Gå til innhold

Hva synes du om guttenavnet Jay?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 19.6.2020 den 12.05, Anonym bruker skrev:

Jo, det er det. Ikke for alle, akkurat som en del amerikanere navngir ungene på samme måte som katten eller hunden. Men hvor mange Hasse heter Hasse i folkeregisteret for eksempel? 

Anonymkode: 72f3c...fe4

"Det er 81 menn som har Hasse som første fornavn" - SSB

Anonymkode: 8ad5f...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Det er 81 menn som har Hasse som første fornavn" - SSB

Anonymkode: 8ad5f...508

Nettopp!

Det forteller at de fleste som er foreldre til en Hasse har gitt barnet et skikkelig navn. Jeg vet ikke om en eneste Hasse som ikke heter Hans, evt. et dobbeltnavn med Hans som første.

Anonymkode: 72f3c...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp!

Det forteller at de fleste som er foreldre til en Hasse har gitt barnet et skikkelig navn. Jeg vet ikke om en eneste Hasse som ikke heter Hans, evt. et dobbeltnavn med Hans som første.

Anonymkode: 72f3c...fe4

Det er ikke samme navn da.

Anonymkode: 8ad5f...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 15.32, Anonym bruker skrev:

Fint?

Anonymkode: e8a1f...206

Jeg skjønner at jeg skal uttale det som på engelsk, men synes ikke det passer på et norsk barn som bor i Norge. Selv liker jeg så godt navnet Elijah, men jeg ser at dette ikke fungerer på norsk i det hele tatt. Håper dere ombestemmer dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dere er unge foreldre, med lav/ ingen utdannelse, røykere og wonderbaum i bilruten

Harry! 

Anonymkode: 9f129...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2020 den 9.45, Anonym bruker skrev:

Tipper dere er unge foreldre, med lav/ ingen utdannelse, røykere og wonderbaum i bilruten

Harry! 

Anonymkode: 9f129...c2d

Du er patatisk og tipper at du sitter uten mann og barn og det er ingen som liker deg! Men regner med at du bare er tøff i tryne på et anonymforum og er falsk som bare det oppi tryne på folk. Og så tipper jeg på at om du noengang får barn så er det bare aktuelt med navn slik som Per, Ola og Kari! 

Anonymkode: 97432...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.6.2020 den 9.45, Anonym bruker skrev:

Tipper dere er unge foreldre, med lav/ ingen utdannelse, røykere og wonderbaum i bilruten

Harry! 

Anonymkode: 9f129...c2d

Du er dårlig til å gjette

Hi

Anonymkode: e8a1f...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en av dere er engelsk eller amerikansk, er det ok. Men om dere begge er norske, synes jeg det er utrolig teit å gi barnet et navn som uttales på en ikke-norsk måte. 

Anonymkode: 3bbb0...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 19.15, Anonym bruker skrev:

Du er patatisk og tipper at du sitter uten mann og barn og det er ingen som liker deg! Men regner med at du bare er tøff i tryne på et anonymforum og er falsk som bare det oppi tryne på folk. Og så tipper jeg på at om du noengang får barn så er det bare aktuelt med navn slik som Per, Ola og Kari! 

Anonymkode: 97432...56b

Jeg har barn, og de heter i hvert fall ikke Jay 😅 Heller ikke Per, Ola eller Kari. 
 

Både mann, barn, hus og annet på plass, og et ganske fungerende nettverk. At belastede navn, og enkelte typer navn, følger belastede målgrupper er stadfestet ved forskning og statistikk. Å kalle barnet for Jay, er i den kategorien

Anonymkode: 9f129...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 21.48, Anonym bruker skrev:

Du er dårlig til å gjette

Hi

Anonymkode: e8a1f...206

Neppe🤣

Anonymkode: 9f129...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...