Gå til innhold

Foreldrene mine flytter fra hverandre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er 19 og bor med foreldrene mine, Men nå ble det et stor krangel mellom meg og far, og faren og moren min.. Så han skal flytte. Jeg tjeners mest nå, siden faren min skal flytte, moren min tjener veldig lite så føler det blir litt dyrt for meg.. Spesielt da moren min gir penger til familien våres i hjemmelandet og gir søsteren min penger av og til.. Så det blir jeg som må betale for leiligheten, lys regning og internett jeg får i totalt 18.000 i måneden og hus regningen er opptil 11.000 i måneden😅 Kan man få hjelp av nav eller eventuelt få hjelp med å finne en ny leilighet? da mener jeg og leie en. 

Anonymkode: 6c054...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor flytter du ikke selv? 

Anonymkode: 3035b...ea5

Moren min har ikke råd.. 

Anonymkode: 6c054...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Moren min har ikke råd.. 

Anonymkode: 6c054...821

Hun får finne seg et billigere sted å bo, og samtidig ta kontakt med NAV for å finne ut hva hun skal gjøre nå. 

Du er voksen, og kan finne deg en egen plass å bo. 

Anonymkode: 9a391...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre ble skilt da jeg var 20, og jeg flyttet ut 

Mamma fant seg en hybel hvor hun og lillesøsteren min bodde, jeg fant en hybel og pappa beholdt huset og lillebror. 

Om de skal skilles og ingen av dem har råd til å sitte igjen med leiligheten må begge flytte, sånn er det jo bare. Greit for deg å benytte muligheten til å flytte ut så trenger ikke mammaen din så stor plass heller

 

Anonymkode: 6e52b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke mene at nav skal hjelpe, så moren din kan fortsette å sende penger til familien?

Anonymkode: b7ea2...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lys regning? Har du beregnet våt regningen også?

Anonymkode: c418a...8e3

Siden du tydeligvis har litt tungt for det, hun mente selvfølgelig strøm.

Anonymkode: 2d81c...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig leit de velger å skilles hi, mengder er ikke er ditt ansvar og hjelpe din familie nå.

du er voksen og dette er en fin mulighet foe deg å flytte inn i en hyper eller et kollektiv det har du råd til med 18k i mnd.

ska du utdanne deg? Det anbefaler jeg da får du studielån og mange muligheter i fremtiden. Når du er etablert i trygg god jobb om noen år vil du kunne bidra litt til din familie om du selv ønsker deg.

moren din må selv ta tak og stille på nav. Jobber hun? Hun vil få hjelp og råd der. Mulig hun kannfå bostøtte eller hjelp til sosial bolig om det er veldig dårlig stilt økonomisk. Om hun sliter med språket kan du bli med som tolk/oversetter.

skjønner hun og du og ja dere alle vil sende penger til familie som sliter i hjemlandet, men nå må dere selv komme ovenpå først.

jobber faren din? Har du søsken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...