Gå til innhold

Er du fortsatt redd for corona?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde testing av alle ansatte på jobben min idag, og jeg har hatt corona! Jeg har en vag formening om når jeg tror det har vært, men jeg var på ingen måte dårlig. 

Litt sprøtt å vite at jeg har hatt den sykdommen som alle frykter og knapt merket det;) 

Anonymkode: bef15...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri fryktet Corona 

Anonymkode: c6f73...1c9

Skrevet

Har det kommet pålitelige antistofftester?

Anonymkode: 7ef67...626

Skrevet

Ja, jeg vil ikke ha det. Har sett hvor dårlige «vanlige» friske venner har blitt og ønsker ikke bli sånn selv. Men ser jo at risikoen er veldig liten for å bli smittet, så er ikke redd. 

Anonymkode: bcb39...feb

Skrevet

Ja, jeg er fremdeles redd. Regner med at jeg blir svært dårlig, noe jeg helst vil slippe. 

Anonymkode: 916f5...731

Skrevet

Når alt ble stengt den så fikk jeg skikkelig dødsangst å var livredd for å få det,sånn at vi kanskje kom til å dø av det.

Men nå er helt avslappet å ikke lenger redd for å få corona. Men gjør selvsagt det jeg kan for å ikke få det med å holde avstand;brukr antibac på butikken osv. Jeg bor i en kommune som bare har 17 som er smittet da,å kun ett dødsfall.

Anonymkode: 1cb70...83c

Skrevet

Er redd beboerne på boligen jeg jobber på skal få det../ og mine foreldre... 

Anonymkode: d08b3...49d

Skrevet

Nei, og det har jeg heller aldri vært. 

Anonymkode: 3a65f...e5c

Skrevet

Jeg har hørt at de antistofftestene har 50% feilmargin. 

Anonymkode: ddf0d...16f

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt at de antistofftestene har 50% feilmargin. 

Anonymkode: ddf0d...16f

I så fall kan man like godt slå kron og mynt. 

Anonymkode: ed9be...356

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I så fall kan man like godt slå kron og mynt. 

Anonymkode: ed9be...356

Nettopp

Anonymkode: ddf0d...16f

Skrevet

Sunn fornuft tilsier at man bør være skeptisk... man vet ikke på forhånd hvem som nesten ikke merker noe til det eller hvem som blir alvorlig syke av covid-19.

Jeg skal egentlig til en sykehustime et annet sted i landet snart, men er skeptisk etter de store demonstrasjonene i Oslo. Der er det mest smitte i landet, selv om det er lite. De folkemengdene som var samlet kan ha ført til superspredere og OUS har ikke pålagt de av sine ansatte som var med på demonstrasjonene til å være i karantene.

Før disse demonstrasjonene var jeg ganske så rolig med tanke på å reise dit, men nå blir det en vurdering av risiko mot nytte. Med et dårlig immunforsvar er det en elendig situasjon å være i, og det provoserer meg at folk var så tankeløse. Landet har brukt flere hundre milliarder for å hindre smitte - og så driter folk i å ta hensyn til smittevern. Sikkert samme folka som kommer til å klage om samfunnet må stenges igjen også...

Ja, jeg støtter ytringsfrihet og det er viktig med kamp mot rasisme. Men måten dette ble gjennomført på var tankeløs. Om det vil føre til spredning og dødsfall vet vi enda ikke...

Anonymkode: 4487b...cc3

Skrevet

Jeg var bekymret i starten. Nå virker det som om viruset uansett er mildere, og knapt noen blir lagt inn på sykehuset hvis de blir smittet. Jeg har heldigvis fått være i jobb hele denne perioden, men jeg er virkelig glad for at hverdagen ruller og går igjen! 

Anonymkode: 54d8e...e6f

Skrevet

Nei, jeg har heller aldri vært redd.

Anonymkode: a1d49...27f

Skrevet

Er ikke redd for å få det selv, blir sjelden syk og har aldri vært dårlig av f eks influensa, selv om andre rundt meg ligger som fluer. Men jeg er livredd for å være en superspreder og uheldigvis smitte mamma. Hun er overvektig, har høyt blodtrykk og astma. Det er skrekken min, å smitte noen som kanskje ikke tåler dette. 

Anonymkode: da67b...23a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde testing av alle ansatte på jobben min idag, og jeg har hatt corona! Jeg har en vag formening om når jeg tror det har vært, men jeg var på ingen måte dårlig. 

Litt sprøtt å vite at jeg har hatt den sykdommen som alle frykter og knapt merket det;) 

Anonymkode: bef15...34d

Kan jeg spørre deg når du hadde? Altså tidspunkt. Jeg tror selv jeg hadde det jeg var syk i over to måneder og legen så bare på meg og sa virus. Har aldri hatt slike pusteproblemer før selv med influensa. Men dette var altså i slutten av januar til midten av mars. Barna hadde vert i London og jeg ble syk når de kom hjem. Sønnen min ble også syk men på langt nær slik jeg ble

Anonymkode: ea73a...c72

Skrevet

Ikke redd, men skeptisk og realistisk. 

Anonymkode: 32505...3a2

Skrevet

Har hatt det og er ikke særlig bekymret. 

Anonymkode: e21b6...e52

Skrevet

Jeg var ikke redd for meg selv, men så ble jeg gravid og redd😅. Jeg er redd for at barnet skal få skader om jeg blir smittet. Det finnes så lite forskning på smitte tidlig i svangerskapet å det gjør meg bekymret. Litt bekymret for min sønn også da han har infeksjonsutløst astma. I hverdagen har vi god kontroll, det samme ved milde infeksjoner/virus. Han hadde influensa for ett år siden å han var så syk. Astmaen hans var vanskelig å kontrollere å jeg lå bokstaveligtalt å sprøytet drikke inn i munnen hans. Jeg vekket han regelmessig da han sov 21 t/døgn de første fire dagene. Jeg bar han til do. Dette et vanligvis en rask og frisk fireåring. Det hjalp ikke at vi var i Thailand da han ble syk heller selv om vi fikk god hjelp av sykehuset og helsepersonell i Norge. Dette gjelder alt han får av sykdommer, han blir alltid kraftig rammet. Så skulle han bli smittet vil jeg bekymre meg ekstra.

Anonymkode: 6d947...0bb

Skrevet

Er ikke redd for å få covid 19. Men jeg er redd for å være smittebærer og smitte andre.

Anonymkode: 0bab1...914

Skrevet

Har aldri vært redd for å få det selv, men redd for at mine foreldre eller svigerforeldre skal få det.

Anonymkode: 187f4...42e

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det kommet pålitelige antistofftester?

Anonymkode: 7ef67...626

Universitetssykehuset i Oslo har begynt med sine, vil nå anta de er rimelig sikre.

Anonymkode: 3ebc1...14f

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke redd for å få covid 19. Men jeg er redd for å være smittebærer og smitte andre.

Anonymkode: 0bab1...914

Dette. Mest overfor gamle mennesker jeg omgås, og folk jeg kjenner som har lungesykdommer og immunsvekkelser.

Skrevet

ikke vert ,eller er det, dette er Hysteri

Anonymkode: da745...58d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...