Gå til innhold

Circadin voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i noen år brukt seroquel lav dose akkurat nok for søvn. Fungerer fint for søvn, men har ofte heftige drømmer samt at det gir innmari hangover utover formiddagen. 

Har nå bedd legen om å bytte til f eks immovane, men fikk avslag og heller et tilbud om circadin. 

Noen som har prøvd det? Til deg selv som voksen altså. Har dere hangover på morgenen/formiddag? 

Et problem med seroquel har også vært munntørrhet. Og at det er helt umulig med spontan sex på natta om vi våkner eller på tidligmorgen da jeg er sløv og fjern. Kroppen min fungerer jo ikke før etter 12 timer og halv liter kaffe. Mannen min er A menneske og jeg vil egentlig følge hans dagsrytme og det klarer jeg ikke med seroquel. 

Circadin kan løse alle mine problemer? 

Anonymkode: 10531...925

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

imovane er vanedannende og en kjip medisin dersom du benytter den mer enn noen få dager pr mnd. 

Circadin er et søvnhormon, samme som melatonin. Mange har god effekt av den. Den vil ikke gi deg noen bivirkninger som hangover. 

Endret av Eliseflisa
Skrevet
15 minutter siden, Eliseflisa skrev:

imovane er vanedannende og en kjip medisin dersom du benytter den mer enn noen få dager pr mnd. 

Circadin er et søvnhormon, samme som melatonin. Mange har god effekt av den. Den vil ikke gi deg noen bivirkninger som hangover. 

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Eller, jeg vil tro det er individuelt.

Jeg fikk masse slitsomme drømmer, ekstremt urolige bein og hangover av Circadin.

Melatonin i flytende form, som jeg kjøper på helsekosten, har jeg ikke bivirkninger av. Mulig det er noen av fyllstoffene i Circadin jeg reagerer på. Og ikke sov jeg særlig bedre/raskere av Circadin heller, bortsett fra de første få nettene.

Før man kunne kjøpe melatonin i helsekosten her bestilte jeg fra utlandet, med andre fyllstoffer enn Circadin, og de tålte jeg også. Så vet ikke hva som er i den.

Jeg kjenner forøvrig noen andre som heller ikke har hatt effekt av Circadin, og noen som har hatt god effekt av den.

Anonymkode: 84695...e82

Skrevet

Mannen min har søvnproblemer, og han har fått det mye bedre med circadin. 

Imovane sier han at han ble veldig tung og sløv av dagen etter, men circadin virker ikke sånn i og med at den inneholder melatonin som kroppen produserer (eller burde ha produsert) selv. 

Circadin finnes som depot-tabletter, slik at den slipper ut melatonin gradvis, eller som 'vanlig' tablett. 

Skrevet

Takk for kjappe svar dere 😊 Tenker jeg taper lite på å bare prøve det ut. Kommer meg ikke på apoteket før på fredag så blir å teste ut i helgen. Må samtidig redusere (seponere) seroquel da det ikke kan stoppes brått. 

Før jeg skrev her googlet jeg det og ser man kan få depresjon av det. Skjønner ikke helt det 🤔 

Hi

Skrevet

Jeg har ikke prøvd circadin, men bruker en annen og litt sterkere melatonin, og den hjelper meg. Jeg har hørt flere som ikke har noe særlig hjelp av circadin. Men jeg ville absolutt prøvd en eller annen type melatonin før imovane.. Jeg begynte rett på imovane og hatet den.

Anonymkode: 264ec...1ed

Skrevet
På 3.6.2020 den 23.53, Anonym bruker skrev:

Takk for kjappe svar dere 😊 Tenker jeg taper lite på å bare prøve det ut. Kommer meg ikke på apoteket før på fredag så blir å teste ut i helgen. Må samtidig redusere (seponere) seroquel da det ikke kan stoppes brått. 

Før jeg skrev her googlet jeg det og ser man kan få depresjon av det. Skjønner ikke helt det 🤔 

Hi

Depot-tabletter fås bare på resept. 

Men det kan jo tenkes at du ikke trenger det. Mannen min pleier å våkne midt på natta og ikke få sove igjen, derfor bruker han disse. 

Skrevet
1 time siden, the amazing spidermamma skrev:

Depot-tabletter fås bare på resept. 

Men det kan jo tenkes at du ikke trenger det. Mannen min pleier å våkne midt på natta og ikke få sove igjen, derfor bruker han disse. 

Hadde vært veldig deilig å slippe å bruke noe i det hele tatt. Har prøvd å slutte med seroquel flere ganger, men gitt opp fordi jeg blir tullete av å ikke sove. Skal hente ut circadin i dag så får vi se hvordan den funker på meg. Håpet er at circadin kan hjelpe meg i fasen med å slutte med seroquel og tilslutt ikke bruke noe. 

Skrevet

Oppdatering fra søvnløs trådstarter. Circadin depot 2 mg var altså ikke noe som får meg til å sovne. Jeg er vel for "ødelagt" etter å brukt seroquel i rundt 3 år. Seroquel er heftige saker som slår meg så ut som jeg trenger. 

Fader altså 🙄 Har så lyst til å være pillefri! 

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Oppdatering fra søvnløs trådstarter. Circadin depot 2 mg var altså ikke noe som får meg til å sovne. Jeg er vel for "ødelagt" etter å brukt seroquel i rundt 3 år. Seroquel er heftige saker som slår meg så ut som jeg trenger. 

Fader altså 🙄 Har så lyst til å være pillefri! 

Hi

Hør om du kan få prøve melatonin 3 mg istedet for cirkadin, kanskje det er bedre for deg. Men er det første kvelden i dag du har brukt cirkadin? Min fastlege sa ti meg første gangen jeg fikk melatonin at det var ikke sikkert at virkningen kom fra første kveld, at det kunne ta litt lenger tid og at jeg måtte være nøye på å ta de hver kveld

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hør om du kan få prøve melatonin 3 mg istedet for cirkadin, kanskje det er bedre for deg. Men er det første kvelden i dag du har brukt cirkadin? Min fastlege sa ti meg første gangen jeg fikk melatonin at det var ikke sikkert at virkningen kom fra første kveld, at det kunne ta litt lenger tid og at jeg måtte være nøye på å ta de hver kveld

Første gangen nå ja. Får prøve noen kvelder til. Savner følelsen av å bli utslått samtidig som at det er den jeg også ønsker meg bort fra. Er jo tydeligvis veldig avhengig selv om det sies det ikke skal være det 🤔

Skrevet

Jeg har fått cirkadin i 3-4 år. Ingen hangover, ingen bivirkninger (bortsett fra at jeg drømmer veldig mye når jeg tar circadin) 

Anonymkode: 63737...f11

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått cirkadin i 3-4 år. Ingen hangover, ingen bivirkninger (bortsett fra at jeg drømmer veldig mye når jeg tar circadin) 

Anonymkode: 63737...f11

Når på kvelden tar du tabletten din? Og når legger du deg etterpå? Bruker du samme dose? Jeg må bare være tålmodig? 😀

Hi

Skrevet

Den følelsen av å være utslått er jo ikke ekte hvis du skjønner. Det er en form for rus og som du selv skriver er det den følelsen du må glemme. Hvis du higer etter den er du avhengig og da har du ikke bare et søvnproblem lenger. Jeg ble selv fort avhengig av sovetabletter og måtte bli utslått for å sovne. Den deiligste følelsen i det jeg kjente pillene virke. Søvnproblemer er jo ofte et symptom på noe annet. Ta tak i det i stedet. Når man er avhengig av "rusen" sovetabletter gir vil det ikke hjelpe/virke å ta melatonin. Jobb med rutinene i hverdagen, søvnhygienen og tankesettet i stedet. Det hjalp i hvert fall meg ut av avhengigheten. Men det tok tid og jeg måtte endre mine holdninger: at jeg ikke lenger hadde søvnproblemer, men et avhengighetsproblem.

Anonymkode: 6699b...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...