Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Dere med litt eldre jenter. Når begynte deres jenter å får større brystvorter, og når fikk de mensen for første gang? Ser at lille jentungen min på 8 år har fått større brystvorter og syns det er så fryktelig tidlig. Når startet deres? Anonymkode: dcfa5...c82
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 Jeg har to jenter på 11 og 13 år. Eldste har fått litt pupper/knopper og hår under armene, mellom bena osv, men ingen mens enda. Hun er senere enn mange av venninnene sine, flere av dem har hatt mensen et par år alt, bruker bh og ser ut som små damer Yngste har såvidt begynt knoppe seg. Jeg ser ikke antydning enda, men jeg har jo ikke sett så nøye. Men hun ba om å få topper under genseren for et par måneder siden, for det føltes sårt og genseren gnisset mot puppene liksom. 8 år er litt tidlig, men ikke unormalt tidlig, det går vel under normalen selv om hun trekker smittet ned. Det tar tid da, fra de begynner kjenne noe og det er en kribling/sårhet til det faktisk blir pupper. Anonymkode: 2f35b...fbc
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 Jeg fikk selv mens som 10åring,og begynte da "utviklingen" når jeg var ca 8-9 Anonymkode: 7f542...a00
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 Begge var vel rundt 9år når brystene begynte å endre seg. Begge hadde mensen når de var 13år, men aner ikke helt når de fikk den. De fikk vite i god tid hva det var, hvor vi har ulike ting og bare å spørre om det var noe. Jeg fikk mensen som 11åring, så ga de tidlig info slik at de viste hva som kom. Jeg fikk denne infoen etter jeg hadde hatt mensen. Jeg viste jo litt, men var helt greit med en storesøster som jeg kunne ta ting ifra. Anonymkode: df43d...adf
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Min datter blir snart 11 år. Hun begynte med litt vekst av brystene for 1,5 år siden, men bare bitte litt. Nå siste par månedene har det plutselig blitt litt mer og hun har synlig antydning til bryster når hun går med ettersittende klær. Hun har ikke fått mensen enda. Anonymkode: cd357...eaa
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Min eldste begynner såvidt å få litt brystutvikling nå, hun fyller snart 13, men ser at mange i klassen hennes har kommet lenger. Mulig 8 år er litt tidlig, men det er jo veldig individuelt. Du kan jo snakke med legen eller helsestasjon om du tenker hun kommer for tidlig i puberteten. Anonymkode: f03c9...341
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Min datter blir 13 år i sommeren og begynte vel å få litt hår nedentil for nesten et år siden og begynte å få pupper på samme tid. Mensen fikk hun for noen mnd siden Anonymkode: 679af...e9b
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Min trettenåring sa at det gjorde vondt bak brystvortene da hun var ni, men det kom ikke synlige bryster før hun var 11 (bittesmå). Hun fikk mensen da hun var tolv og hår her og der omtrent samtidig. Selv om det er begynnende brystutvikling hos jenta di nå, kan det fint gå et par år før det skjer særlig mye mer. Jenter kommer i puberteten et helt år tidligere nå enn for bare femten år siden. I Danmark hvor jeg bor, skal man oppsøke lege hvis det er tegn på pubertet før barnet har fylt åtte, hvis ikke regnes det som normalt. Ingen vet hvorfor det starter tidligere. Anonymkode: cff76...53c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2020 #9 Skrevet 13. juni 2020 Har 2 jenter her, begge fikk pupper da de var rundt 9-10, hår kom vel nesten året etter, mensen rundt 12. 8 er tidlig men tror ikke det er helt unormalt lengre, de kommer tidligere nå enn før. Anonymkode: 8824a...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå