Gå til innhold

Hvor får man tak i au pair/hushjelp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Au pair og hushjelp er jo to helt forskjellige ting. 

Hushjelp averterer du etter under ‘stilling ledig’ og au pair må du kontakte et byrå for. 

Anonymkode: b657b...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

?

Anonymkode: ffc01...15a

vi fant vår Au pair gjennom nettet, veldig fornøyd

Anonymkode: a4168...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En aupair er ingen hushjelp

Anonymkode: 302e1...64c

Hva gjør en aupair?  Passer barna?  Da trenger jeg en 😊 men jeg trenger også hushjelp. Jeg trenger begge 🥰

Anonymkode: ffc01...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør en aupair?  Passer barna?  Da trenger jeg en 😊 men jeg trenger også hushjelp. Jeg trenger begge 🥰

Anonymkode: ffc01...15a

Au pair betyr «på likefot» og var ment som en kulturutvekslingsordning der ungdommer fikk muligheten til å oppleve en ny kultur. Vertsfamilien stilte med gratis kost og losji og en sum til lommepenger som betaling for «lett husarbeid».

I dag er ordningen grovt misbrukt av «rike» mennesker i vesten som vil ha billig hushjelp og barnepass. De som kommer er filippinske og thailandske trebarnsmødre som sender lommepengene sine hjem og opplever svært lite av landet de kommer til.

Det er en skam.

Anonymkode: 0e334...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Au pair betyr «på likefot» og var ment som en kulturutvekslingsordning der ungdommer fikk muligheten til å oppleve en ny kultur. Vertsfamilien stilte med gratis kost og losji og en sum til lommepenger som betaling for «lett husarbeid».

I dag er ordningen grovt misbrukt av «rike» mennesker i vesten som vil ha billig hushjelp og barnepass. De som kommer er filippinske og thailandske trebarnsmødre som sender lommepengene sine hjem og opplever svært lite av landet de kommer til.

Det er en skam.

Anonymkode: 0e334...14a

Finnes det et alternativ til aupair? Hva er det jeg "jeg ser etter" da? Og hvor skal jeg leite etter det ?

Anonymkode: ffc01...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Au pair betyr «på likefot» og var ment som en kulturutvekslingsordning der ungdommer fikk muligheten til å oppleve en ny kultur. Vertsfamilien stilte med gratis kost og losji og en sum til lommepenger som betaling for «lett husarbeid».

I dag er ordningen grovt misbrukt av «rike» mennesker i vesten som vil ha billig hushjelp og barnepass. De som kommer er filippinske og thailandske trebarnsmødre som sender lommepengene sine hjem og opplever svært lite av landet de kommer til.

Det er en skam.

Anonymkode: 0e334...14a

Dette har vel blitt temmelig belyst flere ganger, så reglene blir fulgt nøyere nå?

Noen jeg kjenner har Au Pair fra et annet europeisk land og jeg mener de sa engang at hun kan jobbe inntil 4 timer i døgnet, 5 dager i uka? Hun går på norskkurs og lærer norsk og er mye sammen med andre Au Pairer, tror ikke det er så mye utnytting der ihvertfall. Men jeg kjenner de ikke godt da, vet bare hvem de er og møter på de av og til pga felles venner, så jeg skal ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 9a873...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette har vel blitt temmelig belyst flere ganger, så reglene blir fulgt nøyere nå?

Noen jeg kjenner har Au Pair fra et annet europeisk land og jeg mener de sa engang at hun kan jobbe inntil 4 timer i døgnet, 5 dager i uka? Hun går på norskkurs og lærer norsk og er mye sammen med andre Au Pairer, tror ikke det er så mye utnytting der ihvertfall. Men jeg kjenner de ikke godt da, vet bare hvem de er og møter på de av og til pga felles venner, så jeg skal ikke si noe sikkert.

Anonymkode: 9a873...695

https://atlantis.no/au-pair-i-norge/arbeidstid-fritid-og-ferie-for-au-pair/

Ja. Er heldigvis blitt strenge regler på dette nå ser jeg

Anonymkode: ffc01...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant vår au pair på energyaupair.com. 

Hun er en ekstra hånd i hverdagen, og blir i vår familie absolutt ikke utnyttet eller dårlig behandlet. Hun lager litt mat, rydder, henter i barnehagen, vasker litt klær og annet forefallende. Vi har ikke abdisert, verken som foreldre eller i huset ellers. Hun er en hyggelig person å ha i hus, og hun jobber en del mindre enn maksgrensen på 5 timer, 6 dager i uken. Men hun avlaster oss i hverdagslogistikken. Det går an å ha en au pair i hjemmet uten å være en kjip slavedriver! 

Anonymkode: 42321...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi fant vår au pair på energyaupair.com. 

Hun er en ekstra hånd i hverdagen, og blir i vår familie absolutt ikke utnyttet eller dårlig behandlet. Hun lager litt mat, rydder, henter i barnehagen, vasker litt klær og annet forefallende. Vi har ikke abdisert, verken som foreldre eller i huset ellers. Hun er en hyggelig person å ha i hus, og hun jobber en del mindre enn maksgrensen på 5 timer, 6 dager i uken. Men hun avlaster oss i hverdagslogistikken. Det går an å ha en au pair i hjemmet uten å være en kjip slavedriver! 

Anonymkode: 42321...d6e

Så flott 🤩

Anonymkode: ffc01...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...