Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #1 Skrevet 8. juni 2020 Samboer er skikkelig b menneske. Helt i koma om morgenen og super trøtt. Nesten helt umulig å få dratt opp av senga. Alt før 12 er grytidlig for han her, han er et skikkelig nattedyr og er ekstremt vanskelig å få opp om morgenen. Blir sur og grinete når man prøver å vekke han, og han trenger lang tid på seg til å våkne og komme seg ut av sengen( alt fra 30-90 min). Men han forventer alltid at jeg skal komme meg opp med en gang. Vi har ei datter på snart 18 mnd. Og i løpet av dem 18 mnd så har han stått opp med henne 4 ganger for at jeg kanskje skal få sove litt lenger innimellom. Hun våkner som regel mellom kl 05-06. Og dem gangene han har stått opp med henne går det maks en time også kommer han inn på soverommet å vekker meg pga at han ikke får roet henne eller pga at han vil legge seg selv igjen og påstår at hun er trøtt. Det skal også sies at vår datter ikke har sovet en hel natt på dem 18 mnd og at grunnen til at jeg har spurt om hjelp er pga at jeg har avbrutt søvn hele natten. At barnet våkner er normalt og ikke noe jeg klager over, synes tiden med henne er det beste som finnes. Men så har vi en som sitter å ser på TV til langt på natt med høy lyd, som går å legger seg mellom kl 03-04. Og når jeg spør om han kan være så snill å prøve å legge seg litt tidligere en kveld og stå opp med henne så får jeg bare slengt i ansiktet at da får han jo ikke sovet mer enn maks 3 timer før han må stå opp med henne og være sur i flere dager etterpå pga en dag med å stå opp tidlig. jeg begynner å bli så lei av hvordan han holder på og hvordan han går glipp av så mye med hun lille. trengte å blåse ut litt bare😊 håper noen har opplevd det samme og kan gi noen råd eller lignende. Anonymkode: c5180...467
amandine Skrevet 8. juni 2020 #2 Skrevet 8. juni 2020 Men....jobber dere ikke?? Hvis han ikke jobber må han sparkes i gang. Og det samme med deg, kanskje. På tide å vokse kjapt inn i en ansvarlig felles foreldrerolle. Dere har barn og må lære dere å kommunisere og å samarbeide.
Pobie Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Hvis han er oppe til kl 04 hver natt kan jo han ta første delen av natta med barnet slik at du får sove. Er heller ingen grunn til at en på 18 måneder skal våkne flere ganger i løpet av natta, så der burde du se på hvilke dårlige søvnvaner som har sneket seg inn. F eks om hun er overtrøtt eller undertrøtt når hun legges, om hun sover for mye på dagtid, om du fremdeles ammer eller busser i søvn, osv.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Ts. Både han og jeg er uføretrygdet, men jeg har hatt jobb ved siden av. Men pga ryggskade har jeg måttet gi meg for å komme meg igjen. Så jeg bruker dagene mine på barn og hjem. Føles som om alt blir en krangel eller diskusjon når vi skal prate sammen. Og at han da heller truer med at han skal flytte for han skal ikke la noen bestemme hva han skal gjøre. Har ikke prøvd å bestemme noe i fht hva han skal gjøre, men spurt om ikke han kan hjelpe til litt mer enn det han gjør. Anonymkode: c5180...467
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ts. Både han og jeg er uføretrygdet, men jeg har hatt jobb ved siden av. Men pga ryggskade har jeg måttet gi meg for å komme meg igjen. Så jeg bruker dagene mine på barn og hjem. Føles som om alt blir en krangel eller diskusjon når vi skal prate sammen. Og at han da heller truer med at han skal flytte for han skal ikke la noen bestemme hva han skal gjøre. Har ikke prøvd å bestemme noe i fht hva han skal gjøre, men spurt om ikke han kan hjelpe til litt mer enn det han gjør. Anonymkode: c5180...467 Be han flytte da, så kan du hvertfall få henta deg inn annehver helg Anonymkode: 87419...697
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #6 Skrevet 8. juni 2020 Han høres litt mentalt tilbakestående ut.. Tror du vil ha det bedre alene. Anonymkode: f6e2d...564
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #7 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, Pobie skrev: Hvis han er oppe til kl 04 hver natt kan jo han ta første delen av natta med barnet slik at du får sove. Er heller ingen grunn til at en på 18 måneder skal våkne flere ganger i løpet av natta, så der burde du se på hvilke dårlige søvnvaner som har sneket seg inn. F eks om hun er overtrøtt eller undertrøtt når hun legges, om hun sover for mye på dagtid, om du fremdeles ammer eller busser i søvn, osv. Hun legger seg 18:30 hver kveld, og da er hun trøtt. Sovner på ca 10-15 min. Ja hun ammes fortsatt noe ved siden av. Hun sover 1,5 -2 timer på dagen. Har snakket med HS om dette med søvn og rutiner rundt dette. Anonymkode: c5180...467
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #8 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Be han flytte da, så kan du hvertfall få henta deg inn annehver helg Anonymkode: 87419...697 Han er også av den typen som sier han ikke vil være noe helgepappa, og at hvis vi går fra hverandre så kan han komme å være sammen med henne noen timer med meg tilstede. Han har flere barn fra før men ingen kontakt med dem overhodet. Anonymkode: c5180...467
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #9 Skrevet 8. juni 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er også av den typen som sier han ikke vil være noe helgepappa, og at hvis vi går fra hverandre så kan han komme å være sammen med henne noen timer med meg tilstede. Han har flere barn fra før men ingen kontakt med dem overhodet. Anonymkode: c5180...467 Og han valgte du som far til ditt barn.. en mann uten inntekt, fremtidsutsikter og som ikke tar ansvar for sine barn. Flott. Han er en sånn som gir folk med uføretrygd dårlig rykte, han er alle fordommer i live. Anonymkode: f6e2d...564
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #10 Skrevet 8. juni 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Be han flytte da, så kan du hvertfall få henta deg inn annehver helg Anonymkode: 87419...697 Ikke lurt! Søsteren min har en mann som er helt lik,når mannen måtte være alene med barnet i tre dager fordi mor var på sykehuset så sov han likevel til 12-13 selv om barnet våknet 6. Foreldrene hans hadde kommet innom 12.30 å da sov forsatt far å barnet skreik å var sulten. Bleien var full så den hadde han heller ikke byttet. Så nei det beste er absolutt ikke at hi sin mann har barnet annenhver helg,da skjer kanskje det samme med deres barn. Anonymkode: f6417...2ff
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #11 Skrevet 8. juni 2020 Oi, du har virkelig valgt drømmepappaen til barnet ditt.... Men om han er sånt et B-menneske må han da kunne ta første vakt noen dager i uka? Du går og legger deg klokka 21 og sover til han legger seg kl 04, blir mange timer sammenhengende søvn for deg det. Anonymkode: 35a06...c46
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #12 Skrevet 8. juni 2020 Han lever virkelig opp til alle mine fordommer. Stakkars barn. Flytt fra taperen. Anonymkode: 62460...58d
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #13 Skrevet 8. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og han valgte du som far til ditt barn.. en mann uten inntekt, fremtidsutsikter og som ikke tar ansvar for sine barn. Flott. Han er en sånn som gir folk med uføretrygd dårlig rykte, han er alle fordommer i live. Anonymkode: f6e2d...564 Barnet var ikke planlagt, men hun var veldig velkommen fra min side. Jeg gikk på prevensjon. Angrer ikke et sekund på at jeg fikk henne. Han viste andre sider av seg selv det første 1.5 året vi var sammen. Hvor han så inderlig skulle satse på å ha kontakt å ta ansvar for sine barn. Men det skjedde aldri. Anonymkode: c5180...467
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #14 Skrevet 8. juni 2020 Vil du virkelig orke å ha han rundt deg og barnet resten av livet? Det høres jo ikke ut som han tenker på andre enn seg selv. Flytt for deg selv og la han seile sin egen sjø, mulig du kan få kontakt med de andre mødrene han har barn med slik at barnet kan bli kjent med sine søsken? Han har jo vært gjennom dette før og bryr seg tydeligvis ikke, hvorfor skulle han gjør det nå? Om du fortsetter å leve med han så dropp det å lage mat for han, dropp å vaske hans klær.....la han ordne alt selv. Anonymkode: f5919...54f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #15 Skrevet 8. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke lurt! Søsteren min har en mann som er helt lik,når mannen måtte være alene med barnet i tre dager fordi mor var på sykehuset så sov han likevel til 12-13 selv om barnet våknet 6. Foreldrene hans hadde kommet innom 12.30 å da sov forsatt far å barnet skreik å var sulten. Bleien var full så den hadde han heller ikke byttet. Så nei det beste er absolutt ikke at hi sin mann har barnet annenhver helg,da skjer kanskje det samme med deres barn. Anonymkode: f6417...2ff Det finnes muligheter for sånt og altså. Og tro meg, det er langt bedre å være helt alene om et barn enn å ha forventninger som ikke innfris. Anonymkode: 87419...697
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #16 Skrevet 8. juni 2020 For en stor egoist... Her hadde jeg prøvd dialog.. funker det ikke hadde jeg flyttet ut, eller hivd han ut. Jeg har alltid ment at man ikke skal gå før man må.... men her tenker jeg at det ikke er liv laga. Hadde han hatt andre gode egenskaper som at han tok seg av husarbeid, varm og god pappa, morsom, lidenskapelig og snill, så kunne man tenkt at det veier opp.., Men du beskriver bare en egoistisk dust som lar alle sine behov gå foran familie. bli kvitt han. Anonymkode: 1cc88...ce1
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #17 Skrevet 8. juni 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er også av den typen som sier han ikke vil være noe helgepappa, og at hvis vi går fra hverandre så kan han komme å være sammen med henne noen timer med meg tilstede. Han har flere barn fra før men ingen kontakt med dem overhodet. Anonymkode: c5180...467 Kjernekar! Anonymkode: 7e5f5...c8f
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #18 Skrevet 8. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Han er også av den typen som sier han ikke vil være noe helgepappa, og at hvis vi går fra hverandre så kan han komme å være sammen med henne noen timer med meg tilstede. Han har flere barn fra før men ingen kontakt med dem overhodet. Anonymkode: c5180...467 Hva?? Flytt ut, skap et liv for deg og barnet, og kos dere uten den idioten av en mann! Anonymkode: 87419...697
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 Tipper det å bli sammen med ham, var et dårlig valg i en lang rekke av dårlige valg. Begge uføretrygdet, overvektige og usunne, sover hele dagen, ingen jobb eller utdannelse. Rett og slett slasker, i slitne joggebukser og med dårlig hygiene. Gå fra mannen, og skap et liv med faktisk respekt for deg selv og det ansvaret du har som mor. Du er en rollemodell for et annet menneske, menneske! Din datter skal ta bedre valg, og da må du vise veien for de valgene! Anonymkode: 688c5...9ba
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #21 Skrevet 8. juni 2020 For et kupp. Tror dere trenger hjelp av barnevernet. Om du er mer oppegående enn han så kvitt deg med han og prøv å få et mer ryddig og ordentlig liv for deg og barnet 👍 få henne i barnehagen noen timer hver dag så hun får litt positiv stimulans. Lykke til Anonymkode: 2f52b...c12
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #22 Skrevet 8. juni 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tipper det å bli sammen med ham, var et dårlig valg i en lang rekke av dårlige valg. Begge uføretrygdet, overvektige og usunne, sover hele dagen, ingen jobb eller utdannelse. Rett og slett slasker, i slitne joggebukser og med dårlig hygiene. Gå fra mannen, og skap et liv med faktisk respekt for deg selv og det ansvaret du har som mor. Du er en rollemodell for et annet menneske, menneske! Din datter skal ta bedre valg, og da må du vise veien for de valgene! Anonymkode: 688c5...9ba Jeg eier ikke en eneste joggebukse, ikke er det dårlig hygiene eller usunn livsstil fra min side heller. overvektig har jeg heller aldri vært. trener 4 ganger i uken. Holder på med utdannelse ved siden av på nett. Så er ikke helt sikker på hva du skal frem til. Jeg la ut innlegget for å få råd og om noen har vært borti det samme. jeg er ganske sikker på hva jeg må gjøre Anonymkode: c5180...467
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #23 Skrevet 8. juni 2020 Han her har en historie med å ikke ta ansvar, Hi. Og absolutt ingenting tyder på at han har tenkt å begynne å ta ansvar heller. Da tenker jeg at det er meningsløst å kaste bort mer av ditt liv på å forsøke å endre en mann som ikke ønsker å endre seg. Datteren din er gammel nok til å merke at far ikke er en hun kan stole på, en hun ikke kan være trygg på, en som ikke ønsker å bruke tid med henne. Flytt, så slipper hun å vokse opp med daglig avvisning fra far! Han har en historie med å ikke ha kontakt med sine tidligere barn, så ingenting tyder på at han kommer til å kreve særlig samvær med din datter heller. Jeg kjenner ei som var i en ikke helt ulik situasjon, ble uplanlagt gravid på prevensjon tidlig i et forhold. Viste seg at han hadde flere barn som han ikke hadde kontakt med. Han var riktignok voldelig også, så hun kom seg fort bort fra ham. Men hun valgte å kontakte mødrene til hans andre barn (det viste seg at det var flere) og disse mødrene har greid å skape en god kontakt mellom søsknene, de møtes når de får det til, og de følger opp hverandre. Denne kontakten har jeg inntrykk av har vært viktigere i barnas liv enn hva idioten av en far noensinne har vært for noen av dem. Både ungene og mødrene har greid seg fint. Så kom deg unna. Anonymkode: 11985...bb7
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #24 Skrevet 8. juni 2020 Skjebnen er ironisk noen ganger... Menn uten noen ryggrad, som overhodet ikke ønsker hverken ansvar eller forpliktelser, de formerer seg så fort de har noen å ha seg med, men menn som virkelig ønsker barn får det ikke til. Anonymkode: 35a06...c46
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2020 #25 Skrevet 8. juni 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjebnen er ironisk noen ganger... Menn uten noen ryggrad, som overhodet ikke ønsker hverken ansvar eller forpliktelser, de formerer seg så fort de har noen å ha seg med, men menn som virkelig ønsker barn får det ikke til. Anonymkode: 35a06...c46 Ja, og det er jo en klassiker at kvinner begynner å fundere på om mannen passer som far, først ETTER at barnet er kommet til verden. Så HI, svaret er JA til at dette har vi hørt om før. Mange ganger før. Det er omtrent en ny tråd daglig, om slike situasjoner. Anonymkode: a5392...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå