrevet

Det er ikke noe nytt, men man snakket ikke høyt om det før. Da var man lat, gjorde seg til eller «hadde nerver». 

Anonymkode: f1f60...3d8

Skrevet
13 minutter siden, Syngensang skrev:

Ein blir jo veldig sliten av å gå å bekymre seg. Men det høyrest jo nesten ut som om du har hatt ein depresjon? Elles er det vanleg å vere ekstra sliten ein gang i blant. 

Har hatt depresjon. Begynner å bli frisk.

Anonymkode: c7c4b...81d

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe nytt, men man snakket ikke høyt om det før. Da var man lat, gjorde seg til eller «hadde nerver». 

Anonymkode: f1f60...3d8

Det er mulig, men litt slik er det jo enda. Verst er det om du ser oppegående ut for folk får så høye forventninger. Så er du liksom lat om du ikke jobber fullt, er på din ørtende utdannelse eller har fått barn.

Men jeg ser på mamma, og mange andre jeg kjenner. Folk er liksom så slitne hele tiden. Jeg får angst. Nå er gjerne de en del eldre enn meg, men skal man være så sliten at man bare orker å være hjemme hele tiden? Bare sitte i sofaen og glo TV? Det er fremtiden liksom? 

Anonymkode: c7c4b...81d

Skrevet

Ta dette med terapeuten din, Hi. Du trenger hjelp til teknikker til å styre tankene og angsten din.

Vær ærlig med terapeuten din om disse tankene og følelsene.

Ellers, jobb med angsten din, spis sunt, tren, vær aktiv, bygg deg opp et lite nettverk, finn noe som du liker å gjøre.

Anonymkode: 93085...456

Skrevet

Folk er mer dovne og late enn før. 
Er mye mer dødtid og mulighet for å deige på sofaen, enn noensinne. 
 

Vi har aldri hatt mindre å gjøre, og likevel er vi «utmattet»

Anonymkode: f0b1e...640

Skrevet

Det er ikke noe nytt, men før ble det kalt møtt veggen, gått på en smell.  Men nå blir det brukt det det heter. 

Anonymkode: 9f3cc...1e5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler «alle» er så slitne at de ikke fungerer lenger. Som om en ny sykdom har kommet. Folk er utslitt etter det de før kunne bli med på ting etterpå. Ikke bokstavelig talt alle altså, men da jeg var ung var det ikke så mye. 
Det virker som det øker på med ME, Fatigue osv... har blitt overrasket mange en gang. Folk som ser oppegående ut, så får jeg vite at de har ME. 
Jeg får angst så fort jeg er ekstra sliten en dag. I dag sovnet jeg litt etter jobb. Ikke i 1 time en gang, men ble liksom bare litt sliten og dagen har ikke vært hard en gang. Går liksom bare og venter på at det blir min tur. 

Anonymkode: c7c4b...81d

Dette er helseangst HI.

 

Anonymkode: dbdac...f18

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe nytt, men før ble det kalt møtt veggen, gått på en smell.  Men nå blir det brukt det det heter. 

Anonymkode: 9f3cc...1e5

Gått på veggen er forbigående. De fleste opplever å gå på veggen. Men ikke hele livet. 
Jeg bare blir litt bekymret over at folk er så mye mer dølle og slitne nå. Virker som folk bare vil sitte på sofaen og glo TV. Det er jo lov det, men ikke hele tiden liksom. 

Anonymkode: c7c4b...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...