Anonym bruker Skrevet 4. juni 2020 #1 Skrevet 4. juni 2020 Noen som har erfaring med dette? At barnet trenger litt hjelp utenom det en barnehage kan tilby? Synes så synd på barnet mitt. Fått tildelt en person som skal følge gjennom barnehagedagen, føler barnet havner mer utenfor det sosiale nå når barnet blir tatt ut av gruppen etc. Er så redd for stigmatisering etc. Og er usikker på hvor god hjelp det faktisk er. Noen med erfaring? Anonymkode: 656e7...e7b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2020 #2 Skrevet 4. juni 2020 Barnet mitt har hatt assistentjobben vi har bare gode erfaringer. Assistenten er en ekstra voksen som hjelper til med det som er vanskelig. De andre barna er nok ikke så bevisst på at denne personen har ekstra fokus på mitt barn. De andre barna får jo også en ekstra voksen å forholde seg til. Mitt barn blir tatt ut, men da fjerne sammen med andre barn. Det er stort sett stas for andre å få være med i mindre grupper for å spille spill, lage mat, gjøre skoleoppgaver, svømme etc Anonymkode: 87d86...d15
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2020 #3 Skrevet 4. juni 2020 Ressursen skal jo brukes slik at barnet KAN delta på normale aktiviteter. Mitt barn har en person i 50% stilling. Denne personen er tilstede ved utetid. Denne personen er ikke nødvendigvis den som er med mitt barn men en person som må være tilstede for å holde voksentettheten oppe når mitt barn feks trenger stell og en av de voksne må gå inn for å foreta dette. Anonymkode: aee10...f54
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2020 #4 Skrevet 4. juni 2020 Vi hadde assistent fra PPT i 70%. Hun veiledet og hjalp han når det var ting han ikke mestret, hjalp han inn i leken hvis han ikke fikk til det selv o.l. De andre barna syntes det var stas å få være med hvis de gjorde noe som ikke var felles for avdelingen. På oss virket det som de andre barna på avdelingen så på assistenten som en av de ansatte på barnehagen. Vår opplevelse er utelukkende positiv, og jeg tror ikke barnet vårt hadde hadde hatt det like bra uten den ressursen. Anonymkode: e046d...d32
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2020 #5 Skrevet 4. juni 2020 Et barn på sønnen min sin barnehagegruppe har hatt ekstra ressurs. Ingen av barna ante det, de visste bare at de hadde fire voksne å forholde seg til. Hvilken av de voksne som tok med seg barnet som trengte ekstra hjelp varierte og det var aldri sånn at de fulgte etter han ute eller satt ekstra med han inne når det ikke var naturlig, de bare hjalp han ekstra når det trengtes og tok han ut av gruppa når han trengte det. Anonymkode: 7bf70...872
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå