Gå til innhold

Far mater ikke barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har henne 8 timer, vil si 2 ganger i veka. Fra 2 til 6. Hun for ikke mat ofte der.. Bare en brød eller kjeks eller vann. Når jeg spør han om og gi henne noe mat så klager han på at han ikke har penger og han er hjemmeboende hos foreldra. 

Som gjør meg  bekymra når han krever overnattinger eller flere timer. At barnet ikke for noe mat i seg.. jeg spurte at han kunne kjøpe noe lite til henne siden de skulle på «tur» så begynte han med at jeg har ansvar for henne for og gi henne mat.. Og begynte og bli sur.

Anonymkode: edbde...a2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fire timer uten mat er vel ganske vanlig, at det går såpass mellom hvert måltid mener jeg.

Når du vet han ikke er så god på dette gir du henne mat før hun reiser på samvær og når hun kommer hjem, så får hun evt et lite mellommåltid der siden du sier hun får kjeks, frukt o.l. av han.

Brød er jo et måltid, du har snakket om dette flere ganger, at hun får brødskive med leverpostei, blåbær, kjeks osv for der i huset spiser de middag klokken sju så han lager ikke en ekstra middag til henne klokken fire.

Blir det overnattingssamvær vil hun jo få mat når han spiser, altså middag klokken sju, som da blir kveldsmaten hennes.

Dette er et ikke-problem. Man må ikke spise middag klokken fire for å ha god omsorgsevne altså.

Anonymkode: 97c1a...470

Skrevet

Du må bestemme deg, får barne skive og kjeks, eller får det ikke mat? 

Anonymkode: 7a8be...8e4

Skrevet

Hun får ikke mat, bare mat? Akkurat. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har henne 8 timer, vil si 2 ganger i veka. Fra 2 til 6. Hun for ikke mat ofte der.. Bare en brød eller kjeks eller vann. Når jeg spør han om og gi henne noe mat så klager han på at han ikke har penger og han er hjemmeboende hos foreldra. 

Som gjør meg  bekymra når han krever overnattinger eller flere timer. At barnet ikke for noe mat i seg.. jeg spurte at han kunne kjøpe noe lite til henne siden de skulle på «tur» så begynte han med at jeg har ansvar for henne for og gi henne mat.. Og begynte og bli sur.

Brød er mat

Anonymkode: 27b45...be9

Skrevet

«Brød eller kjeks!« :) Evt kan du vel sende med en yoghurt eller noe om du er urolig for at barnet ikke får i seg noe? 

Skrevet

Barnet spiser vel før det drar hjem til far og kveldsmat når det kommer hjem til deg igjen? 

Hvis han hadde gitt middag kl 17, hadde ikke barnet vært sulten til kvelds i 18-19-tiden også hadde det blitt deil også. 

Det er helt ok med litt lett mat mellom 14 og 18, selv om jeg personlig hadde likt å spise et lite middagsmåltid med barnet mitt. Send med barnet en yoghurt, en fruktstang e.l, så ser du om det blir spist. 

Når far får mer samvær og overnatting, vil barnet naturligvis få mat, særlig om han bor med barnets besteforeldre, som du sier. Sultne, grinete barn vil ingen oppleve. 

Anonymkode: c90ad...f14

Skrevet

Pass på at hun ikke blir korpsmedlem!!!

Neida. Si til far at mellom to og seks er det vanlig å servere middag. Og at mangel på penger ikke kan ta vekk det ansvaret. Han får gi henne sin middag den dagen da.

Anonymkode: c114a...431

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Høres ikke ut som han er skikket til å ha samvær med barn mer enn 3-4 timer.  

Anonymkode: 30824...f5b

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet? Høres ikke ut som han er skikket til å ha samvær med barn mer enn 3-4 timer.  

Anonymkode: 30824...f5b

Barnet er snart to år. Far gir skive med leverpostei og kjeks mens han har barnet. Far bor sammen med foreldrene sine som er engasjerte besteforeldre. Far ønsker mer samvær. Far har ikke inntekt (hvorfor har jeg faktisk ikke fått med meg). Hi ønsker ikke at far skal ha barnet i det hele tatt og leter med lupe etter ting å ta han på, uten å komme med annet enn at han ikke gir middag eller vasker barnet rundt munnen (etter maten han tydligvis ikke gir). 

Hi har fått pålegg fra domstolen om å gi far ‘vanlig’ samvær, altså annenhver helg + en ettermiddag i uken, men nekter å følge dette. Derfor er hun nå helt panisk før saken kommer opp for retten, for hun skjønner at sjansen for at far vinner frem er ganske stor. 

Egentlig en trist sak, men hi er som et gnagsår med sine utallige innlegg, så man mister sympatien med henne og ser at det nok ikke er det verste for barnet at far kommer mer på banen. 

Puh😅kjapt oppsummert etter maaaange tråder rundt samme emne. 

Anonymkode: 7a8be...8e4

Skrevet

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...