Gå til innhold

Hvordan trene en hund på passering av andre hunder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er min 4.hund og jeg har ikke hatt dette «problemet» tidligere. 
antakelig er det min egen feil pga mye sosialisering med andre hunder da han var liten men det har alltid fungert fint med mine tidligere hunder. 
 

Jeg har en terrier og han er 1 år. Han er nok litt usikker og absolutt ingen selvsikker hund selv om han er trygg og utforskende hjemme og elsker å være ute. Han er med på en hundegruppe hver uke og han elsker det. De er både løse og i bånd sammen (7-9 hunder sammen) og han går godt med alle og legger seg rett ned hvis noen hunder irettesetter han. 
fungerer med alle hunder når han får hilse. Men skal vi gå forbi andre hunder i bånd så høres han mannevond ut. Helt jævlig og ingenting fungerer. Har med godbiter og gir og prøver å få oppmerksomheten men nei. Holder jeg han derimot ikke igjen i båndet så han kan gå bort så er han forsiktig og søkende og glad. Men vi må kunne gå forbi hunder uten at han høres livsfarlig ut. 
 

vi går på kurs og lærer mye. Han er veldig flink men får ikke dreisen på det med hubdepassering. Vil tro det er pga usikkerhet siden jeg holder han i båndet og han ser på det som fare? 

han var en liten feig valp da vi fikk han.  Tisset ukontrollert da han så nye mennesker etc men nå er han trygg på andre og er en koseklump. Men dette med passering er et problem.  
 

noen tips? 

Anonymkode: f373e...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett serien på NRK som heter fra bølle til kompis? Mange bra tips der i hundedressur👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...