Gå til innhold

Baksnakking, ingen venner på u-skolen, hva med vgs??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår datter blir frosset ut, hun ønsker ikke gå på vgs sammen med folk fra vår skole. 

Derfor selger vi huset og flytter til nabokommunen....

 

 

Anonymkode: fb9aa...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vond lesning😔

Det blir tatt kraftig tak i mobbing i de fleste tilfeller på grunnskolen i dag. Særlig barneskolen. Og i de store mobbesakene i dag, er det mobberne som må bytte skole. Ikke mobbeofrene. Men i noen tilfeller ønsker mobbeofrene selv å flykte fra det vonde og starte på nytt.
 

Å selge huset og flytte ut av kommunen for ny start etter så mange år med utfrysing tror jeg kan være en bra ting. Som hun sier. Slippe å forholde seg til mobberne/‘klassekamerater som har frøset henne ut.

Ønsker dere lykke til med en ny start❤️

Anonymkode: 32d16...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGs kommer til å bli noe helt annet og mye bedre. Det er lettere å finne likesinnede, blant annet. De fleste får der bedre der enn på ungdomsskolen 

Anonymkode: c95aa...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sikkert tenkt nøye gjennom dette. 

Vi hadde samme situasjon. Ingen venner hverken på barne eller ungdomsskolen. 

Videregående ble en ny verden, vi har fått en «ny» sønn. Karakterene har gått til værs, trivselen er bedre, lite fravær og generelt en gladere unge. 

Vi måtte ikke flytte da, stor skole med mange linjer. Har kun en person fra ungdomsskolen i den nye klassen. 

Anonymkode: aec5e...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en ny verden for vår eldste sønn. Han ble ikke direkte mobbet, men passet heller ikke inn på ungdomsskolen. På VGS fikk han mange venner og stortrives!

Anonymkode: 76b33...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg valgte en vgs der det gikk kun 3 stk Fra min ungdomsskole.  Ikke pga mobbing, kun fordi jeg trengte å starte på nytt og bli kjent med andre.

Anonymkode: c4379...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som din datter på ungdomsskolen. VGS ble helt annerledes. Jeg fikk gode venner som fortsatt er mine gode venner mer enn 30 år senere.

Jeg krysser fingrene for at det samme vil skje for din datter🤞🏻

Anonymkode: 6ed6d...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vgs et stykke hjemmefra av samme grunn. Men alle andre som gikk der var fra den byen hvor skolen lå og kjente hverandre fra før. Jeg fikk aldri noen venner der. Det var ingen mobbing eller aktiv utfrysning, de hadde bare nok med de vennene de hadde fra før.

Jeg fikk venner på universitetet da, og har fått flere senere. :)

Anonymkode: 5504d...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor selge huset? Hun kan jo bare ta buss til en annen skole?

Anonymkode: ef915...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte privatskole, og min datter fikk mange nye venner, og det ble en ny verden for henne. 

Anonymkode: 4a003...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor selge huset? Hun kan jo bare ta buss til en annen skole?

Anonymkode: ef915...eec

Nye regler fra i år, ungdommene får ekstrapoeng på nærskolen, så søker du en skole som ligger lenger bort får du færre poeng enn de lokale i konkurransen om plassen på de mest populære linjene. 

Anonymkode: a9b45...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

VGs kommer til å bli noe helt annet og mye bedre. Det er lettere å finne likesinnede, blant annet. De fleste får der bedre der enn på ungdomsskolen 

Anonymkode: c95aa...dd2

Enig.

Anonymkode: f09a1...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok

Anonymkode: bfc1a...acb

Hvis man ikke har noe å si er det klokest å holde munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...