Gå til innhold

Dere med keisersnitt på førstemann. Se hit


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første fødsel endte i akutt keisersnitt etter 2 døgn... 🥴 kom aldri enn til 4 cm. Var 4 da jeg ble sendt på fødestua og 4 da jeg ble sendt til ks to døgn senere. 
 

ønsker å føde vanlig med Nr to nå... men... hvordan er det å føde Nr to når Nr en ble ks? Kroppen min er jo førstegangsfødende.

Hvor lang tid varte fødselen? Noen begrensninger man får ifht såret? Hørt det kan revne... 😟

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hadde jeg haste ks med nr.2 så kanskje ikke riktig at jeg svarer, men..nr.1 kom vaginalt. Og nr.3 kom vaginalt. De var veldig obs på ks arret innvendig, de var litt bekymret for at det skulle revne da jeg hadde så intense smerter og riene kom alt for hyppig, men grunnen var at det gikk litt for fort, fra 5 cm og til ungen var ute gikk det 25 min. De gjorde i stand til å sette veneflon osv i tilfelle noe skulle gå galt, rakk ikke det da. 

Jeg tror at siden kroppen din har vært igjennom det før så blir du ikke førstegangs på en måte, den gjorde jo litt arbeid før det ble tatt ks med åpning og rier.

Anonymkode: 318dd...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt KS med første pga seteleie, så det er kanskje litt annerledes. 

Men fødsel med nr to gikk helt greit, ikke noen komplikasjoner. Jeg ble bittelitt sydd (de kalte det pyntesting), men hadde ingen problemer med arret fra KS. 

Jeg fikk et sånt arr i trusekanten, mener at noen som tar KS får arr på langs - vet ikke hva du har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde keisersnitt på førstemann, kom til fem cm åpning, og så var det stopp. Med nummer to så gikk vannet i femtiden på morgenen, fødte åtte timer senere.  Hadde epidural og drypp, og jordmødrene fulgte nøye med åpning og fremdrift. Jeg følte meg i gode hender  ihvertfall. 

Anonymkode: 0dbdf...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er ikke helt førstegangs selv om du er det på en måte. Kroppen har liksom fått kjørt seg litt allerede, så den er ikke helt nybegynner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme historie på førstemann som deg. Lang fødsel som endre i hasteks. 
Med nr to ble jeg igangsatt, og fødselen varte i fire døgn. At hun kom ut vaginalt gikk utelukkende på vilje de siste timene - kroppen min og riene gjorde nesten ingenting. Det var hakket før hasteks med nr to også, men endte i sugekopp. Jeg blødde altfor mye, 1,3 liter, og var slapp i to måneder etterpå. 
Da jeg ble gravid med nr tre, insisterte jeg på planlagt ks, og det var en drømmefødsel sammenlignet med de to forrige. 

Anonymkode: 071a5...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja med første, igangsatt vaginal med andre. Gikk helt problemfritt og i følge jm var det en perfekt fødsel. Om de var bekymret og holdt ekstra øye med arret så merket ikke jeg noe til det iallfall. Var 2 år og 3 mnd imellom.

Anonymkode: df4e7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå hadde jeg haste ks med nr.2 så kanskje ikke riktig at jeg svarer, men..nr.1 kom vaginalt. Og nr.3 kom vaginalt. De var veldig obs på ks arret innvendig, de var litt bekymret for at det skulle revne da jeg hadde så intense smerter og riene kom alt for hyppig, men grunnen var at det gikk litt for fort, fra 5 cm og til ungen var ute gikk det 25 min. De gjorde i stand til å sette veneflon osv i tilfelle noe skulle gå galt, rakk ikke det da. 

Jeg tror at siden kroppen din har vært igjennom det før så blir du ikke førstegangs på en måte, den gjorde jo litt arbeid før det ble tatt ks med åpning og rier.

Anonymkode: 318dd...fb2

Håper det 🥴 ble igangsatt onsdag kveld. Ks fredag kl 22.00. Men syntes 4 cm var så lite. 

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

Jeg hadde planlagt KS med første pga seteleie, så det er kanskje litt annerledes. 

Men fødsel med nr to gikk helt greit, ikke noen komplikasjoner. Jeg ble bittelitt sydd (de kalte det pyntesting), men hadde ingen problemer med arret fra KS. 

Jeg fikk et sånt arr i trusekanten, mener at noen som tar KS får arr på langs - vet ikke hva du har? 

Har i trusekanten jeg og.   Satser på en kortere fødsel via hovedinngangen med denne babyen 😜

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har samme historie på førstemann som deg. Lang fødsel som endre i hasteks. 
Med nr to ble jeg igangsatt, og fødselen varte i fire døgn. At hun kom ut vaginalt gikk utelukkende på vilje de siste timene - kroppen min og riene gjorde nesten ingenting. Det var hakket før hasteks med nr to også, men endte i sugekopp. Jeg blødde altfor mye, 1,3 liter, og var slapp i to måneder etterpå. 
Da jeg ble gravid med nr tre, insisterte jeg på planlagt ks, og det var en drømmefødsel sammenlignet med de to forrige. 

Anonymkode: 071a5...d2e

Satte de ingen grense for hvor lenge du fikk være i fødsel før det ble bytt ks? Min største frykt er vel å eventuelt gå to døgn igjen 😳

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja med første, igangsatt vaginal med andre. Gikk helt problemfritt og i følge jm var det en perfekt fødsel. Om de var bekymret og holdt ekstra øye med arret så merket ikke jeg noe til det iallfall. Var 2 år og 3 mnd imellom.

Anonymkode: df4e7...a2d

Blir 2 år og 4 mnd her og 🥰

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Første fødsel endte i akutt keisersnitt etter 2 døgn... 🥴 kom aldri enn til 4 cm. Var 4 da jeg ble sendt på fødestua og 4 da jeg ble sendt til ks to døgn senere. 
 

ønsker å føde vanlig med Nr to nå... men... hvordan er det å føde Nr to når Nr en ble ks? Kroppen min er jo førstegangsfødende.

Hvor lang tid varte fødselen? Noen begrensninger man får ifht såret? Hørt det kan revne... 😟

Anonymkode: 3fa5d...5be

Samme skjedde med meg også. 

Ikke mer en 4 cm og ks etter 2 døgn. 

 

Ved andre graviditet, så ble jeg satt i gang etter overtidskontroll. Da med ballong kateter.

Etter 24 timer endte det i ks denne gangen også. Viste seg at babyen låg feil med hode. 

3 mann ble tatt med planlagt ks. 

 

 

 

Anonymkode: 62b20...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Satte de ingen grense for hvor lenge du fikk være i fødsel før det ble bytt ks? Min største frykt er vel å eventuelt gå to døgn igjen 😳

Anonymkode: 3fa5d...5be

På SuS fortalte de til meg at dersom barnet/babyen har det bra så kunne det gå 3 døgn før ks ble tatt. 

Anonymkode: 62b20...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme skjedde med meg også. 

Ikke mer en 4 cm og ks etter 2 døgn. 

 

Ved andre graviditet, så ble jeg satt i gang etter overtidskontroll. Da med ballong kateter.

Etter 24 timer endte det i ks denne gangen også. Viste seg at babyen låg feil med hode. 

3 mann ble tatt med planlagt ks. 

 

 

 

Anonymkode: 62b20...967

Jeg ble igangsatt med ballong dagen etter termin med førstemann. Og modningstabletter. Men forstår det slik at de med ks ikke får modningstabletter pga fare for å revne såret hvis d blir stormrier

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På SuS fortalte de til meg at dersom barnet/babyen har det bra så kunne det gå 3 døgn før ks ble tatt. 

Anonymkode: 62b20...967

Oh mh god 😟😳🥴😨😰

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første hadde jeg katastrofekeisersnitt. Med andre hadde jeg igangsatt fødsel med keisersnitt på det sjette døgnet. Tredje ble planlagt keisersnitt. 

Anonymkode: 0a1c4...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Satte de ingen grense for hvor lenge du fikk være i fødsel før det ble bytt ks? Min største frykt er vel å eventuelt gå to døgn igjen 😳

Anonymkode: 3fa5d...5be

Jo, innen tre dager. Dette var på Drammen sykehus i 2012. Mulig e har endret det nå. Håper det, for det var grusomt. 

Anonymkode: 071a5...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, innen tre dager. Dette var på Drammen sykehus i 2012. Mulig e har endret det nå. Håper det, for det var grusomt. 

Anonymkode: 071a5...d2e

Det håper virkelig jeg også. Skal fødemor st olav

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det håper virkelig jeg også. Skal fødemor st olav

Anonymkode: 3fa5d...5be

Skal føde på... ikke fødemor 😂

Anonymkode: 3fa5d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akutt ks med første etter 27 timer i aktiv fødsel. Nr 2 kom vaginalt etter 10 timer. Revnet greit, og sydde ca 20 sting. Opplevelsene var vidt forskjellige, ikke tvil for meg at den siste fødselen var bedre. Å kunne slappe av med nyfødt på brystet i to timer før vi dro på barselhotell kontra oppvåking og flermannsrom på barsel.. 

Anonymkode: 9b402...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir 2 år og 4 mnd her og 🥰

Anonymkode: 3fa5d...5be

Veldig fin aldersforskjell☺️ Mine er 3 og 1 år nå og leker allerede litt sammen. Jeg hadde keisersnitt med første og var innstilt på vaginal fødsel med andre. Fikk da vite at selv om det er svært sjeldent, så blir det kalt ‘risikofødsel’ pga den lille risikoen for revning av livmor ved kraftige rier. Og det er ganske alvorlig. Så du får ekstra trygghet og ressurser rundt deg, med nøye overvåking. Nå kom jeg ikke så langt seg fordi det endte med keisersnitt andre gang også😅 Men uansett greit å vite.

Du har forøvrig også rett til å ønske keisersnitt igjen om du ha hatt det første gang, nettopp pga denne ørlille risikoen. Men mulig de praktiserer litt ulikt her fra fylke til fylke.

Jeg valgte keisersnitt selv, fordi lillesøster lå i seteleie. Og jeg ville helst slippe ‘dobbel risikofødsel😳

Anonymkode: df98f...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna har vært sete. Første ble keisersnitt, forsøkte vaginalt med andre men han klarte ikke riene så ble keisersnitt med han og. 
når jeg ble åpnet opp sa de at min livmor ikke hadde klart så mange fler rier. Arret så helt fint ut men i kanten av arret holdt jeg på å revne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...