Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Ble dem veldig syke eller hva? Lang tid før dem ble frisk? Virker som det ikke er så farlig kanskje når alt åpnes og demonstrasjoner blir godtatt osv Anonymkode: ded09...1e2
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Ja, naboen har hatt det. Vi har barn som henger sammen hele tiden. Hun var sykmeldt i drøyt 2 måneder. Ble syk rett før alt stengte. Har akkurat begynt å jobbe. Hun hadde for det meste litt feber og tørrhoste i starten. Var sliten og manglet luktesans mesteparten av tiden. Var klarert for jobb i midten av mai, men sykmeldt et par-tre uker til fordi hun var tom for energi. Hangler litt fremdeles. Ble testet fordi hun jobber innen helse. Har ikke blitt testet for å se om hun faktisk er smittefri. Anonymkode: 95d72...193
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Jeg kjenner 5. En var en mann i åtti årene som døde. To var menn i 70 årene, ingen sykdommer og begge de ble ganske syke, men trengte ikke sykehusinnleggelse. Den ene var syk i 4 uker og den andre i 6 uker. Ei dame i begynnelsen av 50 åra ble veldig syk, havnet i respirator men overlevde. Hun er fortsatt redusert etter sykdommen og det er snart 3 måneder siden hun ble syk. Den neste er en tennåring som fikk ganske tøffe symptomer og var syk med feber og hoste i 3 uker. Anonymkode: e1c21...997
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virker som det ikke er så farlig kanskje når alt åpnes og demonstrasjoner blir godtatt osv Anonymkode: ded09...1e2 Selve sykdommen er jo like farlig for hver enkelt. Men selve smittepresset er jo mye, mye mindre nå enn i april. Det er det som er den store forskjellen. Viruset i seg selv er det samme. Anonymkode: ca344...694
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Ja, kjenner ett par. Begge ble ganske syke, som en kraftig influensa. Var verst i 4-5 dager, men sliter med energinivået enda, selv 2 mnd etter. Den ene mista både luktesans og smakssans, og luktesansen er fortsatt borte. De var hjemme med 2 små barn (bhg og småskole), så de var jo oppegående nok til at de greide å ta seg av barna, men det var jo såklart slitsomt når de var såpass slått ut. Barna ble ikke smittet (de ble testet), selv om begge foreldrene hadde det, og foreldre og barn var tett på hverandre hele tiden. Anonymkode: 5a7ca...def
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Ja. Kjente. Vedkommende var innlagt i tre uker og døde. Anonymkode: a34c3...3d0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Ja, jeg kjenner flere, ingen fikk det noe verre enn en kjip forkjølelse. To av dem mistet smak- og luktesans. Anonymkode: d6f3a...6df
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Kjenner faktisk ti stykker som har hatt det😳 Bor på et lite sted som lenge var på topp 5 lista over smittede i landet. Noen har ikke hatt noen symptomer, andre har hatt feber, forkjøla og vondt i kroppen, mens ei lå i respirator, innlagt en stund på sykehus, for deretter å bli innlagt på helseinstitusjon i hjemkommunen vår. Vedkommende er nå mye bedre, men fortsatt sykemeldt. Ble syk rett før alt stengte ned. Anonymkode: 91647...f0e
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Jeg kjenner to som har hatt det. En fikk milde symptomer og ble raskt frisk. En var veldig syk i tre uker, men fikk ikke pusteproblemer, så ikke innlagt. Bor i Oslo. De aller fleste som jeg kjenner, kjenner ingen som har hatt det. Anonymkode: dad60...2db
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Kjenner en. Han var skikkelig syk i to uker. Jeg møtte han tre uker etter han var friskmeldt og han så ikke bra ut. En sporty 50åring som nå ikke er så sporty lengre. Mamma møtte han forrige uke. Da var han helt kaputt etter å ha gått de 200meterne fra bilen til hytta si. Så det vilnok ta tid før han er tilbake der han var, om han kommer dit. Han ble syk før norge stengte ned. Anonymkode: 57ea1...38c
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Ble dem veldig syke eller hva? Lang tid før dem ble frisk? Virker som det ikke er så farlig kanskje når alt åpnes og demonstrasjoner blir godtatt osv Anonymkode: ded09...1e2 Ingen av de 7 jeg kjente ble alvorlig syke, men var syk mellom 7-10 dager og 2 av de var også i risikogruppen, alle synes det var som en mild infulsensa Anonymkode: 250fe...49d
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 3 på jobben har hatt det, en var ganske dårlig i noen dager, resten beskrev han som en kraftig influensa. De to andre hadde veldig milde symptomer og ble testet kun fordi de jobber i helsevesenet. En i familien min har også hatt covid-19, han ble kjempedårlig og lå på sykehuset, men det har gått bra. Anonymkode: afc11...414
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Jeg kjenner 4. Dvs, bare pappaen i huset ble konstatert korona-syk, men alle de andre fikk symptomer og. Faren hadde det verst, som en influensa. Ungene var bare "forkjølet" og moren var småsyk. Varte i ca 3-4 uker. Alle er friske og raske nå. Anonymkode: abdd4...466
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 Kjenner fire. To ble ganske syke, men ikke innlagt. Begge er fortsatt dårlige og sliter med forvirring og utmattelse fortsatt. De ble syke i mars. Anonymkode: 59cbf...f61
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 Ja, jeg kjenner ei som hadde det. Hun beskrev det som en vanlig influensa. Anonymkode: 5bc23...aae
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 Jeg hadde det selv, det var slett ikke som en vanlig influensa. Jeg har aldri vært syk på den måten før, og selv om jeg var ute av sengen etter 10 dager hjemme var jeg knall dårlig mens det stod på. I tillegg kjenner jeg to stykker som har vært alvorlig syke og på respirator med lange innleggelser. Jeg jobber selv i helsevesenet og håper virkelig folk fortsetter å være forsiktige. Vi er mange som har jobbet gjennom dette, både i min bransje og i andre bransjer, som er slitne til margen og som lengter etter alt annet enn en ny smittetopp. Anonymkode: c5ea9...ca5
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 Når kom korona til Norge? Sønnen min hadde feber og vondt i halsen i 1 uke og veldig slapp i 2 uker i slutten av Januar? Kunne det ha vært korona? Anonymkode: dcc11...17a
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #18 Skrevet 7. juni 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når kom korona til Norge? Sønnen min hadde feber og vondt i halsen i 1 uke og veldig slapp i 2 uker i slutten av Januar? Kunne det ha vært korona? Anonymkode: dcc11...17a Det er nok ingen som vet 100% sikkert. Jeg har forsøkt å få ta antistofftest, men ble ledd av på legekontoret da jeg spurte om henvisning til privatklinikk som tar disse.. Anonymkode: 6a465...fb1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er nok ingen som vet 100% sikkert. Jeg har forsøkt å få ta antistofftest, men ble ledd av på legekontoret da jeg spurte om henvisning til privatklinikk som tar disse.. Anonymkode: 6a465...fb1 Trenger ikke henvisning til det. Hvem som helst kan ta antistofftest og betale for det hos volvat og Dr. Doppler for eks. Anonymkode: 73450...3da
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #20 Skrevet 7. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger ikke henvisning til det. Hvem som helst kan ta antistofftest og betale for det hos volvat og Dr. Doppler for eks. Anonymkode: 73450...3da Her jeg bor må man ha henvisning selv om laboratoriet er privat. Langt å kjøre til alternativene.. Anonymkode: 6a465...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå