Gå til innhold

Har vi blitt late?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ute å går tur og ser folk suse forbi på hoverboard, elektrisk sparkesykkel og elektrisk sykkel. Mange av disse er ungdommer. Har vi blitt late? 

Anonymkode: 91f5e...6a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

Anonymkode: b2b43...72d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja!

Anonymkode: b2b43...72d

Men her bør foreldrene gjøre noe. Trenger ikke å kjøpe f eks elektrisk sparkesykkel selv om ungene har lyst på. 

Min 13 åring har lyst på, men han fikk ny sykkel i fjor og den får han bruke. Gratis trening er det 😃

Skrevet

Ja, uten tvil. Og når de ikke er ute på de elektriske fremkomstmidlene sine, så sitter de klistret til pc eller andre nettalternativer inne

Anonymkode: 9ec31...63a

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, uten tvil. Og når de ikke er ute på de elektriske fremkomstmidlene sine, så sitter de klistret til pc eller andre nettalternativer inne

Anonymkode: 9ec31...63a

Snakk for deg selv. Her er det lite elektriske fremkomstmidler. Elsykler har jeg bare sett voksne bruke. Ungene her i strøket har sykkel og bein. 

Anonymkode: 1e3cf...b7d

Skrevet

Ja. Og barn og unge blir stadig fetere. Voksne òg, for så vidt. 

Anonymkode: 62988...0e8

Skrevet

Ja, men voksne mer enn barn og ungdom. 

Anonymkode: cd8b4...2e5

Skrevet

Ja vi foreldre har nok gjort våre barn og ungdommer late, ved å kjøpe dette til dem.

Anonymkode: 1e2bd...958

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ute å går tur og ser folk suse forbi på hoverboard, elektrisk sparkesykkel og elektrisk sykkel. Mange av disse er ungdommer. Har vi blitt late? 

Denne skjønte jeg ikke, du mener du er lat fordi du går tur i stedet for å kjøre hoverboard? Det kommer vel an på hva ellers du gjør.

Anonymkode: 892ba...21d

Skrevet

Hvorfor tror du vi ser så ekstremt mye mer overvektige mennesker?? 
Da jeg var barn (90-tallet) var det nesten ingen overvektige. De fleste var tynne, det som i dag blir sett på tynt. Skulle ikke mye til før man var «feit» da. Noen få var det og vi fikk høre av foreldre at vi aldri skulle kalle noen feite. 

Nå har jeg en søster på 11, hun er ofte med venninner. De har former som voksne. De har rumpe, lår og mage. Nå er det å være tynn som er sjeldent. Eller....det som nå er sett på som tynt da. 

Skal aldri kjøpe meg elsykkel, sparkesykkel og de greiene. Så lettvint å bare ta på skoa og gå/løpe til butikken! Det enkle er ofte det beste?

Anonymkode: b9410...945

Skrevet

Blitt det? Vi kan ikke bli noe vi allerede er.

Når jeg var ungdom, på slutten av 90-tallet, gikk jeg mye. Jeg syntes ikke 4-5 kilometer var langt å gå. Men det syntes de andre på min alder. Ikke bare det, men bare 2 kilometer var så langt at mange andre ungdommer ringte etter foreldre for å bli kjørt.

Anonymkode: 722f7...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...