Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på bygda. Lenge har jeg tenkt på å grave ut noe på tomten min og hørte litt rundt. Tok kontakt med en lokal fyr på Fb og diskuterte litt frem og tilbake. Først da han kom og så på det kjente jeg ham igjen. Han er far til en i min sønns klasse. Han ville gjerne gjøre gravejobben. Han kom med en pris som var mye høyere enn jeg har å bruke på det. Det svarte jeg høflig. Da senket han prisen betraktelig. Vi ble så enige om pris og alt virket greit. Nå har han brukt utrolig lang tid og er ennå ikke ferdig. Underveis sa han at dette er større enn han trodde og at litt mer betaling hadde vært fint. Dumme meg sa ja til mer betaling. Her om dagen var jeg borte og han hadde sagt til mannen min at det måtte bli sånn og slik. Det var ikke det jeg ba om i utgangspunktet. Jeg skjønner jo at dette var en mye større jobb enn han trodde. 

Så kom en kamerat innom i går og sperret øynene opp. Han mente at utstyret han bruker er alt for lite og at det er derfor det tar evigheter og ikke blir som ønsket. Kameraten min har selvsagt en bekjent som har rette utstyret og ville gjort dette mye raskere og billigere. Jeg kvinnet meg opp og skrev til han som graver at en kompis hadde vært innom og mente vi måtte bruke annet utstyr og at jeg skulle undersøke litt rundt. Han svarte at det blir nok betraktelig dyrere og mente at det utstyret ikke vil få plass der det graves. Dessuten mente han at det blir tilfredsstillende. Så har jeg ikke hørt noe mer og han har ikke vært her i dag. 

Jeg er såå lei og samtidig vil jeg holde en god tone. Helst vil jeg få en annen til å komme å gjøre det ferdig, men det begynner å bli skikkelig dyrt. Æææææsj! Føler meg dum, me må jo ta grep. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 3d6cb...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...