Gå til innhold

Vanskelig å omgås andre sammen med venninnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert rart ut, for vi er i midten av 40-årene 😛 men jeg har en gammel god venninne som jeg har kjent alltid. Hun har stort sett vært en sånn "en-til-en" venninne, og hatt vanskeligheter med å menge seg med andre enn meg når vi er sammen med andre på tilstelninger og slikt. 

I fjor sommer fant vi på litt sosialt sammen, og det innebar da festligheter sammen med andre. Den første sommerfesten vi var på, kjente hun ikke så mange. Hun ville stort sett kun sitte med meg. Jeg prøvde å få henne til å være med å mingle litt, men det ville hun ikke. Det er da hun blir som et lite barn. Hun blir trassig og sur. Så jeg sitter der da med henne omtrent hele festen. 

Neste gang vi er sammen er på konsert. Jeg ser at en gjeng jeg kjenner har et bord, og de vinker oss bort. Vi setter oss ned, jeg introduserer henne for mine venner og de hilser og er hyggelige. Hun blir straks litt mutt og jeg ser at hun er misfornøyd. Hun sier nesten ingenting, og jeg må hele tiden passe på å ikke prate for mye med de andre vennene mine, for da blir hun så stille og jeg ser at hun blir sur. 

Nå vil hun finne på masse i sommer, og jeg vil virkelig ikke ha en repeat på forrige sommer! Hun legger totalt beslag på meg, og det skal ingenting til før hun blir som en tenåring. Hvordan skal jeg komme meg ut av knipa på en skånsom men ærlig måte?

Anonymkode: 95c35...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk sammen, det pleier å funke. Si det som det er. Kanskje hun har en grunn. Spør hvorfor hun er sånn. 

Anonymkode: b992b...338

Skrevet

Du sier at dere to tydeligvis har det best som én-til-én-venner; og og så lar du være å legge planer med henne hvis de innebærer andre. Hun er sikkert kjempesjenert.

Anonymkode: fd64a...b4d

Skrevet

Hun er overhodet ikke sjenert. Hun tenker rett og slett at når vi skal ut så er det VI TO. Da trenger vi ikke å menges med andre. Hun har ikke problemer med å omgås andre mennesker i det hele tatt. Men jeg tror at når vi er sammen, så skal jeg liksom være med henne hele tiden og vie all oppmerksomhet mot henne. 

HI

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er overhodet ikke sjenert. Hun tenker rett og slett at når vi skal ut så er det VI TO. Da trenger vi ikke å menges med andre. Hun har ikke problemer med å omgås andre mennesker i det hele tatt. Men jeg tror at når vi er sammen, så skal jeg liksom være med henne hele tiden og vie all oppmerksomhet mot henne. 

HI

Da bør du heller møte henne hjemme eller på steder der det ikke kommer så mange andre.

Anonymkode: fd64a...b4d

Skrevet

Nei, henne hadde jeg ikke orket å legge så mange planer med. Vi tar det som det kommer, hadde jeg sagt. 

Anonymkode: 57db1...d2c

Skrevet

Er hun forelsket i deg?

Anonymkode: 6f742...587

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er hun forelsket i deg?

Anonymkode: 6f742...587

Nei. Det er jeg 100% sikker på,

HI

Skrevet

Finn på en til en ting med henne, helt greit med en tur på stranden, på kino eller et glass vin på verandaen av og til, men dropp de store sosiale planene, de kan du ta med noen andre.

Vi har venner for ethvert behov, og denne venninnen fyller ikke de store sosiale happeningene, de tar du med noen andre.

Anonymkode: 8b10b...9f4

Skrevet

Men hva har planen opprinnelig vært? Jeg har en venninne som jeg ser sjeldent, og om vi avtalte å gå ut sammen for å ta en drink og skravle, og hun så hadde satt seg med andre, hadde faktisk jeg blitt litt snurt også. Ikke fordi jeg føler at jeg "eier" henne, men fordi det var min forventning på forhånd at vi to, og bare vi, skulle snakkes. Hadde vi derimot gått på fest sammen el. hadde jeg ikke forventet at vi skulle skravle sammen hele tiden og hadde nok minglet på egenhånd fordi jeg er utadvendt og glad i å snakke med folk generelt. 

Jeg foreslår at du prater med venninnen din om dette og får klarhet i forventingene dere begge har og om de stemmer overens. Så får du tilpasse hva du finner på med henne til hva som passer med det du trives med også.

Anonymkode: 7c9d3...928

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...