Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Har vært avdelingssjef i seks måneder. Trives med oppgavene og med de ansatte på min avdeling. De er supre. Men sjefen over meg har ikke spurt en eneste gang hvordan det går, eller gitt med noen form for opplæring. Han mener tydeligvis at jeg skal finne ut av alt selv. Det går på et vis, men det er krevende og travelt. Jeg har ikke vært leder før. Er derfor usikker på om dette er vanlig. Må man regne med å finne ut av ting på egen hånd i en lederrolle? Anonymkode: 4ad5a...55f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har vært avdelingssjef i seks måneder. Trives med oppgavene og med de ansatte på min avdeling. De er supre. Men sjefen over meg har ikke spurt en eneste gang hvordan det går, eller gitt med noen form for opplæring. Han mener tydeligvis at jeg skal finne ut av alt selv. Det går på et vis, men det er krevende og travelt. Jeg har ikke vært leder før. Er derfor usikker på om dette er vanlig. Må man regne med å finne ut av ting på egen hånd i en lederrolle? Anonymkode: 4ad5a...55f Det gjorde jeg også.Forrige sjef sluttet uten at jeg fikk noe opplæring.Hoppa rett i det og man fant ut av ting, men klart hadde det spart meg enormt med tid om jeg fikk opplæring🙈 Det kommer nok til å gå fint med deg også, nå er du heldig som har en sjef over deg og det er lov å spørre hvis du lurer på noe😊Lykke til Anonymkode: 8aa72...9ff
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Takk for det! Usikker på om jeg er så heldig med han over. Får sjelden svar når jeg spør om noe. Han skal komme tilbake til meg, eller så svarer han ikke på e-post. Så jeg har egentlig gitt han opp. Må bare prøve å lære meg selv opp etter beste evne. Men som du sier, det hadde spart meg mye tid og bekymring og jeg kunne fått litt hjelp. Anonymkode: 4ad5a...55f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Takker man ja til en lederstilling, forventes det nok at man føler seg kvalifisert og klar nok for oppgaven. Jeg fikk heller ingen opplæring i stillingen min, men jeg valgte jo å søke på en lederstilling helt selv. Anonymkode: 9dc0c...f3c
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takker man ja til en lederstilling, forventes det nok at man føler seg kvalifisert og klar nok for oppgaven. Jeg fikk heller ingen opplæring i stillingen min, men jeg valgte jo å søke på en lederstilling helt selv. Anonymkode: 9dc0c...f3c Joda, men er det virkelig urimelig å forvente litt veiledning? Anonymkode: 4ad5a...55f
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Joda, men er det virkelig urimelig å forvente litt veiledning? Anonymkode: 4ad5a...55f Har du bedt om veiledning da? Sagt ifra at det er oppgaver du er usikker på eller kunne trengt litt veiledning i? Hvis ikke, kan jo ikke lederen din vite at du ønsker det. Han kunne selvfølgelig spurt om du trenger det, men når han ikke gjør det, må du jo be om det selv. Anonymkode: 9dc0c...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå