Gå til innhold

Førskoledag 2020

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1.klassing til høsten. Har ikke fått noe som helst informasjon fra skolen vedrørende dette. Etter at jeg i dag tok kontakt med rektor, fikk jeg vite at vår skole ikke skal ha førskoledag i år. Har heller ikke fått noe info om klasseinndeling, lærere, SFO, osv. Synes dette er helt sprøtt! Fikk vite av en bekjent også i dag, at i vår kommune er det da én skole som organiserer førskoledag. De andre sender (eller skal sende) hjem et brev til barna. 

Jeg synes dette er veldig leit for barna, som har sett frem til denne dagen lenge. De klarer ikke visualisere hvordan skolen er, har ikke noe forhold til den, da flere av dem ikke har eldre søsken der heller.

I tillegg har vi også fått beskjed om at alt som heter avslutning i barnehagen, utgår. Så om tre uker er mitt barn ferdig i barnehagen og blitt skolebarn, men dette blir ikke "markert" på noen måte.

Hvordan er det på deres skole/kommune? Er det virkelig greit at alt dette bare utgår, selv når de nyeste retningslinjene sier at vi nå kan være flere i lag? 

Anonymkode: b6df2...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du virker jo helt blåst! Det er en grunn til at alt blir avlyst,smittefare er selvsagt første prioritert!

Anonymkode: 96ae4...36f

Skrevet

Tusen takk for svar 😊 Det var oppklarende. 

Hi

Skrevet

Her i vår kommune har det vært besøksdag på skolen. De delte i mindre grupper. Tror de tok barn fra samme bhg. sammen. 

I barnehagen jeg jobber blir det ikke avslutning for skolestartere sammen med foreldrene. Men de skal få en skikkelig markering i bhg likevel.  

Synes de virker lite villige til å legge til rette hos dere.

Anonymkode: 08ee0...d63

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her i vår kommune har det vært besøksdag på skolen. De delte i mindre grupper. Tror de tok barn fra samme bhg. sammen. 

I barnehagen jeg jobber blir det ikke avslutning for skolestartere sammen med foreldrene. Men de skal få en skikkelig markering i bhg likevel.  

Synes de virker lite villige til å legge til rette hos dere.

Anonymkode: 08ee0...d63

Så glad at ifjor var siste år i barnehagen for sønnen min,for der er det tradisjon med 2 dager hyttetur uten foreldrene som en slags avslutning før de begynner på skolen. Det hadde neppe vært lov i år pga smittefare.

Anonymkode: 96ae4...36f

Skrevet

Her i  vår barnehage blir det heller ikke avslutning med foreldre. Synes det er skikkelig dårlig faktisk, er under 10 som skal på skolen,  de kunne hatt det utendørs med god avstand... Har ei veninne som var på besøksdag med sitt barn nå, men det var bare lov å ha med en av foreldrene.  

Anonymkode: 34d90...cca

Skrevet

Hos oss har vi ikke fått lov til å ha besøksdag. Det er selvfølgelig dumt. Det samme med avslutninger for 7. klasse, ungdomskolebesøk for 7.klassingene osv osv. Sånn er det bare, og det går nok helt fint både for de kommende førsteklassingene og de nye 8.klassingene. Men det fordrer selvfølgelig at foreldre ikke lager noe problemer av dette, ikke overfører til ungene hvor fælt det er, og eller gjør det de kan for å forberede ungene sine så godt som mulig selv. Så har nok skolen en plan for skolestart uansett, tenker jeg. 

Anonymkode: 834e4...366

Skrevet

Her har de fleste skoler hatt innskriving før Corona. Men naboskolen til jobben min hadde i dag, delt opp i 3 -4 grupper med 14 barn i hver gruppe.

Barna i bhg skal ha rosesermoni, men kun for førskolebarn og foreldre. Ingen andre barn fra bhg får være med.

Anonymkode: 44bf3...14e

Skrevet

Med mindre du er evneveik så klarer du vel selv å arrangere noe for barnet ditt som markerer overgang til skole? Ut å kjøpe ransel og pennal, etterfulgt av en hyggelig tur på cafe for eksempel?

Anonymkode: 11f04...fff

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du er evneveik så klarer du vel selv å arrangere noe for barnet ditt som markerer overgang til skole? Ut å kjøpe ransel og pennal, etterfulgt av en hyggelig tur på cafe for eksempel?

Anonymkode: 11f04...fff

Unødvendig kommentar!!

Skrevet

I vår barnehage skal barna på overnattingstur. De hadde i forrige uke førskoledag på skolen.

Har også en som avslutter 4.klasse og det skal markeres med kino dag om 14 dager. 

Anonymkode: e69e1...069

Skrevet

Vår barnehage har stått på for å finne løsninger. De har vært på skolen, lekt i skolegården, gått i gangene når det er time. Møtt rektor og fått se klasserommene til førsteklasse. Hatt besøk av koordinator for førsteklasse. Sommerfest for skolestarterene med foreldre skal de ha  Vi blir under 50 stykker. Det er gjort masse for de som slutter og jeg er veldig glad for vår barnehage. Dette skiller de gode fra de dårlige barnehagene synes jeg. Det er mulig å få til masse om de i barnehagen har litt vilje og tar initiativ. 

Anonymkode: 42925...8d9

Skrevet
21 hours ago, Anonym bruker said:

Har en 1.klassing til høsten. Har ikke fått noe som helst informasjon fra skolen vedrørende dette. Etter at jeg i dag tok kontakt med rektor, fikk jeg vite at vår skole ikke skal ha førskoledag i år. Har heller ikke fått noe info om klasseinndeling, lærere, SFO, osv. Synes dette er helt sprøtt! Fikk vite av en bekjent også i dag, at i vår kommune er det da én skole som organiserer førskoledag. De andre sender (eller skal sende) hjem et brev til barna. 

Jeg synes dette er veldig leit for barna, som har sett frem til denne dagen lenge. De klarer ikke visualisere hvordan skolen er, har ikke noe forhold til den, da flere av dem ikke har eldre søsken der heller.

I tillegg har vi også fått beskjed om at alt som heter avslutning i barnehagen, utgår. Så om tre uker er mitt barn ferdig i barnehagen og blitt skolebarn, men dette blir ikke "markert" på noen måte.

Hvordan er det på deres skole/kommune? Er det virkelig greit at alt dette bare utgår, selv når de nyeste retningslinjene sier at vi nå kan være flere i lag? 

vi har fått brev om hvilken klasse han kommer i og hvem, og at de beklager at det ikke ble noe av dette i år pga korona, vi fikk brev og video av skolen

Anonymkode: 320b6...f31

Skrevet

mens storebroren går i 1 klasse og de har sommerfest kun med elevene på skolen

Anonymkode: 320b6...f31

Skrevet

Vi var på besøksdag i går. Veldig bra både for barn og foreldre. Bor forøvrig i Stavanger og har fått inntrykk av at de fleste skolene gjennomfører en slik besøksdag, men har også hørt om de som ikke har fått samme tilbudet. 

Barna var rosaruss, så det var deres avslutning. Tur med overnatting, utgår i år, men de skal ha pysjamasfest i morgen 😊

Anonymkode: 28bd3...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...