Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #1 Skrevet 5. juni 2020 Men begynner jeg å snakke om noe blir jeg avbrutt, for da skal den andre fortelle om sin opplevelse rundt det..er greit det, men føler aldri at noen hører på meg. Dette gjelder de aller fleste, venninner, kollegaer (ikke familien da). Jeg er ikke den personen som brauter meg frem eller har "spisse albuer", så blir gjerne lyttende. Og det er helt greit, liker å lytte og støtte, men lyser det igjennom meg som person at jeg kan bare avbrytes siden de gjør det? Tar ordet fra munnen min osv..blir til at jeg ikke gidder å si noe og blir stille og lyttende. Føler meg litt dum til tider, f.eks på jobb, forsøker å si noe om en sak vi snakker om, plutselig midt i min setning så hoppes det over til et nytt tema. Får ikke sagt mitt ferdig. Flere som har det sånn? Anonymkode: 78e27...a1f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #2 Skrevet 5. juni 2020 Hadde det delvis slik. Jeg begynte å si fra - "nå må du vente, jeg var ikke ferdig, du avbrøt meg, det jeg sa var...". De som var aller verst slik, de kuttet jeg ut etterhvert, fant ut at det ble for ensidig, de hørte aldri etter, de kom til meg når de ønsket noe, trengte hjelp eller støtte, men ikke ellers. Sier man fra så får man som regel mer respekt også, oppdaget jeg. Så bli flinkere til å si fra og sette grenser. Anonymkode: 7e410...e1b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #3 Skrevet 5. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde det delvis slik. Jeg begynte å si fra - "nå må du vente, jeg var ikke ferdig, du avbrøt meg, det jeg sa var...". De som var aller verst slik, de kuttet jeg ut etterhvert, fant ut at det ble for ensidig, de hørte aldri etter, de kom til meg når de ønsket noe, trengte hjelp eller støtte, men ikke ellers. Sier man fra så får man som regel mer respekt også, oppdaget jeg. Så bli flinkere til å si fra og sette grenser. Anonymkode: 7e410...e1b Takk for svar. Er ikke den som er så flink til å si ifra heller dessverre, lar det bare gå og tenker at det ikke er så interessant det jeg sier. Så bra at du klarte å si ifra, vil det jeg og, men.. Men skal ha at jeg er flink til å lytte da😅 Hi Anonymkode: 78e27...a1f
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #4 Skrevet 5. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Er ikke den som er så flink til å si ifra heller dessverre, lar det bare gå og tenker at det ikke er så interessant det jeg sier. Så bra at du klarte å si ifra, vil det jeg og, men.. Men skal ha at jeg er flink til å lytte da😅 Hi Anonymkode: 78e27...a1f Jeg var som deg. Jeg fant ut at jeg måtte jobbe med mitt eget selvbilde og egen selvtillit, for jeg lot meg overkjøre. De første gangene føltes det veldig ubehagelig å si fra, men folk flest tar det helt greit. Mange sier jo "åh, beklager, fortsett, du", når man sier fra. Og de som reagerer er ofte de som det uansett er greit å distansere seg noenlunde fra. Jeg er fremdeles en god lytter Forskjellen er at jeg ikke lar meg utnytte og tråkke på og forbigås. Da blir faktisk relasjonene sunnere også. Og jeg har det bedre, fordi jeg ikke føler meg mindre verdt. Så begynn å øve deg Anonymkode: 7e410...e1b
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2020 #5 Skrevet 5. juni 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg var som deg. Jeg fant ut at jeg måtte jobbe med mitt eget selvbilde og egen selvtillit, for jeg lot meg overkjøre. De første gangene føltes det veldig ubehagelig å si fra, men folk flest tar det helt greit. Mange sier jo "åh, beklager, fortsett, du", når man sier fra. Og de som reagerer er ofte de som det uansett er greit å distansere seg noenlunde fra. Jeg er fremdeles en god lytter Forskjellen er at jeg ikke lar meg utnytte og tråkke på og forbigås. Da blir faktisk relasjonene sunnere også. Og jeg har det bedre, fordi jeg ikke føler meg mindre verdt. Så begynn å øve deg Anonymkode: 7e410...e1b Takk for svar😊 Ja, lar meg jo overkjøre på en måte, avbryter jo bare når noen begynner å snakke mens jeg snakker. Alt sånt er jo ubehagelig..hehe..må jobbe litt med meg selv ja. Hi Anonymkode: 78e27...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå