Gå til innhold

Plausibel unnskyldning for å ikke drikke alkohol


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal  i 40-års lag med mine nærmeste venninner fredag-søndag. De vet jeg egentlig drikker vin i takt med resten. En stund siden forrige gang vi var sammen på den måten og siden da har jeg holdt på med IVF (prøverør) i ett år. Jeg er nå mellom egginnsett og mensen, dvs jeg kan ikke sjekke om jeg er gravid enda, det blir synlig på test først om en god uke. Siden dette tar på og tar tid ønsker jeg ikke å eliminere sjansene ved å drikke særlige mengder alkohol. Jeg ønsker heller ikke å fortelle dem om prosjektet vårt, jeg har to barn fra før og ingen ville gjettet at vi strever og betaler i dyre dommer for å få nr 3 i havn. Så: Hva kan jeg unnskylde prippen alkoholkonsumering med, som ikke er avslørende? Teit å si jeg er småsjuk i disse koronatider, da burde jeg jo ikke vært med på feiringen:-)

Anonymkode: 23dad...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører

Jeg vil ikke ha

Jeg håper på å bli gravid

Jeg har ikke lyst på

Jeg drikker medbrakt

Anonymkode: 559e0...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kjører

Jeg vil ikke ha

Jeg håper på å bli gravid

Jeg har ikke lyst på

Jeg drikker medbrakt

Anonymkode: 559e0...b7c

Sant, sant. Er overnatting i i to netter, så bilen kan jeg ikke bruke som unnskyldning. Og denne ønskede graviditeten ønsker jeg heller ikke å dele. "Vil ikke ha" er selvsagt en innertier, dog etterfulgt av "festbrems"-tanker hos flere ser jeg for meg. Lurte på om noen har et magisk forslag som redder meg ut av diverse overnevnte. Men skjønner det nok ikke funker sånn:-)

Anonymkode: 23dad...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika kur for ett eller annet som ikke er smittsomt

Anonymkode: e76ae...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du blir så fort fyllesjuk med aldere, og ønsker å være i form dagen etter, og når du i utgangspunktet ikke drakk så mye så savner du det heller ikke

Anonymkode: 0a66d...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Antibiotika kur for ett eller annet som ikke er smittsomt

Anonymkode: e76ae...733

Man kan fint drikke selv om man tar antibiotika

Anonymkode: 0a66d...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare si at du blir så fort fyllesjuk med aldere, og ønsker å være i form dagen etter, og når du i utgangspunktet ikke drakk så mye så savner du det heller ikke

Anonymkode: 0a66d...717

Dette. Eller at du må passe mer på kalori-inntaket med alderen, og foretrekker å la være å drikke for å kunne spise desto mer. 

Anonymkode: deeee...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si noe som helst. Bare sitt med et glass i hånden og lat som om du nipper til det. Ta det med deg rundt, hell ut litt i vasken på toalettet f.eks. og ikke lag noe nummer ut av det. Jeg legger sjeldent merke til hva og hvor mye andre drikker, men om noen begynner med lange forklaringer på hvorfor ikke er det lettere å tenke sitt.

Anonymkode: b0774...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som jeg synes fungerer er å allierere seg med en venn eller bartender om å få alkoholfritt. 

Eller nippe til glass (uten å drikke). Dette fungerer best hvis du har en partner som kan drikke for to i smug 😉

Å skylde på antibiotika er som å vifte med graviditetstest 

Anonymkode: c2366...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ikke si noen ting, lat som du drikker og pass på å bære på glasset når du beveger deg rundt så kan du tømme ut innholdet i vasken, doen, busken osv underveis. 

Anonymkode: ce7e2...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antibiotika kur for ett eller annet som ikke er smittsomt

Anonymkode: e76ae...733

Det er verdens dårligste unnskyldning

Anonymkode: c99bd...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det beste er å ikke si noen ting, lat som du drikker og pass på å bære på glasset når du beveger deg rundt så kan du tømme ut innholdet i vasken, doen, busken osv underveis. 

Anonymkode: ce7e2...ac7

Dette ville jeg og gjort. Jo mer de andre drikker hi, jo mindre legger de merke til at du ikke drikker

Anonymkode: c99bd...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta et glass og nipp. Hell ut når du kan, eller sett det fra deg fullt et sted. 
Ingen legger merke til det. Ellers synes jeg det er tålelig å skjule at man ikke drikker. Hadde vurdert å kvitte meg med venner som kaller meg festbrems for slikt. 

Anonymkode: 9a0a9...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde vurdert å kvitte meg med venner som kaller meg festbrems for slikt. 

Anonymkode: 9a0a9...4bd

Ja, der har man det egentlige problemet. 

Anonymkode: 81619...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sliten og tror ikke det er lurt å drikke noe særlig nå. 

Eller som andre forslår, ha et glass som du nipper til avogtil. 

Anonymkode: 40b95...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke si at du er utfordret til en hvit måned? eller noe, at du nærmer deg slutten og ikke vil gi deg, tape veddemål osv...

Anonymkode: 3093a...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp alkoholfri vin og si du har vært mye plaget med hodepine etter å ha drukket vin og derfor kun vil drikke den du selv har med fordi du vet at du ikke får hodepine av den

Anonymkode: ac0e8...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke si at du er utfordret til en hvit måned? eller noe, at du nærmer deg slutten og ikke vil gi deg, tape veddemål osv...

Anonymkode: 3093a...7ce

På en venninnetur? Da vikler du deg inn i et hav av løgner altså, for da blir det jo naturlig å spørre hvem som har utfordret, hvorfor, har den personen også hvit måned osv osv 

Nei, lat som du drikker litt og et det noen som pusher på å drikke mer så skyld på at du er litt sliten og da lett får hodepine om du tar den helt ut så du er litt forsiktig. 

Anonymkode: ce7e2...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan fint drikke selv om man tar antibiotika

Anonymkode: 0a66d...717

Ikke om man tar Flagyl. Jeg fikk det mot tannrotbetennelse en gang og på den sto det at man kunne få en anstabuseffekt av den. 

Ellers er halsbrann en plausibel unnskyldning, eller hva med å mikse drinker, f.eks Bellini og så lage dine egne veldig, veldig tynne eller med Bris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylte på at jeg hadde hatt hodeverk fra morgenen av en gang i lignende anledning. Ville heller holde ut kvelden med å holde hodeverken vekke med paracet enn å døyve den i alkohol. svelgte et par tabletter ved bordet. Nippet til et glass vin i tillegg, men drakk mest vann/andre ting som ble tilbudt. De andre gikk fem på, og ingen mistenkte graviditet 😁

Anonymkode: fdd7e...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare si at du er usikker på om du kan være gravid og ikke vil ta noen sjanser, uten å si noe om prøving eller ivf?

Anonymkode: d3080...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at man må ha en unnskyldning for å ikke drikke sammen med venner. Jeg drikker når jeg har lyst og lar vær når jeg ikke har lyst. Samme gjelder vennene mine.  Ingen som blir mistenkt for å være gravide selv om de er edru på fest! Er helt innafor og trenger ingen forklaring å holde seg til brus en kveld/helg. 

Anonymkode: 59d5a...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...