Gå til innhold

Ønsker meg et tredje barn, mannen vil ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har det slik? Har dere greid å ombestemme mannen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har greid å ombestemme meg selv og være fornøyd med to. Den som vil ha færrest må nødvendigvis få viljen sin.

Anonymkode: 3bb88...a58

Skrevet

Det heter ikke å ombestemme mannen, det heter å manipulere mannen. 

Anonymkode: 3dc5d...9e1

Skrevet

Ikke tving mannen din til å få et barn....

Anonymkode: 3e26e...7e9

Skrevet

Hvis mannen din ikke ønsker flere barn, bør du respektere dette hvis du ønsker å fortsette forholdet med han.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det heter ikke å ombestemme mannen, det heter å manipulere mannen. 

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke tving mannen din til å få et barn....

Anonymkode: 3e26e...7e9

Men mannen driver ikke manipulasjon eller tvang når han nekter HI et tredje barn?

Anonymkode: 0814b...e38

Skrevet

Du får snakke jevnlig med han om det, så kan det jo være du får han med på det etterhvert? 
Det var i grunnen likt hos oss også. Jeg la et 3. barn på is. Vi slo oss egentlig til ro med 2 barn, men enige om at vi kunne ta det opp igjen om noen år. Jeg hadde spiral (satt inn av gynekolog), så da skulle det være ganske så sikkert. Naturen spilte oss likevel et puss, jeg ble gravid!

Nå har vi tre barn, og ingen av oss angrer på det😉. Vi har ingen planer om et 4. barn😉

Anonymkode: 52614...bde

Skrevet

Min mann trengte lang betenkningstid. Den første tid var helt bestemt på at det ville han ikke, men han ombestemte og nå er barn nr 3, 8 år og triller pappaen rundt lillefingeren 😊

Anonymkode: c039d...71e

Skrevet

Helt likt hos oss. Eg ville ha tre han ville ha to. Vi stoppet på to

Eg hadde fått verdens verste samvittighet om eg hadde pressa gjennom et tredje barn og vi fekk et barn med ekstra utfordringer. For han handla det om alt det praktiske. Større bil, større hus, dyrare å reise på ferie. 

Anonymkode: 2e138...447

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men mannen driver ikke manipulasjon eller tvang når han nekter HI et tredje barn?

Ikke hvis han nekter henne å gi henne et barn, nei. Kun hvis han nekter henne å få et barn med noen andre. 

Er dette virkelig noen nyhet?

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei... Heller ikke hvis han ikke vil kjøpe et nytt hus, få en hund, flytte til Nairobi eller annet som hun virkelig ønsker som får enorme konsekvenser og som han aldri har bedt om. 

Anonymkode: 0d581...9ee

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har gitt henne 2 barn. Det burde vel holde? Hvorfor skal man ha så mange barn? Fordi mor savner småbarnsperioden? 

Anonymkode: a23d6...09a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har gitt henne 2 barn. Det burde vel holde? Hvorfor skal man ha så mange barn? Fordi mor savner småbarnsperioden? 

Anonymkode: a23d6...09a

Det problematiske her er jo at enkelte tror at det å nekte er det samme som tvang og manipulasjon.

Det blir som å sidestille det å si nei til sex, med det å voldta.

Da mangler man temmelig mye av det normale gangsynet. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Din kropp, ditt valg.

Ja, som kvinne er du nå i den unike posisjonen til å få flere barn uten noen manns samtykke.

Assistert befruktning gir deg en mulighet til å velge hvor mange barn du vil ha. Foreldreansvaret blir ditt alene og mannen holdes utenfor.

Han må akseptere at du får flere barn, og da det ikke er noen annen far med i bildet bør han heller ikke bli sjalu.

Anonymkode: 180f8...639

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, som kvinne er du nå i den unike posisjonen til å få flere barn uten noen manns samtykke.

Assistert befruktning gir deg en mulighet til å velge hvor mange barn du vil ha. Foreldreansvaret blir ditt alene og mannen holdes utenfor.

Han må akseptere at du får flere barn, og da det ikke er noen annen far med i bildet bør han heller ikke bli sjalu.

Anonymkode: 180f8...639

Ja det er sant. Jeg trenger ikke hans samtykke til flere barn. Sannsynligheten er nok stor for at han vil mislike dette valget.

Jeg skjønner dere som skriver at det burde holde med to barn for meg, siden det holder for han. Men da må jeg spørre dere: hvorfor må det holde med to, når en annen ønsker seg tre?

Samtidig har jeg et sterkt ønske om et tredje barn, på samme måte når noen har et barn og ønsker seg to...

Skrevet

Du får finne deg en ny mann, da. 

Anonymkode: 3c8cc...244

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis han nekter henne å gi henne et barn, nei. Kun hvis han nekter henne å få et barn med noen andre. 

Er dette virkelig noen nyhet?

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det problematiske her er jo at enkelte tror at det å nekte er det samme som tvang og manipulasjon.

Det blir som å sidestille det å si nei til sex, med det å voldta.

Da mangler man temmelig mye av det normale gangsynet. 

Så hvis en kvinne nekter å ha sex med mannen sin, for å få han til å gi seg etter en krangel, så er ikke det manipulasjon? Leit at dere ikke står frem med nick, slik at dere kunne forsvart den holdningen i fremtidige debatter, for det blir jo gjentatt her inne at å nekte mannen sex er manipulasjon.

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis en kvinne nekter å ha sex med mannen sin, for å få han til å gi seg etter en krangel, så er ikke det manipulasjon? Leit at dere ikke står frem med nick, slik at dere kunne forsvart den holdningen i fremtidige debatter, for det blir jo gjentatt her inne at å nekte mannen sex er manipulasjon.

Jeg har aldri deltatt i en slik diskusjon.

For meg er det en helt urealistisk situasjon. Er man sammen så har man sex. Unngår man sex, så blir det slutt. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri deltatt i en slik diskusjon.

For meg er det en helt urealistisk situasjon. Er man sammen så har man sex. Unngår man sex, så blir det slutt. 

For det er manipulasjon?

Skrevet

Vil han ikke så vil han ikke...

Du må tenke nøye gjennom hva som kan skje om du overtaler han og motvillig får han med på å lage et barn til, hva om det da blir tvillinger, eller om barnet får spesielle behov som hele familien må ta hensyn til. Det må være ønsket av begge med en ny graviditet, konsekvensene for familien blir for store om ting ikke går helt som det skal og du får hans bitterhet over å ha blitt "presset" til noen han egentlig ikke ville i tillegg.

Min mann ville ha bare to, jeg lot han vite at jeg var åpen for tre, men godtok to om det var det han ville. Det gikk vel 3 år også kom han og selv ønsket et barn til, så her ble det nesten fire år mellom nr to og tre. Hadde han ikke ombestemt seg helt av seg selv hadde det blitt med to barn, det var jeg helt innstilt på. Jeg ønsket ikke være "alene" om det om jeg fikk et barn med ekstra behov og han egentlig ikke ønsket det barnet, det hadde blitt for tungt.

Anonymkode: ca2e7...32c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han nekter henne ikke barn? Han vil ikke ha flere barn selv. Så da må jo hi enten godta det eller finne seg en som vil ha barn med henne. 

Anonymkode: 203a4...f99

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For det er manipulasjon?

Nei, det å gjøre det slutt er ikke manipulasjon. 

Og hvis man slutter å ha sex med meg, så vil jeg anse det som å gjøre det slutt. Om jeg velger å bli værende med en mann som ikke vil ha sex med meg, vil jeg si jeg er en dørmatte.

(Det samme mener jeg ikke om de som blir værende med en mann som bare vil ha to barn.)

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det å gjøre det slutt er ikke manipulasjon. 

Og hvis man slutter å ha sex med meg, så vil jeg anse det som å gjøre det slutt. Om jeg velger å bli værende med en mann som ikke vil ha sex med meg, vil jeg si jeg er en dørmatte.

(Det samme mener jeg ikke om de som blir værende med en mann som bare vil ha to barn.)

Så hvis mannen ikke vil ha sex med deg så er det slutt? Men hvis mannen ikke vil ha barn med deg er det ikke slutt?

Forklar oss logikken bak din tankegang.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis mannen ikke vil ha sex med deg så er det slutt? Men hvis mannen ikke vil ha barn med deg er det ikke slutt?

Forklar oss logikken bak din tankegang.

Jeg skrev ikke det i det hele tatt!

Jeg kan ikke forklare «min logikk» når den er bygget på din merkelige tolkning av det jeg sier.

Selvfølgelig ville jeg gjort det slutt med en mann som ikke ville hatt barn i det hele tatt, om jeg selv ønsket meg barn. Men etter å ha fått to barn så ville jeg ikke ha gått. 

Sex er noe som bør gjelde hele forholdet. Men det å få flere barn er ikke noe som kan eller bør vare i alle år. Der må man være enig. Og hvis den ene ønsker å gi seg, så må den andre finne seg i det, eller bryte opp forholdet og satse på å finne en annen mann/kvinne, noe jeg synes er svært umodent gjort overfor barna. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...