Gå til innhold

Hva gi i gave til lærer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klassen går i 7. Klasse nå. Og blir spredt i ulike klasser på ungdomsskolen. 
 

vi vil gi oppmerksomhet til de lærerne. Så til problemet. Dette er en stor klasse så de har blitt delt i 2 nå i corona tiden. Og har derfor hatt vikar lærer i 2 mnd. Pluss de har en fast assistent med innimellom. Den ene gruppen  har hatt den faste læreren med en assistent og andre gruppen har hatt vikar lærer og en assistent. Blir det feil bare læreren de alltid har hatt får gave? Samtidig har jeg ikke møtt de 3 andre de har hatt nå pga corona. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 29ad6...7f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun kjøpt til den faste læreren.

Anonymkode: 93928...bf6

Skrevet

Ikke kjøp til noen. Bare tull å gi noe. Evt gi en blomst Og kort. De gjør en jobb som de får betalt for.  Gir du noe til butikk personalet? Vaskehjelpen på jobben? 

Anonymkode: 71ee3...d3b

Skrevet

Som lærer kan jeg si: ikke gi noe! Et hyggelig kort fra klassen om elevene vil selv  holder i massevis! 

Anonymkode: 99be6...0d9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke kjøp til noen. Bare tull å gi noe. Evt gi en blomst Og kort. De gjør en jobb som de får betalt for.  Gir du noe til butikk personalet? Vaskehjelpen på jobben? 

Anonymkode: 71ee3...d3b

Ja, det er jo akkurat det samme 🙄 En lærer er rett på barnet/ungdommen ens over lang tid, ofte flere år, og man blir gjerne glad i hverandre. Min 7-klassing er veldig glad i sin lærer og er lei seg for at han må bytte nå til høsten. Han har hatt det vanskelig i år, og hun har vært helt fantastisk imøtekommende og virkelig sett ham. Selv om det er jobben hennes, ønsker vi å vise at vi setter stor pris på denne omsorgen som uten tvil har vært det som reddet ham fra å bli en skolevegrer. Det er lov å sette pris på mennesker, som om de "bare" gjør jobben sin. 

Anonymkode: b0404...a40

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo akkurat det samme 🙄 En lærer er rett på barnet/ungdommen ens over lang tid, ofte flere år, og man blir gjerne glad i hverandre. Min 7-klassing er veldig glad i sin lærer og er lei seg for at han må bytte nå til høsten. Han har hatt det vanskelig i år, og hun har vært helt fantastisk imøtekommende og virkelig sett ham. Selv om det er jobben hennes, ønsker vi å vise at vi setter stor pris på denne omsorgen som uten tvil har vært det som reddet ham fra å bli en skolevegrer. Det er lov å sette pris på mennesker, som om de "bare" gjør jobben sin. 

Anonymkode: b0404...a40

*tett på

Ikke rett på

Anonymkode: b0404...a40

Skrevet
On 6/8/2020 at 7:31 PM, Anonym bruker said:

Klassen går i 7. Klasse nå. Og blir spredt i ulike klasser på ungdomsskolen. 
 

vi vil gi oppmerksomhet til de lærerne. Så til problemet. Dette er en stor klasse så de har blitt delt i 2 nå i corona tiden. Og har derfor hatt vikar lærer i 2 mnd. Pluss de har en fast assistent med innimellom. Den ene gruppen  har hatt den faste læreren med en assistent og andre gruppen har hatt vikar lærer og en assistent. Blir det feil bare læreren de alltid har hatt får gave? Samtidig har jeg ikke møtt de 3 andre de har hatt nå pga corona. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 29ad6...7f2

fikk Vin og gavekort på en valgfri reastuang her, foreldrene gikk sammen

Anonymkode: f0a54...56d

Skrevet

De gjør bare jobben sin, dropp gaven. 

Anonymkode: e488d...8e1

Skrevet

Gave er supert! Det er noe spesielt med de som tar vare på barna våre dag etter dag. Det blir feil å etterligne med de som jobber på butikken...

Anonymkode: 1aa87...202

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De gjør bare jobben sin, dropp gaven. 

Anonymkode: e488d...8e1

Ja det er jo grusomt om vi foreldre vil gi en liten gave når vi er kjempe fornøyd med jobben de gjør..

Enkelte lærere har faktisk betydd enormt mye for barna våres å da er det ikke unaturlig å ville vise at vi setter stor pris på jobben hun har gjort.

Anonymkode: 93928...bf6

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er jo grusomt om vi foreldre vil gi en liten gave når vi er kjempe fornøyd med jobben de gjør..

Enkelte lærere har faktisk betydd enormt mye for barna våres å da er det ikke unaturlig å ville vise at vi setter stor pris på jobben hun har gjort.

Anonymkode: 93928...bf6

Enig. En lærer er noe annet enn en butikkansatt. Relasjonen de bygger med barna er helt uunnværlig. Barna mine ønsker selv at vi skal gi gave til lærer, de er oppriktig triste hver gang en lærer skal «byttes ut».

Anonymkode: f7831...c16

Skrevet

Er foreldrekontakt for en 7. klasse. Vi har samlet inn (frivillig) 40 kroner per elev. Hvis alle betaler blir det ca. 1000 kroner. 

Kjøper inn to pene vaser (liten og stor), som matcher, til kontaktlærer. 

To gaver fordi avslutning deles i to pga smittevern! 

Verden er nok av sutring og klaging. Ja til framsnakking og positiv oppmerksomhet! 

Skrevet

Vi har lagt oss på enten å gi spiselige ting eller blomster. 

Etter å ha vært lærer i 40 år regner jeg med at hun har nok av krus og pynteting. 

Jeg tror at de aller fleste setter pris på en oppmerksomhet. Og om selve gaven ikke faller helt i smak blir nok tanken bak verdsatt. 

Skrevet

Forbruksvare er best hvis du ikke kjenner læreren (og hvilken stil/smak hen har) personlig. Hilsen lærerbarn vokst opp i et hus med et eget rom stappfullt av fat, skåler, bilder, vaser, statuer og pynteputer som var koselig å motta, men som ikke passet inn, og som de ikke hadde samvittighet til å kaste. 

Anonymkode: 6e07b...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...