Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 5 jenter, 13 år gamle. Er det greit nå? Anonymkode: 1c83a...8b6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Så lenge de klarer å holde 1 m avstand Anonymkode: 870df...8b1
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 De er i samme kohort på skolen hvis det har noe å si. Ts Anonymkode: 1c83a...8b6
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Busjdag? Mener du fødselsdag? Det finnes ikke noe som heter busjdag på norsk. Vet du hvorfor? Fordi det er ikke noe som heter å bli busjet. En blir født, og den dagen en blir født er ens fødselsdag. Fødselsdagen er en dag da det markeres med glede at en ble født. Jeg har aldri hørt om noen som er blitt busjet. I Tyskland blir de forsåvidt geboren, på sin geburtstag. Men vi taler da vitterlig norsk her i landet, ikke tysk. Anonymkode: e6048...223
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Busjdag? Mener du fødselsdag? Det finnes ikke noe som heter busjdag på norsk. Vet du hvorfor? Fordi det er ikke noe som heter å bli busjet. En blir født, og den dagen en blir født er ens fødselsdag. Fødselsdagen er en dag da det markeres med glede at en ble født. Jeg har aldri hørt om noen som er blitt busjet. I Tyskland blir de forsåvidt geboren, på sin geburtstag. Men vi taler da vitterlig norsk her i landet, ikke tysk. Anonymkode: e6048...223 Bursdag er et godkjent ord på norsk. Anonymkode: 44581...a83
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Busjdag? Mener du fødselsdag? Det finnes ikke noe som heter busjdag på norsk. Vet du hvorfor? Fordi det er ikke noe som heter å bli busjet. En blir født, og den dagen en blir født er ens fødselsdag. Fødselsdagen er en dag da det markeres med glede at en ble født. Jeg har aldri hørt om noen som er blitt busjet. I Tyskland blir de forsåvidt geboren, på sin geburtstag. Men vi taler da vitterlig norsk her i landet, ikke tysk. Anonymkode: e6048...223 For bursdag er jo det eneste norske ordet som stammer fra et utenlandsk ord🙄 Anonymkode: c6f06...227
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Jeg ville sendt en melding til foreldrene og spurt. Noen er fremdeles helt hysteriske. Jeg ville bare syntes det var koselig om min jente ble invitert på overnattingsbursdag😊 Anonymkode: c6f06...227
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Nei, det synes jeg ikke er riktig nå. Synes dere skal finne på noe annet. Blir foreldrene forespurt og noen får lov og noen ikke, blir det også ugreit. Vi er i en spesiell tid, har ingenting med hysteri eller ikke å gjøre. Av og til synes jeg anti-hysterikerne er like, om ikke mer hysteriske enn de de kaller hysterikere i denne tiden. Anonymkode: 77b43...417
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det synes jeg ikke er riktig nå. Synes dere skal finne på noe annet. Blir foreldrene forespurt og noen får lov og noen ikke, blir det også ugreit. Vi er i en spesiell tid, har ingenting med hysteri eller ikke å gjøre. Av og til synes jeg anti-hysterikerne er like, om ikke mer hysteriske enn de de kaller hysterikere i denne tiden. Anonymkode: 77b43...417 Om noen ikke får lov (om det så bare er én, så dropper man selvsagt overnatting). Den siste setningen må du gjerne utdype? Hvordan i alle dager får du de som synes hele situasjonen er opphauset til å være hysteriske? Anonymkode: c6f06...227
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Ja! hvis man ikke bor i Oslo 🙈🙈 Anonymkode: 6f60a...271
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om noen ikke får lov (om det så bare er én, så dropper man selvsagt overnatting). Den siste setningen må du gjerne utdype? Hvordan i alle dager får du de som synes hele situasjonen er opphauset til å være hysteriske? Anonymkode: c6f06...227 Fordi de tolker alt andre gjør som hysteri. På dette, og andre forum har man side opp og side ned med påstander om at alt omkring corona og tiltakene i den forbindelse er hysteri. Det gjøres litt narr av både myndigheter og de menneskene som er fornuftige/forsiktige og følger råd i denne situasjonen. Enhver anledning brukes liksom til å påpeke at andre er hysteriske. Og demostrere/fortelle hvor avslappet og normalt de selv lever. Jeg synes derfor de oppfører seg like hysteriske som de som de selv betegner som hysteriske. Vanskelig å forklare. Anonymkode: 77b43...417
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi de tolker alt andre gjør som hysteri. På dette, og andre forum har man side opp og side ned med påstander om at alt omkring corona og tiltakene i den forbindelse er hysteri. Det gjøres litt narr av både myndigheter og de menneskene som er fornuftige/forsiktige og følger råd i denne situasjonen. Enhver anledning brukes liksom til å påpeke at andre er hysteriske. Og demostrere/fortelle hvor avslappet og normalt de selv lever. Jeg synes derfor de oppfører seg like hysteriske som de som de selv betegner som hysteriske. Vanskelig å forklare. Anonymkode: 77b43...417 For meg er de et velsignet avbrekk fra de som blindt følger alt regjeringen sier. Det må være lov å stille spørsmål til tiltakene som gjøres. Det må være lov å spørre om det var verdt å sende 400 000 ut i arbeidsledighet. Om du liker det eller ikke fører arbeidsledighet til dårligere helse. Og hysteriske er hvertfall det siste disse menneskene er.. Anonymkode: c6f06...227
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Busjdag? Mener du fødselsdag? Det finnes ikke noe som heter busjdag på norsk. Vet du hvorfor? Fordi det er ikke noe som heter å bli busjet. En blir født, og den dagen en blir født er ens fødselsdag. Fødselsdagen er en dag da det markeres med glede at en ble født. Jeg har aldri hørt om noen som er blitt busjet. I Tyskland blir de forsåvidt geboren, på sin geburtstag. Men vi taler da vitterlig norsk her i landet, ikke tysk. Anonymkode: e6048...223 Var ikke det litt tidlig å starte på flaska Anonymkode: 94da6...dd0
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er de et velsignet avbrekk fra de som blindt følger alt regjeringen sier. Det må være lov å stille spørsmål til tiltakene som gjøres. Det må være lov å spørre om det var verdt å sende 400 000 ut i arbeidsledighet. Om du liker det eller ikke fører arbeidsledighet til dårligere helse. Og hysteriske er hvertfall det siste disse menneskene er.. Anonymkode: c6f06...227 Det er helt greit å spørre om det var verdt det og da er det greit å også se til Sverige som valgte en svev strategi. Det er ikke som om arbeidsledigheten ikke har økt der... Anonymkode: 3d3f5...f4b
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #18 Skrevet 7. juni 2020 Men.. Alle feirer jo bursdager igjen? På mandag skal hele klassen samles, ja, holde én meters avstand. Men jeg ser jo det er vanskelig,og at det ikke blir gjort. Anonymkode: 08902...ce9
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 Nei det er ikke greit! Anonymkode: b47ab...cbd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #21 Skrevet 7. juni 2020 Det heter fødselsdag på norsk. Av den enkle grunn at det var den dagen man ble født på. Anonymkode: e6048...223
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #22 Skrevet 7. juni 2020 Her lever vi helt som normalt. Masse overvnartting og bursdagsgjester. Null stress Anonymkode: ee7de...d72
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #23 Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: For meg er de et velsignet avbrekk fra de som blindt følger alt regjeringen sier. Det må være lov å stille spørsmål til tiltakene som gjøres. Det må være lov å spørre om det var verdt å sende 400 000 ut i arbeidsledighet. Om du liker det eller ikke fører arbeidsledighet til dårligere helse. Og hysteriske er hvertfall det siste disse menneskene er.. Anonymkode: c6f06...227 Joda. Men nå er det altså slik at så mange har blitt arbeidsledige. Hvorfor må man da risikere at de har gjort dette forgjeves. Ved å ikke følge rådene som er gitt, leve som vanlig osv? Er det virkelig verdt at corona igjen blusser opp, slik at flere mister liv, tap av arbeidsplasser var forgjeves osv. I stedet for å være forsiktige nå noen måneder, til vaksinen er på plass. Det har nesten hysterisk hvordan noen messer om at de lever som før, og at de som følger rådene er hysterikere. Angående gebursdag,her har skolen gitt direktiver for hvordan dette kan feires. Trodde dette var felles for alle skoler. Anonymkode: 77b43...417
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #24 Skrevet 7. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her lever vi helt som normalt. Masse overvnartting og bursdagsgjester. Null stress Anonymkode: ee7de...d72 Pandemien er ikke over! Anonymkode: b47ab...cbd
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2020 #25 Skrevet 7. juni 2020 Ikke en eneste smitta her. Jobber hver dag med 25 barn i barnehagen tett i tett. Så da tolker jeg det som om alt er over . Vi er 30 stykker tett i tett hele dagen Anonymkode: ee7de...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå