Gå til innhold

Barn og el sparkesykkel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har barnet ditt det, og hvor gammelt er det isåfall?

Min andreklassing er en sprek og frisk gutt som absolutt ikke trenger hjelp av batteri for å bevege seg rundt, men jeg ser jo at det begynner å bli kjipt å være den som kommer langt bak på sin manuelle sparkesykkel (av god kvalitet) mens kompisene suser avgårde. 

Vi nekter el sparkesykkel av flere grunner (i tilfeldig rekkefølge): Friske barn klarer helt fint å forflytte seg for egen maskin.

Barn av i dag beveger seg ikke akkurat for mye, så når de er ute har de godt av å bruke kroppen sin.

Trygg trafikk anbefaler 12 års aldersgrense.

Sparkesyklene får kjempestor fart og med de små hjulene kan en ulykke fort skje  

Pris. 

Men er vi for strenge? Vi har økonomi til å kjøpe og det er godt utbygd med sykkelstier her, så det er egentlig pga prinsipp og bekymring vi nekter. 

Anonymkode: 67385...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du helt blåst eller?? En 2.klassing skal overhodet ikke ha noe sånt! Det er 12 års aldergrense av en grunn! 

Anonymkode: e4bb1...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere er ikke for strenge. Min tredjeklassing ønsker seg det også, men det er totalt uaktuelt. Heldigvis er det bare 2 stk i klassen hans som har det.

Anonymkode: b4bba...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt blåst eller?? En 2.klassing skal overhodet ikke ha noe sånt! Det er 12 års aldergrense av en grunn! 

Anonymkode: e4bb1...922

Du fikk med deg at vi ikke vil kjøpe? 

Les gjerne hi en gang til. Sakte, så får du sikkert med deg essensen og spørsmålet. 

Hi

Anonymkode: 67385...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dere er ikke for strenge. Min tredjeklassing ønsker seg det også, men det er totalt uaktuelt. Heldigvis er det bare 2 stk i klassen hans som har det.

Anonymkode: b4bba...94f

Godt å høre, men her er det mange i den aldersgruppen som har. 

Det er aldri en god følelse å være utenfor, men enn så lenge tenker jeg at det må være sånn. 

Hi

Anonymkode: 67385...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. 
Var på skolen her om dagen og hentet min andreklassing og da kom en av klassekameratene susende på en el-sparkesykkel som storebroren kom med når han skulle hente han. Da kom det raskt to lærere til og stoppet han og førte klassekameraten og sykkelen bort til skolegrensen. Mens de gjorde det fortalte de at slike var ikke tillatt på skolens eiendom pga. aldersgrensen og den store farten de får. 

Anonymkode: 7e3ec...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei er du rusk, ingen av våre barn har sånne. 

De lovlige får ikke så stor fart da, men det er mange ulovlige i omløp. 

Det har jo vært på ønskelisten her også, men vi har aldri kjøpt. 

Anonymkode: f15c3...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt det i mange år på hytta. Min mor fikk i bryllupsgave for mange år siden, hun har prøvd den en gang og konkluderte med at det var en like god gave som når hun fikk fire kasser med bananer ( jeg tror bananene var tilfeldig, at pappa hadde fått de på jobb og oppdaget at han glemte bryllupsdagen når han kom hjem) 

Men, ungene har brukt den mye. De har fått bruke den inne på tomta og en sjelen gang til postkassa/søppla ett lite stykke unna. Ingen av oss voksne syns de har noe på en vei å gjøre, for de har ikke god nok kontroll. Greit nok i hagen, for der er de kjente, vi vet når de kjører slik at vi holder oss unna, ingen biler eller plutselige hindringer. 
15åringen min sa senest i påska at hun ikke skjønte hvorfor unger fikk lov å ha slike. De hadde lite kontroll når de kjørte rundt i trafikken og kunne lite regler. Er litt overrasket over at hun sa det, for hun har mast mye om å kjøre på den, kjører sittegressklipperen, prøvd storesøsters moped osv. 

Anonymkode: bdcc6...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12 åring får heller ikke. Fungerer fint med vanlig sykkel. Får litt trening med på kjøpet også 

Han har 2 komiser som har. Suser avgårde uten hjelm og greier 

Anonymkode: 87b86...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine på 14 og 16 har en de deler på. Har aldri sett barn under ungdomsskolealder bruke slikt her. Småbrødrene på 8 og 10 får ikke bruke den. 

Anonymkode: 2a7d5...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2020 at 11:40 PM, Anonym bruker said:

Har barnet ditt det, og hvor gammelt er det isåfall?

Min andreklassing er en sprek og frisk gutt som absolutt ikke trenger hjelp av batteri for å bevege seg rundt, men jeg ser jo at det begynner å bli kjipt å være den som kommer langt bak på sin manuelle sparkesykkel (av god kvalitet) mens kompisene suser avgårde. 

Vi nekter el sparkesykkel av flere grunner (i tilfeldig rekkefølge): Friske barn klarer helt fint å forflytte seg for egen maskin.

Barn av i dag beveger seg ikke akkurat for mye, så når de er ute har de godt av å bruke kroppen sin.

Trygg trafikk anbefaler 12 års aldersgrense.

Sparkesyklene får kjempestor fart og med de små hjulene kan en ulykke fort skje  

Pris. 

Men er vi for strenge? Vi har økonomi til å kjøpe og det er godt utbygd med sykkelstier her, så det er egentlig pga prinsipp og bekymring vi nekter. 

Anonymkode: 67385...079

Ja, han er 7

Anonymkode: 5e85d...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...