Gå til innhold

Overnattingsbursdag, er det innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 jenter, 13 år gamle. Er det greit nå? 

Anonymkode: 1c83a...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 60f37...f76

Skrevet

Nei

Anonymkode: e39ad...d4d

Skrevet

Ja.

Anonymkode: ec4c9...a34

Skrevet

Så lenge de klarer å holde 1 m avstand

Anonymkode: 870df...8b1

Skrevet

De er i samme kohort på skolen hvis det har noe å si. 

Ts

Anonymkode: 1c83a...8b6

Skrevet

Busjdag? Mener du fødselsdag? Det finnes ikke noe som heter busjdag på norsk. Vet du hvorfor? Fordi det er ikke noe som heter å bli busjet. En blir født, og den dagen en blir født er ens fødselsdag. Fødselsdagen er en dag da det markeres med glede at en ble født.

Jeg har aldri hørt om noen som er blitt busjet. I Tyskland blir de forsåvidt geboren, på sin geburtstag. Men vi taler da vitterlig norsk her i landet, ikke tysk.

Anonymkode: e6048...223

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Busjdag? Mener du fødselsdag? Det finnes ikke noe som heter busjdag på norsk. Vet du hvorfor? Fordi det er ikke noe som heter å bli busjet. En blir født, og den dagen en blir født er ens fødselsdag. Fødselsdagen er en dag da det markeres med glede at en ble født.

Jeg har aldri hørt om noen som er blitt busjet. I Tyskland blir de forsåvidt geboren, på sin geburtstag. Men vi taler da vitterlig norsk her i landet, ikke tysk.

Bursdag er et godkjent ord på norsk.

Anonymkode: 44581...a83

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For bursdag er jo det eneste norske ordet som stammer fra et utenlandsk ord🙄

Anonymkode: c6f06...227

Skrevet

Jeg ville sendt en melding til foreldrene og spurt. Noen er fremdeles helt hysteriske. Jeg ville bare syntes det var koselig om min jente ble invitert på overnattingsbursdag😊

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er riktig nå. Synes dere skal finne på noe annet. Blir foreldrene forespurt og noen får lov og noen ikke, blir det også ugreit. Vi er i en spesiell tid, har ingenting med hysteri eller ikke å gjøre. Av og til synes jeg anti-hysterikerne er like, om ikke mer hysteriske enn de de kaller hysterikere i denne tiden.

Anonymkode: 77b43...417

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke er riktig nå. Synes dere skal finne på noe annet. Blir foreldrene forespurt og noen får lov og noen ikke, blir det også ugreit. Vi er i en spesiell tid, har ingenting med hysteri eller ikke å gjøre. Av og til synes jeg anti-hysterikerne er like, om ikke mer hysteriske enn de de kaller hysterikere i denne tiden.

Om noen ikke får lov (om det så bare er én, så dropper man selvsagt overnatting). 
Den siste setningen må du gjerne utdype? Hvordan i alle dager får du de som synes hele situasjonen er opphauset til å være hysteriske?

Skrevet

Ja! hvis man ikke bor i Oslo 🙈🙈

Anonymkode: 6f60a...271

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om noen ikke får lov (om det så bare er én, så dropper man selvsagt overnatting). 
Den siste setningen må du gjerne utdype? Hvordan i alle dager får du de som synes hele situasjonen er opphauset til å være hysteriske?

Fordi de tolker alt andre gjør som hysteri. På dette, og andre forum har man side opp og side ned med påstander om at alt omkring corona og tiltakene i den forbindelse er hysteri. Det gjøres litt narr av både myndigheter og de menneskene som er fornuftige/forsiktige og følger råd i denne situasjonen. Enhver anledning brukes liksom til å påpeke at andre er hysteriske. Og demostrere/fortelle hvor avslappet og normalt de selv lever. Jeg synes derfor de oppfører seg like hysteriske som de som de selv betegner som hysteriske. Vanskelig å forklare.

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de tolker alt andre gjør som hysteri. På dette, og andre forum har man side opp og side ned med påstander om at alt omkring corona og tiltakene i den forbindelse er hysteri. Det gjøres litt narr av både myndigheter og de menneskene som er fornuftige/forsiktige og følger råd i denne situasjonen. Enhver anledning brukes liksom til å påpeke at andre er hysteriske. Og demostrere/fortelle hvor avslappet og normalt de selv lever. Jeg synes derfor de oppfører seg like hysteriske som de som de selv betegner som hysteriske. Vanskelig å forklare.

For meg er de et velsignet avbrekk fra de som blindt følger alt regjeringen sier. Det må være lov å stille spørsmål til tiltakene som gjøres. Det må være lov å spørre om det var verdt å sende 400 000 ut i arbeidsledighet. Om du liker det eller ikke fører arbeidsledighet til dårligere helse. 

Og hysteriske er hvertfall det siste disse menneskene er.. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var ikke det litt tidlig å starte på flaska

Anonymkode: 94da6...dd0

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg er de et velsignet avbrekk fra de som blindt følger alt regjeringen sier. Det må være lov å stille spørsmål til tiltakene som gjøres. Det må være lov å spørre om det var verdt å sende 400 000 ut i arbeidsledighet. Om du liker det eller ikke fører arbeidsledighet til dårligere helse. 

Det er helt greit å spørre om det var verdt det og da er det greit å også se til Sverige som valgte en svev strategi. Det er ikke som om arbeidsledigheten ikke har økt der...

Anonymkode: 3d3f5...f4b

Skrevet

Men.. Alle feirer jo bursdager igjen? På mandag skal hele klassen samles, ja, holde én meters avstand. Men jeg ser jo det er vanskelig,og at det ikke blir gjort. 

Anonymkode: 08902...ce9

Skrevet

Nei det er ikke greit! 

Anonymkode: b47ab...cbd

Skrevet

Nei

Anonymkode: 20a5d...54b

Skrevet

Det heter fødselsdag på norsk. Av den enkle grunn at det var den dagen man ble født på.

Skrevet

Her lever vi helt som normalt. Masse overvnartting og bursdagsgjester. Null stress 

Anonymkode: ee7de...d72

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda. Men nå er det altså slik at så mange har blitt arbeidsledige. Hvorfor må man da risikere at de har gjort dette forgjeves. Ved å ikke følge rådene som er gitt, leve som vanlig osv? Er det virkelig verdt at corona igjen blusser opp, slik at flere mister liv, tap av arbeidsplasser var forgjeves osv. I stedet for å være forsiktige nå noen måneder, til vaksinen er på plass. Det har nesten hysterisk hvordan noen messer om at de lever som før, og at de som følger rådene er hysterikere.

Angående gebursdag,her har skolen gitt direktiver for hvordan dette kan feires. Trodde dette var felles for alle skoler. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her lever vi helt som normalt. Masse overvnartting og bursdagsgjester. Null stress 

Pandemien er ikke over! 

Anonymkode: b47ab...cbd

Skrevet

Ikke en eneste smitta her. Jobber hver dag med 25 barn i barnehagen tett i tett. Så da tolker jeg det som om alt er over . Vi er 30 stykker tett i tett hele dagen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...