GÃ¥ til innhold

Aldri barnefri😓


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet jeg frivillig har fått barn, så dere tenger ikke påpeke det 😊 

nå har det seg sånn at jeg har to barn med to pappa’r. Bf til eldste har i 11 år ikke hatt samvær med barnet, han tok kontakt og etter flere mnd med samvær her hjemme spurte barnet om å overnatte hos far. Så i 1 år har barnet vært hos far annen hver lørdag.  Jeg har sagt han gjerne kan ha barnet fre-søn. Men nei....

br 2 har barnet tors-man siden vi gikk ifra hverandre. Alt har vært ok hele veien i forhold til samvær. 

 Problemet er at barna et borte på motsatt helg, jeg har spurt begge om de kan bytte helg så jeg hvertfall får lørdagen helt barnefri, men nei ingen av de kan😓

 

jeg har fått meg kjæreste å det er veldig vanskelig å få vært kjæreste med barn konstant hele tiden, føler meg låst til huset hver eneste helg. Kjæresten spurte om jeg ville være med på bilferie i sommer om barna var på ferie på samme tid. Noe de skulle... i dag sier plutselig bf 1 at han skal ha barnet uke 28-29 og bf 2 skal ha barnet 30-31... det vil si at det ene barnet drar når jeg får igjen det andre og bilferie/kjæreste tur utgår. Jeg får heller ikke reist på noe felles ferie med barna..

prøver jeg å si noe til bf 1 og 2. Får jeg bare beskjed om at sånn må det være.. 

har jeg virkelig ikke noe jeg skulle sagt iforhold til samvær og ferie?😑 blir så sliten og lei meg av at ting skal være sånn😣

 

 

 

Anonymkode: aa6ba...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ikke spør, bare gi beskjed til den mest udugelige av dem om at fra den og den datoen byttes det. Finn gjerne på en unnskyldning. Det høres ut for meg som om han som var fraværende, er han som må steppe mest opp. Og hva gjelder barnefri-ferie: glem det. Det går ikke akkurat nå. 

Anonymkode: db232...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt tydelig ifra til den bf som nå mener han skal ha noen andre uker at :

-Hei. Dette var ikke de ukene vi hadde avtalt og du kan dessverre ikke bytte uker uten å avtale med meg på forhånd. Vi har ferieplaner de ukene du ønsker og jeg kan ikke bare forandre de i siste liten. Håper du kan forholde deg til de opprinnelige ferieukene slik vi hadde planlagt. Magnus hadde gledet seg til å tilbringe to uker sammen med deg i sommer så jeg håper dere ses som avtalt. 
 

Du kan ikke la de få overkjøre deg slik. Man kan ikke komme i sisten liten å forandre på alle planer. Personlig hadde jeg heller hatt barnet hjemme enn å skulle føyet meg for den pappaen som krever bytte uten nærmere avtale. En samtale på familievernkontoret kunne kanskje vært noe i håp om å bedre samarbeidet med fedrene om det er mye tull og konflikter. At pappaene ikke har samme helg får du kanskje ikke gjort så mye med?!

 

Eller så sier du til barnefar som byttet helg «at du kan dessverre ikke få begge helgene du ønsker da vi skal bort på ferie». Så reiser du en uke med typen på tur. »Men jeg kan tilby deg bytte av den ene ferieuken mot at du bytter helg den uken dere har fast samvær». Så får du barnefri . «Dette da jeg har fått meg en ekstrajobb for å spe på økonomien». 

Anonymkode: 70180...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...